Piaţa cafelei din Romania a crescut într-un ritm de sub 10%
Directorul de vanzări pe Europa de Est al producătorului de cafea Lavazza, Mihai Marinescu. Lavazza este un producător italian cu sediul în Torino care a reuşit să se extindă pe piaţa internaţională, ajungant la afaceri de 1,4 miliarde de euro în 2015, în o creştere de 9,6% faţă de anul precedent. În Romania, vanzările Lavazza au crescut anul trecut de trei ori mai rapede decat la nivelul întregului grup. Potrivti reprezentanţilor companiei, cel mai puternic canal de creştere a vanzărilor de cafea din Romania este reprezentat de lanţurile de retail, ca în întreaga Europă de est, ”Pentru Lavazza, retail-ul are o pondere de 35-40%, iar celelalte trei canale - vending, birouri şi food service – îşi împart aproape egal cealaltă parte, de 60%. În Romania, Lavazza are doi parteneri principali alături de care compania continua să crească: Aquila pentru vending şi retail, La Fantana pentru birouri şi horeca”, a spus Marinescu. În 2014, piaţa romanească a cafelei a ajuns la circa 420 de milioane de euro, însă consumul mediu anual de cafea pe persoană este scăzut, plasand Romania în cea de-a doua jumătate a topului european. După creşterile din 2015 şi din prima jumătate a acestui an, Lavazza estimează că tendinţă care se va păstra şi anul viitor pe toate segmentele pieţei romaneşti.