Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE: Cand achiziţia unei maşini la mana a doua este o afacere?

Ziarul de Vrancea
12 dec 2016 815 vizualizări
In lunile decembrie din ultimii ani, vânzările de maşini rulate au fost cu până la 25% mai mari faţă de luna ianuarie a anului imediat următor

Achiziţia unei maşini la mâna a doua în luna decembrie poate fi mai riscantă decât în alte luni, în contextul euforiei sărbătorilor şi a grabei cumpărătorilor, dar aceştia pot găsi oferte bune, în condiţiile în care dealerii vor să termine anul cu mai puţine maşini pe stoc şi cu mai mulţi bani în conturi, potrivit unei analize publicate luni de InspectorAuto.ro, un instrument de verificare a istoricului maşinilor. În lunile decembrie din ultimii ani, vânzările de maşini rulate au fost cu până la 25% mai mari faţă de luna ianuarie a anului imediat următor, pe fondul existenţei unei cereri mari, dar şi a dorinţei dealerilor de a intra în noul an cu un stoc mai redus de automobile. ”Asta înseamnă că există cerere foarte mare în decembrie şi de aici problemele: se poate ajunge la o criză de maşini bune, oneste, care chiar merită cumpărate. Un cumpărător grăbit poate cădea foarte uşor pradă unui vânzător mai puţin onest”, a declarat fondatorul InspectorAuto.ro, Mihai Cune, citat în comunicat. Persoanele fizice sau juridice vor să vândă rapid pentru a face rost de bani pe final de an, iar cumpărătorii decid achiziţia unei maşini fie pentru că era un obiectiv personal din acel an, fie că este vorba despre un cadou sau o reglare a balanţei contabile pe anul care tocmai se încheie, consideră compania. Fondatorul InspectorAuto.ro consideră că dealerii cunoscuţi, mari şi cu vechime în piaţă, prezintă mai multă încredere decât samsarii. ”Atenţie mare la dealerii obscuri, samsarii deghizaţi! Maşinile cu adevărat bune se găsesc în general la dealerii de maşini rulate respectabili, cunoscuţi, chiar dacă din punctul de vedere al costului maşina va fi mai scumpă. Chiar şi în cazul dealerilor consideraţi de încredere cumpărătorii trebuie să fie atenţi. Verificarea istoricului maşinii online şi inspectarea fizică sunt obligatorii şi în acest caz”, a avertizat Cune. În decembrie, mai mult decât în celelalte luni, este posibil ca vânzătorii sa invoce o ”urgenţă” şi să grăbească tranzacţia, tocmai pentru a pune presiune pe un cumpărător deja grăbit şi a-l face pe acesta să nu ia o decizie raţională. ”Motivele pot fi dintre cele mai diverse, cum că pleacă din oraş sau din ţară şi pot face actele doar ”acum!”, ori dacă nu ”tocmai în ianuarie sau februarie”. De asemenea, vânzătorii ar putea să invoce că există un alt client foarte interesat de maşină, pe care vrea să şi-o dăruiască de sărbători. Ori că maşina-cadou este pentru soţie sau copilul-adolescent”, a spus Cune. Pentru maşinile care au timbru de mediu de valoare mare, aşteptarea ar putea aduce avantaje cumpărătorului, în condiţiile în care această taxă ar putea fi eliminată sau deveni mai avantajoasă pentru cumpărătorii de maşini rulate. Verificarea online a istoricului maşinilor se poate face şi pe InspectorAuto.ro, prin introducerea seriei VIN, iar cumpărătorii pot apela la Inspector pe Teren, serviciu prin care un specialist merge împreună cu clientul la vizionarea maşinii şi realizează, pe teren, o verificare profesionistă în 60 de puncte, potrivit lui Cune.

Iarna nu-i ca vara! Numărul dosarelor de daună auto deschise iarna este cu 18% mai mic

Numărul dosarelor de daună în accidentele auto deschise iarna este mai mic cu 18% decât în restul anului, dar daunele sunt în medie cu 15% mai mari, ceea ce indică o severitate mai accentuată a incidentelor din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, iar numărul răsturnărilor şi derapărilor este asemănător cu cel din toate celelalte trei anotimpuri la un loc, potrivit unei analize publicate luni de subsidiara din România a firmei italiene de asigurări Generali. Accidentele auto sunt mai grave iarna din cauze precum îngustarea căilor de rulare după ninsori abundente, vizibilitatea redusă şi carosabilul alunecos. Din aceste cauze, avariile rezultate în urma derapărilor sau răsturnărilor sunt mai numeroase iarna, cât în restul anotimpurilor. ”În portofoliul Casco al Generali România sunt înregistrate, în medie, circa 40 de astfel de cazuri în fiecare iarnă, un număr aproximativ egal cu suma evenimentelor de acelaşi tip petrecute în restul anotimpurilor”, se arată în comunicat. Cele mai multe accidente au loc în zilele de luni, când se produc cu 27% mai multe evenimente decât media săptămânii. În schimb, în zilele de sâmbătă au loc cele mai puţine avarii, cu 39% sub media săptămânii. Aproximativ 90% dintre avarii se produc în localităţi pentru că, atunci când condiţiile de drum sunt mai dificile, şoferii preferă să evite călătoriile mai lungi, potrivit reprezentanţilor Generali. Zilele de sărbătoare sunt mai liniştite din punctul de vedere al incidentelor rutiere. Spre exemplu, numărul evenimentelor înregistrate în ajunul Crăciunului (24 decembrie) este cu 30% mai mic decât numărul evenimentelor din aceeaşi zi a unei alte săptămâni de iarnă. ”Numărul dosarelor de daună scade şi mai mult în zilele de Crăciun, cu aproximativ 80%, respectiv de Anul Nou, cu 55%, faţă de evenimentele petrecute în aceeaşi zi dintr-o altă săptămână din sezonul rece”, se arată în comunicat.

