Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE: Şoferii din România vor putea cumpăra roviniete din toate benzinăriile Lukoil

Ziarul de Vrancea
28 nov 2016 310 vizualizări
Şoferii români vor putea cumpăra rovinieta din toate cele 307 benzinării ale lanţului deţinut de compania petrolieră rusească Lukoil, potrivit unui comunicat publicat luni de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR, fosta CNADNR).

Rovinietele pot fi cumpărate, în prezent, doar în unele benzinării Lukoil, urmând că măsura să fie extinsă la toată reţeaua. ”Astfel, achitarea rovinietei va fi posibilă în cele 307 staţii de distribuţie a carburanţilor auto aparţinând distribuitorului menţionat. În primă fază, încasarea tarifului se face doar în anume staţii urmând ca, etapizat, încasarea tarifului de utilizare să se realizeze în toată reţeaua Lukoil”, se arată în comunicat. Compania petrolieră rusească Lukoil este al treilea distribuitor de carburanţi de pe piaţa românească şi a avut anul trecut venituri totale de 4,5 miliarde lei (1,2 miliarde euro), potrivit raportului trimis la Ministerul Finanţelor. CNAIR a anunţat, în septembrie, că şoferii pot din nou să plătească rovinieta în benzinăriile MOL preluate de la Agip, administrate în prezent de compania MOL Retail Comerţ, fosta Eni România, activitatea de încasare a banilor fiind întreruptă în data de 1 septembrie. Compania de drumuri a încasat, în primele şase luni ale acestui an, 719,2 milioane lei (162 milioane euro) din roviniete şi taxe de pod, cu 6,7% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.

CFR SA îşi reduce drastic cheltuielile cu investiţiile în 2016

Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică proiectul de Hotărâre de Guvern privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pentru acest an al companiei care administrează infrastructura de cale ferată din România, CFR SA, prin care bugetul de investiţii al companiei este redus drastic, cu 31,4%, până la 1,91 miliarde lei, dar vor fi mai mulţi bani alocaţi de la bugetul de stat pentru investiţii. CFR SA a semnat recent un contract de finanţare cu Comisia Europeană, în valoare de 440 milioane euro, pentru modernizarea tronsonului de cale ferată Apaţa - Caţa, parte din linia Braşov - Sighişoara, componentă a Coridorului IV paneuropean Rin – Dunăre. Cofinanţarea va fi asigurată de la bugetul de stat, fiind în valoare de 98,3 milioane euro pentru perioada 2016-2020 şi de 167,6 milioane euro pentru perioada 2021-2023. În bugetul rectificat, cheltuielile totale ale companiei cu investiţiile scad cu 600 milioane lei (133 milioane de euro), dar partea acoperită de la bugetul de stat creşte cu 14,6 milioane lei, până la 150 milioane lei (33,3 milioane euro). În plus, cheltuielile cu salariile vor creşte, ca urmare a absorbţiei a două filiale. ”Modificarea cheltuielilor de natură salarială şi a numărului de personal ca urmare a extinderii activităţii prin absorbţia filialelor Sere şi Pepiniere şi Întreţinere Mecanizată”, se arată în nota de motivare. Astfel, cheltuielile cu salariile vor creşte cu 1,6%, de la 745 milioane lei (165,2 milioane euro) la 757 milioane lei (167,9 milioane euro). Totodată, numărul angajaţilor estimat până la finalul anului a crescut cu 5,5%, până la 23.486.

Consiliul Concurenţei a făcut noi inspecţii la trei firme de prelucrare a lemnului

