Ce taxe s-au eliminat la Registrul Comerţului
De la 1 februarie, înregistrarea unei firmei, precum şi alte operaţiuni au devenit mai ieftine pentru că s-au eliminat o serie de taxe. Acestea fac parte din cele 102 taxe care au fost desfiinţate prin Legea nr. 1/2017. La Registrul Comerţului nu mai se mai percep taxe pentru operaţiunile înregistrare. Este vorba de cererea de înregistrare, care cuprinde autorizare de constituire, înmatriculare, autorizare funcţionare prin declaraţie pe proprie răspundere, în valoare de 250 lei. în cazul PF, II şi IF, taxa pentru cererea de înregistrare eliminată avea o valoare de 90 de lei. De asemenea, a fost eliminată taxa de 45 de lei pentru cererile de menţiune simple: cerere verificare disponibilitate/rezervare denumire firme, cerere verificare disponibilitate/rezervare denumire emblemă, declaraţie model, cerere radiere, cerere de menţiune operaţiune unică, cerere menţiuni, cerere depunere şi menţionare acte, cerere depunere situaţii financiare, cerere eliberare duplicat, cerere îndreptare erori materiale, cerere de preschimbare a certificatului de înmatriculare. Nu se mai plătesc nici cererile de menţiuni complexe, de 220 lei. Pe lista taxelor eliminate se mai află fondul de lichidare – 50% aplicat la taxele de înregistrare şi Fondul privind Buletinul Procedurilor de Insolvenţă – 10% aplicat la taxele de înregistrare. (M. B.)