Economic

Vânzările de somon şi macrou au crescut anul trecut cu 5%

Ziarul de Vrancea
20 apr 2017 410 vizualizări
Românii acordă o importanţă mai mare calităţii, susţIn importatorii

Vânzările de somon şi macrou au crescut în 2016 cu 5% faţă de anul precedent, următoarele specii de peşte preferate de români fiind merluciul şi codul alb, reiese dintr-o analiză realizată de unul dintre principalii importatori şi distribuitori de produse din peşte şi fructe de mare din România, Romfood Trading. Compania menţionează că scăderea TVA a crescut puterea de cumpărare, iar românii acordă o importanţă mai mare calităţii peştelui cumpărat. Anul trecut, vânzările de somon şi macrou fost  cele mai mari pe piaţa românească a peştelui din punct de vedere valoric. Vânzările de somon au ajuns la 210 milioane de lei, iar cele de macrou - de 157 milioane lei. Din punctul de vedere al volumelor, pe primul loc se află vânzările de macrou, cu 31.500 de tone cumpărate de consumatorii români, conform datelor Romfood Trading. “În afară de soiurile cumpărate în mod traditional în ţara noastră, cum este macroul, au început să îşi facă loc produse care înainte erau considerate de nişă, soiuri destinate doar consumului ocazional. Din această categorie face parte şi somonul care, la fel ca fructele de mare, a ajuns să facă parte în mod regulat din meniurile din ce în ce mai multor români. Odată cu scăderea TVA-ului, asistăm la o creştere a calităţii produselor cumpărate, care primează mai des decât înainte, în faţa cantităţii”, a declarat directorul general al Romfood Trading, Mihai Cristian Dărmănescu. Potrivit importatorului, românii sunt mult mai atenţi la ceea ce cumpără, la provenienţă, citesc cu atenţie etichetele, aleg preparate care sunt gata curăţate şi ambalate după tehnologii moderne, care le păstrează prospeţimea şi nutrienţii. Postul Paştelui şi postul Crăciunului sunt în mod tradiţional perioadele cu cele mai mari vânzări de peşte într-un an.  Potrivit estimărilor Romfood Trading, consumul de peşte a înregistrat o creştere de 30% atât în perioada martie - aprilie, cât şi în noiembrie - decembrie 2016, adică în timpul postului. Pe durata posturilor din 2016, cele mai cumpărate soiuri de peşte au fost somonul, macroul, merluciul şi codul, provenite din captură şi acvacultură din afara ţării, congelate sau proaspete, cât şi soiuri din producţia autohtonă cum sunt: crapul, păstrăvul, sângerul, carasul sau novacul. Romfood Trading este unul dintre principalii importatori şi distribuitori de produse din peşte şi fructe de mare din România. Comercializarea produselor se face prin brandul Alfredo Seafood, lansat în 2013.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.