Consiliul Concurenţei a efectuat inspecţii inopinate la sediile a trei companii care activează pe piaţa prelucrării masei lemnoase, Forestar, Nico – Paul şi Saniral, în cadrul investigaţiei privind posibile înţelegeri anticoncurenţiale în industria lemnului, potrivit unui comunicat publicat ieri. Consiliul Concurenţei a anunţat încă din luna februarie că are indicii noi privind o posibilă înţelegere între marile firme care cumpără lemn pe piaţa românească şi a extins ancheta declanşată pe această piaţă. Investigaţia Consiliului Concurenţei a pornit de la suspiciuni că lemnul vândut de Romsilva este cumpărat la preţuri prea mici, în urma unor înţelegeri între cumpărători. ”Inspecţiile s-au derulat în cadrul investigaţiei privind posibile înţelegeri anticoncurenţiale între cele trei companii, referitoare la fixare de preţ şi împărţire de piaţă, cu ocazia licitaţiilor şi negocierilor organizate de Regia Naţională a Pădurilor Romsilva, în vederea achiziţionării de masă lemnoasă”, se arată în comunicat. Consiliul a anunţat că documentele ridicate în cadrul inspecţiilor vor fi analizate de către autoritate. Aceste inspecţii constituie o etapă preliminară a investigaţiei, iar efectuarea lor nu reprezintă o antepronunţare a Consiliului Concurenţei în ceea ce priveşte existenţa unei încălcări a legii. La începutul acestui an, autoritatea a declanşat o investigaţie privind posibile înţelegeri între companii active pe piaţa prelucrării lemnului în vederea împărţirii pieţei, surselor de aprovizionare, precum şi adjudecării lemnului destinat comercializării la un preţ minimal în cadrul licitaţiilor organizate de Direcţiile silvice Alba şi Hunedoara. Consiliul Concurenţei, a efectuat, la acea dată, inspecţii inopinate la sediile companiilor Holzindustrie Schweighofer, Egger Romania, Kronospan Romania, Kronospan Sebeş, Silva Logistic Services, Alredia şi Lacul Codrilor.

În City of London va fi construit cel mai înalt turn de birouri

În City of London urmează să fie construit cel mai înalt turn de birouri din districtul financiar al capitalei britanice, care va avea 73 de etaje, în urma aprobării date luni de autorităţile locale, transmite Bloomberg. Clădirea va include o galerie publică şi un restaurant la ultimul etaj, precum şi spaţii de birouri cu o capacitate de 10.000 de persoane. Turnul va fi construit de compania Aroland Holdings din Singapore. Votul din iunie al britanicilor pentru ieşirea ţării lor din Uniunea Europeană a descurajat companiile să construiască noi spaţii de birouri în Londra, din cauza temerilor legate de o posibilă scădere a cererii. Numărul proiectelor de construcţie a unor clădiri de birouri care au intrat în execuţie în Londra a scăzut cu 42% în primele şase luni ale anului 2016, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2015, arată un raport publicat în noiembrie de firma de consultanţă Deloitte. Noua clădire care va fi construită în City of London va avea o suprafaţă de 90.000 de metri pătraţi şi va înlocui o clădire în care Aviva este cel mai important chiriaş.

Proiect feroviar de 36 de miliarde de dolari în China

Autorităţile de la Beijing au aprobat un proiect feroviar în valoare de 247 de miliarde de yuani (36 miliarde dolari) pentru îmbunătăţirea legăturilor de transport între Beijing, oraşul port Tiajin şi provincia vecină Hebei, parte a planurilor de integrare a celor trei regiuni într-un mega-oraş numit Jing-Jin-Ji, relatează Reuters. Comisia pentru Dezvoltare Naţională şi Reformă a anunţat luni că planul reuneşte nouă proiecte care totalizează 1.100 de kilometri de cale ferată. Aceste proiecte vor fi construite până în 2020, în cadrul unui plan mai larg a cărui îndeplinire va dura până în 2030. Populaţia actuală a celor trei regiuni este estimată la circa 110 milioane de persoane şi până la finalizare aşa-numitul proiect Jing-Jin-Ji va avea o suprafaţă de 212.000 de kilometri pătraţi, de peste două ori mai mare faţă de cea a Coreii de Sud.

Preţurile petrolului scad din cauza incertitudinilor

Preţurile petrolului erau ieri în scădere, continuând evoluţia negativă de vineri, din cauza reapariţiei incertitudinilor legate de capacitatea principalilor producători de a conveni reducerea producţiei, la reuniunea OPEC de miercuri, transmite Reuters. Preţul petrolului Brent, de referinţă la bursa din Londra, a scăzut cu până la 2%, în jurul orei 7:50 GMT (ora locală 9:50) fiind tranzacţionat în declin cu 0,74%, la 46,89 dolari pe baril. Cotaţia petrolului West Texas Intermediate (WTI), de referinţă pe piaţa americană, a recuperat o parte din pierderi, fiind în scădere cu 0,78%, la 45,7 dolari pe baril. Vineri, preţurile petrolului au coborât cu peste 3%, din cauza dezacordurilor între statele din cadrul OPEC şi din afara organizaţiei, precum Rusia, despre cât de mult al trebui redusă producţia pentru a reduce oferta excedentară de pe piaţa mondială, care a dus la scăderea cotaţiilor la mai puţin de jumătate comparativ cu 2014.


















În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.