Exporturile României au încetinit în octombrie

Exporturile de mărfuri româneşti au continuat să crească în octombrie, chiar dacă într-un ritm temperat faţă de lunile precedente, înregistrând un avans de 2% comparativ cu aceeaşi lună din 2015, evoluţie uşor sub cea a importurilor, care au urcat cu 3,3%, arată datele preliminare publicate luni de Institutul Naţional de Statistică (INS). Exporturile de mărfuri româneşti au urcat cu 2% faţă de a zecea lună din 2015, până la 5,09 miliarde euro, în timp ce importurile au avansat cu 3,3%, la 6,06 miliarde euro. Luna octombrie este a doua la rând în care exporturile depăşesc pragul de 5 miliarde de euro, după un nivel-record de 5,24 miliarde euro înregistrat în septembrie.  Deficitul comerical din octombrie a fost de 971 milioane euro, în creştere cu 11,1% (97,3 milioane euro) faţă de octombrie 2015.  Evoluţia din octombrie 2016 vine după două luni în care s-a înregistrat o creştere importantă a exporturilor. În august, exporturile au avansat cu 13,4% comparativ cu aceeaşi lună din 2015, evoluţie similară cu cea a importurilor, care au urcat cu 14,6%. Exporturile au avansat, în septembrie, cu 6,7%. În urma acestor evoluţii, în primele zece luni din 2016, exporturile (FOB) au crescut cu 4,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 47,77 miliarde euro, în timp ce importurile au urcat cu 6,4%, la 55,67 miliarde euro. Deficitul comercial din primele zece luni a fost de 7,9 miliarde euro, mai mare cu 23,2% faţă de aceeaşi perioadă din 2015, rata de creştere atenuându-se faţă de prima jumătate a anului. România a exportat, în octombrie, mărfuri în valoare de 3,84 miliarde euro în Uniunea Europeană, adică 75,4% din total, şi a importat de 4,74 miliarde euro din celelalte 27 de state membre ale UE, adică 78,2% din totalul importurilor. În comerţul cu statele din afara UE, România a rămas pe deficit în luna octombrie. În a zecea lună din acest an, exporturile în afara UE au fost de 1,25 miliarde euro, în scădere cu 9,9% faţă de octombrie 2015, fiind depăşite de importuri, care au avut o valoare de 1,32 miliarde euro.

Mercedes-Benz a depăşit BMW 

Vânzările mondiale ale constructorului auto german BMW au crescut în luna noiembrie cu 5,9%, până la 177.740 de unităţi, un ritm de peste două ori mai mic decât cel înregistrat de principalul rival, Mercedes-Benz, care ar putea deveni noul lider mondial pe segmentul automobilelor premium, potrivit Reuters. În luna noiembrie, vânzările Mercedes-Benz au crescut cu 12,7%, până la 182.602 unităţi. În primele zece luni ale acestui an, firma cu sediul în Stuttgart a vândut 1,893 milioane de automobile, cu 3,8% mai multe decât BMW. În 2015, constructorul bavarez a devenit liderul pieţei auto premium, cu 1,91 milioane unităţi vândute, faţă de cele 1,87 milioane de automobile ale Mercedes-Benz. Grupul german Daimler, din care face parte şi brandul Mercedes-Benz, a obţinut profit şi venituri peste aşteptări în trimestrul al treilea, datorită vânzărilor ridicate de automobile clasa E şi de SUV-uri, dar şi a efectului pozitiv al cursului de schimb valutar.

Preţurile petrolului urcă la un nivel maxim din iulie 2015

Preţurile petrolului au urcat luni până la niveluri maxime din iulie 2015, după ce Arabia Saudită a sugerat că ar putea reduce producţia mai mult decât s-a angajat prin acordul cu statele membre ale Organizaţia Ţărilor Exportatoare de Petrol (OPEC) şi cu alţi mari producători, precum Rusia, în scopul reducerii ofertei şi creşterii preţurilor, transmite Bloomberg. Cotaţiile futures au urcat cu 5,8% la New York şi cu 6,6% la Londra. OPEC a convenit reducerea producţiei de petrol cu 1,2 milioane de barili pe zi, în timp ce statele din afara organizaţiei vor restrânge la rândul lor livrările cu alte 600.000 de barili pe zi. Ministrul saudit al petrolului, Khalid Al-Falih, a declarat sâmbătă că Arbia Sauditpă, cel mai mare exportator de ţiţei din lume, va "reduce substanţial" până sub ţinta fixată în cadrul acordului. OPEC a ajuns la un acord cu 11 state nemembre ale cartelului petrolier, inclusiv Rusia şi Mexicul, care au acceptat să reducă la rândul lor producţia.


 
























În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.