Economic

Finanţele au avut în 2016 venituri mai mari cu 10,6% decat în anul precedent

Mihai Boicu
6 feb 2017 469 vizualizări
Fiscul raportează că în anul 2016 a avut încasări mai mari decat în 2015, dar şi peste ţinta de venituri trasată în programul anual u încasările la bugetul general consolidat s-au ridicat la peste 736 de milioane lei u cea mai mare creştere a fost la bugetul de stat, unde s-au obţinut cu peste 60 de milioane lei mai mult decat în 2015

Veniturile colectate de Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice (AJFP) în anul 2016 au crescut în comparaţie cu anul precedent. Încasările la bugetul general consolidat s-au ridicat la 736.944.023 lei, cu 10,6% mai mult decat în anul 2015. Cea mai mare creştere s-a înregistrat la bugetul de stat, cu 20,45%. Dacă în 2015 veniturile la acest capitol erau de 297,66 milioane lei, anul trecut s-a consemnat o creştere de peste 60 de milioane lei a încasărilor, pană la 358,542 milioane lei. De asemenea, veniturile au fost mai mari şi în comparaţie cu programul de încasări stabilit de Ministerul Finanţelor, cu 4,28%.  Numărul contribuabililor administraţi de AJFP în 2016 a fost de 134.027, din care 13.105 persoane juridice şi 12.882 persoane fizice. La finalul anului trecut erau declaraţi inactivi 2.160 contribuabili, din care 908 ca urmare a nedepunerii declaraţiilor şi 1233 în baza informaţiilor de la ONRC. Activitatea de executare silită a Finanţelor constat în comunicarea unui număr de 19.471 titluri executorii la persoane juridice şi 23.386 titluri executorii la persoane fizice şi în încasarea la bugetul general consolidat a sumei de 76.331.068 lei. Anul trecut s-au organizat 38 de licitaţii pentru valorificarea bunurilor mobile, din care s-a încasat suma de 123.019 lei. De asemenea, de la începutul anului au fost valorificate şi bunuri imobile în valoare de 2.618.443 lei. ”În anul 2016 au fost desfăşurate un număr de 761 inspecţii fiscale la 633 contribuabili din care: 497 inspecţii fiscale  parţiale, 238 controale inopinate şi 26 cercetări la faţa locului. Din cele 761 inspecţii fiscale, 512 verificări au fost efectuate la contribuabili persoane juridice cu un număr mediu de 31 inspectori, iar 249 verificări au fost efectuate la contribuabili persoane fizice cu un număr mediu de 10 inspectori”, se arată într-un comunicat de presă al Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice. Sumele atrase suplimentare la bugetul general consolidat sunt de 118,7 milioane lei.

Fiscul a sesizat Parchetul pentru prejudicii

În urma inspecţiilor generale şi parţiale efectuate au fost instituite 48 măsuri asiguratorii în valoare de 64.878.519 lei atunci cand s-a considerat că există pericolul ca agentul economic să se sustragă, să îşi ascundă, ori să îşi risipească patrimoniul, periclitand sau îngreunand în mod considerabil colectarea au fost instituite măsuri asiguratorii. Fiscul a înaintat 23 sesizări penale instituţiilor abilitate pentru continuarea şi definitivarea cercetărilor în vederea stabilirii persoanelor vinovate şi a gradului de participare a acestora la infracţiunile constatate. Prejudiciu creat bugetului general consolidat a fost în sumă de 42,4 milioane lei. ”În anul 2016 au fost propuşi pentru a fi declaraţi inactivi 4 contribuabili şi au fost efectuate trei acţiuni de inspecţie fiscală a dosarului preţurilor de transfer urmare cărora a fost constatate suplimentar obligaţii în sumă de 9.281.003 lei şi diminuată pierderea cu 1.097.197 lei”, precizează reprezentanţii AJFP Vrancea. Tot în 2016 au fost efectuate 61 verificări la contribuabili prin delegare de competenţă, din care 50 inspecţii fiscale parţiale şi 11 controale inopinate, fiind atrasă suplimentar la bugetul general consolidat suma totală de 66.626.000 lei.


Probleme la înregistrarea plătitorilor de TVA

Formularul 088, abrogat în acest an, a pus multe probleme celor care au vrut să devină plătitori de TVA. Anul trecut au fost 223 de cereri depuse de firmele care au depăşit plafonul de scutire (93 de cereri), au optat ulterior începerii activităţii pentru a plăti TVA (90 de cereri) şi pentru înregistrarea în scopuri de TVA a societăţilor cărora le-a fost anulată anulată din oficiu această calitate – 40 de cereri. Din cele 213 cereri soluţionate anul trecut, doar 42 au îndeplinit criteriile de evaluare, 63 nu le-au îndeplinit, iar în 108 cazuri criteriile au fost îndeplinite parţial. Pentru clarificarea cererilor, reprezentanţii legali ai firmelor au fost chemaţi la discuţii. Potrivit AJPF Vrancea, au fost 76 de cereri pentru care reprezentanţii legali au furnizat şi complet datele solicitate. (Mihai BOICU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.