Black Friday: Valoarea totală a comenzilor eMag a depăşit 300 de milioane lei
Valoarea totală a comenzilor înregistrate de Black Friday de către cel mai mare retailer din România, eMag, a depăşit 300 de milioane de lei (66,7milioane euro). Potrivit informaţiilor afişate de retailer, au fost vândute peste 32.000 de televizoare, 113 bijuterii cu diamante şi aproape 13 kilograme de aur. Din numărul total al comenzilor, 26,1 % au fost plătite cu cardul. Numărul produselor vândute a fost de 1.109.764, iar cel al produselor rămase nevândute este de 190.236.
Printre cele mai vândute produse au fost televizoarele, peste 32.000, parfumurile, peste 39.000, electrocasnicele mici, peste 87.000, produse pentru casă, peste 182.800, componente PC şi periferice, peste 56.300. În cazul produselor speciale, au fost vândute 113 bijuterii cu diamante.
Cantitatea de aur achiziţionată a fost de 12.956 de grame. Numărul total de vizite pe site a fost de 6.236.230, iar timpul total petrecut de toţi utilizatorii pe site-ul eMag a reprezentat echivalentul a 164 de ani, 40 de zile şi 22 de ore. În cursul dimineţii de vineri, site-ul a fost blocat de mai multe ori, din cauza numărului mare de vizitatori simultan, care a depăşit 450.000.
Black Friday este ziua care urmează Zilei Recunoştinţei în Statele Unite şi care deschide sezonul de cumpărături de Crăciun.
Comercianţii români au preluat acestă sărbătoare, dar unii retaileri anunţă reduceri şi înainte sau după ziua evenimentului. Cele mai mari companii care oferă reduceri cu ocazia Black Friday în România sunt eMag.ro, evoMag, Elefant.ro, Flanco, Ikea sau Carrefour.
Românii au cheltuit cu 70% mai mult decât anul trecut
Românii au alocat în acest an de Black Friday sume mai mari pentru cumpărături, astfel că valoarea medie a unei comenzi a urcat cu 70% faţă de evenimentul de anul trecut, la 850 de lei, căutând în special telefoane mobile, laptop-uri, televizoare si gadget-uri, potrivit datelor magazinului online de produse IT evoMAG. “Înregistrăm o creştere de 70% a valorii medii a unei comenzi, în comparaţie cu cea de anul trecut de Black Friday. De asemenea, observăm că românii încep să cumpere produse cu o valoare mai mare, pe fondul creşterii nivelului de trai şi a puterii de cumpărare”, a declarat directorul general al evoMAG, Mihai Pătraşcu.
Magazinul online a înregistrat vineri, până la ora 17:00, peste 10.000 de comenzi, fiind epuizat aproape jumătate (peste 45%) din stocul de produse alocat pentru Black Friday. Totodată, peste 300.000 de persoane au intrat pe site-ul retailerului IT pentru a vedea produsele la reduceri.
Românii au fost interesaţi cel mai mult de telefoane mobile, acestea fiind urmate în topul preferinţelor de laptopuri, televizoare şi gadget-uri.
Magazinul online de produse IT evoMAG, deţinut de firma Evolution Prest Systems, a mizat pe vânzări de aproximativ 4,5 milioane de euro în perioada de Black Friday, în creştere cu 50% faţă de vânzările de anul trecut din cadrul aceluiaşi eveniment.