Economic

Atenţie mărită la automobilele pe care vreţi să le cumpăraţi! Şase maşini second-hand din zece au defecţiuni sau au fost accidentate

Ziarul de Vrancea
25 ian 2017 455 vizualizări
Aceste maşini sunt foarte periculoase pentru că au, de cele mai multe ori, structura de siguranţă compromisă

Aproximativ 60% dintre automobilele uzate aflate la vânzare în România au diverse probleme care necesită reparaţii costisitoare sau au suferit accidente grave, potrivit unui studiu publicat miercuri de InspectorAuto.ro, un instrument de verificare a istoricului maşinilor.  Automobilele uzate vândute în ţară cu mai puţin de 2.000 de euro sunt aduse de la ”fiare vechi” din Germania şi reprezintă un risc financiar imens şi de siguranţă rutieră pentru cei care le cumpără, a spus fondatorul InspectorAuto.ro, Mihai Cune. ”Odată eliminat timbrul de mediu, orice barieră împotriva acestor fiare vechi vândute la preţ de automobile dispare, aşa că singurul filtru rămâne vigilenţa clienţilor şi verificarea temeinică înainte de cumpărare”, a adăugat Cune. Circa 60% dintre maşinile uzate prezintă probleme diverse, având nevoie de reparaţii costisitoare sau pur şi simplu fiind nerecomandate deoarece, după daune totale, au fost reparate prost sau prezintă atât de multe defecţiuni încât achiziţia este dezavantajoasă. Cune a avertizat că în cazul maşinilor accesibile şi foarte ieftine, reparaţiile pot chiar depăşi valoarea maşinii.”Un client de automobil rulat poate găsi ceea ce caută dacă este atent, nu se grăbeşte şi verifică temeinic maşina înainte de cumpărare. Din verificările noastre, circa patru maşini din zece sunt bune de cumpărat în România”, a declarat Cune. Cel mai mare risc pentru cumpărători îl reprezintă o maşină care a fost grav avariată sau care a fost chiar daună totală. Locul acestor maşini ar fi la fiare vechi sau dezmembrări, dar lacunele din legislaţie permit epavelor să se reîntoarcă pe şosele, a avertizat Cune. ”În această categorie se găsesc maşini care costă peste 8.000-10.000 euro în momentul accidentului, astfel încât pentru un samsar merită să le repare cu costuri minime şi să le vândă cu profit. Aceste maşini sunt foarte periculoase pentru că au, de cele mai multe ori, structura de siguranţă compromisă”, se arată în comunicat. În plus, maşinile sunt reparate ieftin, fără a li se mai monta airbag-uri şi capse pirotehnice în sistemele de reţinere ale centurilor de siguranţă. Aceste ”artificii” sunt bine mascate şi greu de depistat, iar în cazul unui accident, maşinile eşuează în a oferi maximul de protecţie proiectat de fabricantul maşinii, potrivit rezutlatelor studiului.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
leonte, acum 481 zile, 2 ore, 7 minute, 34 secunde
E PLINA OCHI ROMANIA DE RABLE CHIAR DE 10000-15000 DE EURO!SAMSARUL NU CUMPARAS CALITATE DIN VEST CI AN DE FABRICATIE,MODEL,DOTARI,CHILOMETRI CU DUIUMUL ASTFEL NU AR FI NESIMTIT DE IEFTINE,VIN CU ELE citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.