Economic

Legea produselor romaneşti este fardată ca să dea bine în faţa UE

Ziarul de Vrancea
15 mar 2017 260 vizualizări
Legea privind produsele româneşti din magazine ar putea fi amendată astfel încât termenul ”românesc” să fie înlocuit cu ”autohton”, retailerii să nu mai fie obligaţi să amenajeze spaţii speciale pentru comercializarea produselor agroalimentare româneşti, ci doar să le semnalizeze în interiorul magazinului, iar sintagma ”lanţ scurt” de achiziţie să fie înlocuit cu ”parteneriate” între producători şi retaileri

Măsurile au fost discutate în Comisia de agricultură a Camerei pentru a evita o procedură de infrigement din partea Comisiei Europene. Comisia de agricultură a invitat producătorii din industria agroalimentară şi reprezentanţii lanţurilor de supermarketuri la o discuţie preliminară, miercuri, pe marginea proiectului de modificare a Legii privind comercializarea produselor alimentare româneşti, urmând ca raportul final pe proiectul de modificare a legii să fie dat săptămâna viitoare. Amendamentele au vizat remedierea aspectelor semnalate de Comisia Europeană care a avertizat că normele privind comercializarea cu amănuntul a produselor agricole şi alimentare contravin legislaţiei UE. Astfel, comisia, producătorii şi retailerii au convenit să elimine prevederea potrivit căreia este nevoie de organizarea unor spaţii speciale pentru produsele româneşti. ”Asta se face oricum în lanţurile comerciale. Sunt vizibile reclamele care duc spre aceste rafturi de vânzare distincte”, a declarat preşedintele comisiei, Ioan Munteanu (PSD). La rândul său, Florin Căpăţână, reprezentant al retailerilor, a spus că prevederea nu este necesară întrucât promovarea oricum se face, iar în ultimii ani supermarketurile au fost din ce în ce mai interesate să achiziţioneze produse din România. În al doilea rând, s-a convenit eliminarea sintagmei ”lanţul scurt” cu referire la achiziţia produselor alimentare. ”Au fost trei propruneri: unul se referea la acel «parteneriat» care a fost acceptat în mare parte, altă propunere a venit pe «filiera de produs» şi altul «produs autohton». Cei mai mulţi au acceptat varianta varianta ”parteneriatului dintre market şi producător». Până acum erau obligate să cumpere produse pe «lanţul scurt», adică nu prin două-trei mâini, ci direct. Termenul nu a fost acceptat pentru că se suprapunea cu termenul de la Comisia Europenă şi ne-au cerut să-l înlocuim”, a precizat Ioan Munteanu. Ceva mai disputată a fost chestiunea renunţării la termenul ”produse româneşti”, solicitată de Comisia Europeană, pe motiv că ar fi anticoncurenţial şi ar restricţiona libera circulaţie a mărfurilor în Uniunea Europeană.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.