Economic

Schimbările legislative perturbă mediul de afaceri local

Ziarul de Vrancea
29 mar 2017 820 vizualizări
Aşa arată un studiu publicat de către GfK la solicitarea companiei TMF Group

Peste 60% dintre managerii financiari din România susţin că schimbările frecvente de legislaţie reprezintă o provocare în mediul de afaceri autohton, potrivit unui studiu realizat de GfK la solicitarea companiei TMF Group, care mai arată că peste 80% dintre managerii de resurse umane au probleme în găsirea forţei de muncă potrivite. Studiul a analizat opiniile a 30 de manageri financiari şi a 31 de manageri de resurse umane, din diferite sectoare de activitate în industrii, servicii şi comerţ, de pe piaţa locală. Studiul este desfăşurat în România pentru al treilea an consecutiv. Studiul mai arată că 33% dintre managerii financiari din România se confruntă cu dificultatea de a rămâne în conformitate cu standardele de raportare impuse de către autorităţile române sau de către propria organizaţie. Potrivit GfK, este vorba despre o creştere de 7% faţă de 2015 - când 26% dintre managerii financiari indicau aceeaşi provocare în activitatea lor. Mai mult, 30% au sesizat lipsa unei interfeţe în comunicarea cu diferite autorităţi locale. Cercetarea mai arată că 32% dintre managerii de resurse umane admit că au nevoie de asistenţă în procesul de recrutare, iar 32% resimt dificultăţi din cauza schimbărilor dese în legislaţia muncii. “Nevoia de automatizare şi standardizare a diverselor procese de business a crescut considerabil în rândul companiilor multinaţionale care şi-au extins afacerile în România, determinându-le să apeleze la furnizorii de servicii, cum este TMF Group. Aceste decizii susţin obiectivele companiilor de a-şi mări productivitatea şi de a contracara dificultatea găsirii forţei de muncă potrivite” a declarant directorul general al TMF Romania, Camelia Niţă. Potrivit studiului, atât managerii financiari, cât şi cei de resurse umane au recunoscut că apelează la externalizarea serviciilor din departamentele lor pentru a obţine: adaptabilitate sporită la schimbările legislative (60% - dublu faţă de rezultatele din 2015), conformitate fiscală (peste 60%) şi reducerea riscurilor de penalităţi pentru neconformitate cu reglementările de TVA şi contribuţii sociale (59%). Mai mult, 63% dintre respondenţii studiului au externalizat cel puţin o funcţionalitate, iar 75% dintre companii au declarat că şi-au crescut veniturile în 2016. De asemenea, 31% au plasat contabilitatea şi raportarea financiară în topul serviciilor pe care le externalizează, cu 11 procente mai mult, în comparaţie cu 2015. Serviciile juridic-administrative sunt pe locul doi în rândul preferinţelor de externalizare (28%), urmate de HR şi salarizare (25%), cu 15 procente mai puţin decât în 2015. Rezultatele studiului mai arată că 44% dintre managerii de resurse umane şi financiari intervievaţi iau în considerare externalizarea mai multor servicii adiţionale - 18% ar solicita către management susţinere externă pentru funcţiile juridic-administrative, iar 12% ar opta pentru conformitate fiscală. În ceea ce priveşte beneficiile percepute în urma externalizării, atât profesioniştii de HR, cât şi cei financiari, apreciază că au câştigat mai mult timp pentru a se dedica activităţilor de bază din departamentele lor (71%), iar 69% au recunoscut confortul dobândit odată cu reducerea responsabilităţii administrative.




În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.