70% dintre români cred că sunt prea multe reclame în mediul online
Potrivit studiului, consumatorii iau atitudine împotriva mărcilor atunci când promovarea lor în mediul online devine prea agresivă. Astfel, 67% dintre aceştia spun că le evită, 24% încetează să mai cumpere produsul sau serviciul respectiv, iar 20% indică marca drept un exemplu prost. De asemenea, în 2017, mai mulţi români au declarat că au instalat programe de Adblock în comparaţie cu anul trecut (32% faţă de 19% în 2016). În acelaşi timp, consumatorii ar fi mai atenţi la conţinutul publicat de o marcă în mediul online dacă acesta ar fi util pentru ei (75%), dacă i-ar surprinde (48%) sau dacă ar fi amuzant (34%). „Este în continuare o mare provocare pentru branduri să găsească acel conţinut care nu doar să ajungă la publicul vizat, ci şi să-i menţină atenţia. Pe măsură ce este expus la tot mai multe informaţii în mediul online, consumatorul devine tot mai puţin dispus să-şi piardă timpul cu mesaje care nu-i răspund nevoilor de informare sau relaxare sau cu care pur şi simplu nu rezonează. De aceea, recomandăm ca strategiile de promovare ale brandurilor să fie centrate pe conţinut valoros şi relevant, având la bază analize complexe ale targetului”, a declarat partenerul iSense Solutions Traian Năstase. Studiul mai arată că românii încetează să mai urmărească o marcă pe Facebook din cauza conţinutului promovat, pe care nu îl consideră util pentru ei (55%), mărcii plictisitoare (31%) sau promovării în exces (29%). În schimb, consumatorii ar dori să afle mai multe informaţii despre o marcă dacă acestea ar fi împărtăşite de un expert sau un specialist în domeniu (70%), marcă (52%), de oameni obişnuiţi (46%) sau de celebrităţi (22%). Aproape o treime dintre respondeţi (28%) ar vrea ca marca să le răspundă în timp real, 20% - în câteva minute, 16% - după câteva ore, iar 31% - în aceeaşi zi. În plus, pentru 8 din 10 români, calitatea este principalul motiv care i-ar determina să recomande un produs sau un serviciu de la o anumită marcă. De asemenea, pentru 76% dintre respondenţi, recomandarea unei persoane cu care împărtăşeşte aceleaşi valori i-ar determina să cumpere un produs sau un serviciu de la o anumită companie, în timp ce un sfert dintre români (26%) a cumpărat de la o anumită marcă în urma unei recomandări.