Economic

Un salariat nu are numai o pereche de miini, are si un cap

Mihai Boicu
17 apr 2008 855 vizualizări
Agentii economici au fost invitati ieri la un seminar despre calitate, sustinut de un profesor universitar u incepind din luna mai, vor fi organizate cursuri gratuite despre managementul calitatii

Camera de Comert Industrie si Agricultura a organizat ieri un simpozion cu tema "Managementul calitatii la nivelul cerintelor UE". Interesul pentru discutiile organizate la sala de sedinte a Prefecturii a fost destul de scazut, chiar daca CCIA a trimis invitatii tuturor firmelor membre. Simpozionul organizat ieri face parte din cadrul proiectului "Calitate, informare, comunicare, garantia competitivitatii pe Piata Europeana". CCIA va organiza, incepind din luna mai, trei sesiuni de cursuri gratuite pentru agentii economici interesati de managementul calitatii. Participantilor la simpozion le-au fost oferite citeva informatii generale despre managementul calitatii la nivelul cerintelor UE, de catre dr. ing. Emil Ciobanu, titular de cursuri la Universitatea Politehnica Bucuresti, auditor senior Tuv Cert. Acesta a pus accent pe faptul ca preocuparea fata de calitate inseamna de fapt cresterea eficientei activitatii agentilor economici. "Nu ne asteptam la schimbari spectaculoase, dar macar la o sensibilizare. Daca aceasta sensibilizare dureaza mai mult, speram si la efecte", a spus Emil Ciobanu. Acesta a adaugat ca managementul calitatii totale se intilneste in prezent doar in Japonia. Faptul ca o firma care si-a cistigat un bun renume in ceea ce priveste calitatea vinde mai multe produse s-a vazut in cazul vinzarii unor aragazuri la Iasi. "La Iasi, a venit un arab la Tehnoton si a vindut aragazuri sub marca Hyundai. In magazine s-au vindut mai bine decit aragazurile Tehnoton, desi era vorba de aceleasi produse", a exemplificat Emil Ciobanu. Acesta a aratat faptul ca in tara noastra angajatii nu se implica in imbunatatirea activitatii firmelor, acesta fiind unul dintre motivele pentru care, de exemplu, CFR se afla in situatia actuala. "In Japonia, un salariat face, in medie, trei propuneri pe an. Acolo se pleaca de la premisa ca un salariat nu are numai o pereche de miini, are si un cap. Implicarea salariatilor in firmele romanesti este zero", a spus Ciobanu. Un aspect asupra caruia Emil Ciobanu a tinut sa atraga atentia este marcajul CE de pe produse, care nu inseamna "Comunitatea Europeana", asa cum se crede, ci "cerinte europene". Un produs "primeste" acest marcaj in cazul in care respecta cele 24 de directive ale UE emise in acest sens si, in aceste conditii, poate circula pe teritoriul tuturor statelor membre. "In UE exista o legislatie privind responsabilitatea juridica a unui produs. Daca o jucarie nu este buna, vinovat este cel care a introdus jucaria pe piata. In UE daunele pot merge pina la 60 de milioane de euro", a mai spus Emil Ciobanu. Singurul participant care a avut citeva intrebari de pus la final a fost Ion Roman, presedintele Patronatului Intreprinderilor Mici si Mijlocii. (Mihai BOICU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.