Mitul lui Dracula, folosit pentru promovarea ţării
Şefa ANT a prezentat mai multe motive pentru folosirea imaginii controversate a personajului Dracula în promovarea turismului romanesc. "Daţi-ne voie să ne asumăm cu toţii ceea ce avem - mitul lui Dracula, care în timp ce noi ni-l dezbăteam, a ajuns să ni-l fure alţii. Dacă noi nu ne asumăm un Dracula, în secunda doi va fi cineva care va face asta", a spus Pavel-Nedea, la deschiderea Targului de Turism al Romaniei. "Dincolo de acest mit foarte căutat, de această poveste, de mister, de legendă, în acest sens, ANT va desfăşura la sfarşitul acestui an şi începutul anului viitor un concurs creativ naţional, la care dorim să se înscrie persoane fizice, persoane juridice, societăţi, pentru a crea repoziţionarea Romaniei, pentru a alege imaginea cea mai bună în competiţia globală”, a adăugat preşedintele ANT. Preşedintele ANT a vorbit şi de o „filieră a misterului” pe care Romania trebuie să o capitalizeze. Astfel, alături de Dracula, Romania va promova turismul cu elemente care ţin de autenticitate, mister şi legendă. “Sunt mituri şi legende pe care unele zone ale ţării nici nu au început să le exploateze, dar care fac parte din autenticitatea cîutată de toţii strănii care colindă lumea”, a precizat Pavel-Nedea. Ideile vor fi selectate de cei care urmăresc pagina de Facebook a ANT şi de membrii unui juriu format din reprezentanţi ai autorităţilor publice centrale, Academiei de Studii Economice (ASE), International Advertising Association Romania, asociaţiilor de promovare, precum şi de către ambasadorii turismului romanesc şi ai Universităţii de Arte Plastice şi Design. „În urma tuturor acestor demersuri, vrem să repoziţionăm Romania ca destinaţie eclectică şi surprinzătoare, cu destinaţii turistice care se adresează consumatorului avizat”, a spus preşedintele ANT. Ulterior, mesajul desemnat caştigător pentru campania de repoziţionare a Romaniei pe piaţa internaţională a turismului va fi dezvoltat de o agenţie de publicitate specializată, din Romania, selectată prin licitaţie publică.