Economic

Mai multe companii preferă să doneze bani pentru biserici, mai puţine pentru şcoli şi spitale

Ziarul de Vrancea
9 nov 2016 602 vizualizări
16% dintre firmele care au ales să doneze o cotă parte din profit au ales să ofere bani cultelor religioase

În jur de 16% dintre firmele care au ales să direcţioneze 20% din impozitul pe profitul obţinut anul trecut au făcut-o în beneficiul cultelor religioase, în timp ce doar 14% au direcţionat banii spre şcoli, iar 10% pentru spitale, potrivit unui studiu referitor la tendinţele comportamentului în sponsorizare al companiilor din Romania, realizat de Asociaţia pentru Relaţii Comunitare (ARC) şi publicat miercuri. Studiul, finanţat din granturi norvegiene şi prezentat la o conferinţă de presă organizată de firma de audit EY Romania, a fost realizat pe un eşantion de 526 de firme, cu peste 10 angajaţi, care pot beneficia de facilitatea fiscală de direcţionare a 20% din impozitul pe profit, în limita a 0,5% din cifra de afaceri, către organizaţii neguvernamentale (ONG). Studiul are la bază şi rapoartele financiare pe anul 2015 trimise la Ministerul Finanţelor. Cele mai multe dintre firmele chestionate, 35%, au donat către ONG-uri, pe locul al doilea, imediat înaintea bisericilor, fiind donaţiile către persoane fizice, cu o pondere de 24% din total. Valoarea medie a unei donaţii este de aproape 16.000 lei, echivalent cu circa 3.600 euro. ”Datele arată că valoarea medie a sponsorizării, de aproape 16.000 lei, este relativ mică, fiind determinată de cifra de afaceri şi profitul redus al firmelor respondente”, aafirmat Gheorghe. Cele mai susţinute ONG-uri sunt cele care activează în domeniul serviciilor sociale, pentru care au donat 47% dintre companii, fiind urmate de cele din sănătate (38%), educaţie şi cercetare (36%), sport (31%), cultură (28%) şi religie (17%). Pe ultimele locuri sunt ONG-urile din domeniul protecţiei animalelor (3%), din zona asociaţiilor profesionale (7%) şi protecţia mediului (10%). Cele mai mari donaţii medii, de 8.000 lei, au fost primite de către ONG-urile din domeniul sănătăţii, urmate de cele din educaţie (6.500 lei) şi sport (6.300 lei). Dacă toate cele 150.541 de firme eligibile pentru facilitatea fiscală de 20%, care au plătit impozit pe profit în 2015, ar fi direcţionat către ONG-uri pană la 20% din impozitul pe profit, acestea ar fi primit peste 375 de milioane de euro, potrivit unor date oferite de fundaţia Hospice Casa Speranţei, în parteneriat cu EY Romania şi ARC, pe baza unor informaţii furnizate de Fisc. Această sumă potenţială fost calculată analizand datele privind cifra de afaceri şi impozitul pe profit din 2015 pentru peste 129.000 de companii şi extrapolarea rezultatelor la datele furnizate de Fisc.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.