Economic

Patru clienţi din cinci sunt nemulţumiţi de serviciile oferite în benzinării

Ziarul de Vrancea
10 feb 2017 426 vizualizări
Doar în una din trei situaţii angajaţii s-au oferit din proprie iniţiativă să ajute clientul la alimentare u acest procent este sub limita admisă pentru un sector cu standarde ridicate

Doar 20% din clienţii sub acoperire se declară mulţumiţi de servicile oferite în benzinăriile din Bucureşti, în contextul în care angajaţii s-au oferit să ajute clienţii în una din trei situaţii, iar 30% dintre unităţi nu sunt transparente în privinţa afişării preţurilor, potrivit unui studiu de ”mistery shopping” efectuat de compania de cercetare de piaţă VBS - Business Solutions şi publicat ieri. Atitudinea pasivă a angajaţilor din benzinării se observă deseori de la prima interacţiune, potrivit studiului de ”mistery shopping”, efectuat la finele lunii ianuarie. Astfel, doar în una din trei situaţii angajaţii s-au oferit din proprie iniţiativă să ajute clientul la alimentare, chiar dacă, în jumătate dintre cazuri clientul misterios era o femeie. Acest procent este sub limita admisă pentru un sector cu standarde ridicate, potrivit directorului general al VBS - Business Solutions, Cosmina Voichiţa Meseşan. „Procentul general obţinut în urma acestui studiu este de 66,5%, fiind sub limita admisă pentru un sector cu standarde ridicate, mai ales că la nivel declarativ toţi jucătorii mari de pe piaţa de carburanţi vor o relaţie exemplară cu clientul. Serviciile şi dotările oferite, alături de atenţia cuvenită fiecărui client pot oferi acestuia un motiv puternic pentru a-l determina să revină sau dimpotrivă să aleagă un alt concurent şi să propage în piaţă, atât direct cât şi pe reţelele de socializare, o reclamă preponderent negativă”, a declarat Cosmina Voichiţa Meseşan. Mai mult, preţul motorinei şi al benzinei era afişat la loc vizibil doar în 70% din cazuri, această lipsă de informare influenţând negativ transparenţa încrederea transmisă, potrivit studiului. ”Unele benzinării nu aveu tarifele afişate nici la pompă, clienţii erau nevoiţi să ridice pompa pentru a afla cât costă motorina sau benzina”, se arată în studiu. În plus, doar jumătate din benzinării vizitate de cumpărătorii misterioşi au trecut testul când vine vorba despre dotări, curăţenie sau ambianţă. Astfel, spatiile în benzinăriile centrale erau neîncăpătoare, iar serviciile suplimentare lipseau uneori cu desăvârşire. ”În 40% din unităţile analizate clientul nu a găsit un banal dispozitiv de umflat roţi, iar una din patru benzinării nu avea nici măcar apă curată şi ştergător pentru curăţarea parbrizului. Existau şi benzinării unde nu existau toalete destinate publicului sau ele erau improprii. În două din cazuri, angajaţii au precizat clientului că nu au astfel de facilităţi, în altul, exista doar o toaletă unisex”, se arată în studiu. O altă problemă identificată a fost cea a lipsei deszăpezirii locurilor de parcare special amenajate în incinta benzinăriilor. La o staţie din centrul Capitalei, grămada de zăpadă depăşea un metru şi jumătate înălţime, chiar dacă trecuse mai bine de o săptămână de la ultima ninsoare. Potrivit autorilor studiului, clienţii care voiau să mai cumpere ceva, după ce alimentau, erau nevoiţi să îşi lase maşina pe străzile din apropiere. Situaţia se schimbă însă, când vine vorba despre staţiile aflate spre periferia oraşului. Cu cât sunt mai îndepărtate de centru, spatiile sunt mai generoase, iar staţiile au mai multe produse. ”Automatele de cafea sunt înlocuite de mini-cafenele care oferă şi posibilitatea unei gustări, sandvişuri şi produse de patiserie. În plus, există servicii de spălătorie auto sau transfer de bani”, se arată în studiu.





În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.