Economic

70% dintre români cred că sunt prea multe reclame în mediul online

Ziarul de Vrancea
5 feb 2017 173 vizualizări
Peste două treimi (70%) dintre românii din mediul urban sunt de părere că există prea multe reclame în mediul online, potrivit unui studiu realizat de compania iSense Solutions, care mai arată că 75% dintre români afirmă că reclamele din online sunt repetitive, în timp ce 59% le consideră plictisitoare

Potrivit studiului, consumatorii iau atitudine împotriva mărcilor atunci când promovarea lor în mediul online devine prea agresivă. Astfel, 67% dintre aceştia spun că le evită, 24% încetează să mai cumpere produsul sau serviciul respectiv, iar 20% indică marca drept un exemplu prost. De asemenea, în 2017, mai mulţi români au declarat că au instalat programe de Adblock în comparaţie cu anul trecut (32% faţă de 19% în 2016). În acelaşi timp, consumatorii ar fi mai atenţi la conţinutul publicat de o marcă în mediul online dacă acesta ar fi util pentru ei (75%), dacă i-ar surprinde (48%) sau dacă ar fi amuzant (34%). „Este în continuare o mare provocare pentru branduri să găsească acel conţinut care nu doar să ajungă la publicul vizat, ci şi să-i menţină atenţia. Pe măsură ce este expus la tot mai multe informaţii în mediul online, consumatorul devine tot mai puţin dispus să-şi piardă timpul cu mesaje care nu-i răspund nevoilor de informare sau relaxare sau cu care pur şi simplu nu rezonează. De aceea, recomandăm ca strategiile de promovare ale brandurilor să fie centrate pe conţinut valoros şi relevant, având la bază analize complexe ale targetului”, a declarat partenerul iSense Solutions Traian Năstase. Studiul mai arată că românii încetează să mai urmărească o marcă pe Facebook din cauza conţinutului promovat, pe care nu îl consideră util pentru ei (55%), mărcii plictisitoare (31%) sau promovării în exces (29%). În schimb, consumatorii ar dori să afle mai multe informaţii despre o marcă dacă acestea ar fi împărtăşite de un expert sau un specialist în domeniu (70%), marcă (52%), de oameni obişnuiţi (46%) sau de celebrităţi (22%). Aproape o treime dintre respondeţi (28%) ar vrea ca marca să le răspundă în timp real, 20% - în câteva minute, 16% - după câteva ore, iar 31% - în aceeaşi zi. În plus, pentru 8 din 10 români, calitatea este principalul motiv care i-ar determina să recomande un produs sau un serviciu de la o anumită marcă. De asemenea, pentru 76% dintre respondenţi, recomandarea unei persoane cu care împărtăşeşte aceleaşi valori i-ar determina să cumpere un produs sau un serviciu de la o anumită companie, în timp ce un sfert dintre români (26%) a cumpărat de la o anumită marcă în urma unei recomandări.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.