Economic

Mişu Negriţoiu: Tariful RCA negociat cu transportatorii va fi modificat

Ziarul de Vrancea
9 oct 2016 576 vizualizări
ransportatorii şi ASF au ajuns la un acord privind stabilirea unei ţinte de tarif de 7.500 de lei pentru camioanele de peste 16 tone, dar acest tarif ar putea urca la aproximativ 8.600 de lei.

Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară, Mişu Negriţoiu, afirmă, într-un interviu pentru Profit.ro, că ţinta de tarif RCA calculată iniţial în prezenţa asociaţiilor transportatorilor va fi modificată. Cea mai importantă influenţă va veni dinspre reevaluarea cheltuielilor administrative suportate de firmele de asigurare, spune şeful ASF.

Pe 15 septembrie, cu ocazia primei încercări de a stabili un tarif maximal, a fost luat în calcul un nivel al cheltuielilor administrative de doar 25%, întrucât Legea RCA, care tocmai trecuse de Senat, plafona cheltuielile la acest nivel. Ulterior, însă, pe 19 septembrie, a apărut Ordonanţa de Urgenţă privind RCA, care nu a inclus nicio limitare. În concluzie va fi nevoie de o reevaluare a ţintei de tarif, deoarece cheltuielile administrative ale asigurătorilor merg spre 40%. Deci este de aşteptat ca ţinta iniţială să crească cu aproximativ 15%, spune Negriţoiu în interviul acordat Profit.ro.

 

"Ei au fost cei care au spus că trebuie şi o marjă de profit"

 

Transportatorii şi ASF au ajuns, pe 15 septembrie, la un acord privind stabilirea unei ţinte de tarif de 7.500 de lei pentru camioanele de peste 16 tone. Un adaos de 15% la acest tarif ar însemna un nou preţ de aproximativ 8.600 de lei. O altă posibilă cauză pentru modificarea tarifelor este şi reactualizarea bazei de date a ASF, care, deocamdată, nu conţine şi informaţiile de la Carpatica Asig, societate care avea  una dintre cele mai ridicate daunalităţi din piaţă. Pe de altă parte, arată preşedintele ASF, tariful maxim va fi rezultatul unui calcul sec, nicidecum al unei negocieri. "Nu este o primă negociată. Am supus spre consultare condiţiile şi formula de calcul. Ne-am consultat cu toată lumea. Odată stabilită formula, treci la baza de date. Aplici formula pe baza de date şi nimeni nu poate să intervină. Este o primă tehnică şi independentă, nu este o primă negociată. Tarifele trebuie să corespundă legii şi să acopere toate costurile. Toată lumea a fost de acord să acopere toate costurile, inclusiv transportatorii. Chiar ei au fost cei care au spus că trebuie şi o marjă de profit, pentru că noi pusesem o marjă 0. Toată lumea a fost de acord cu acoperirea tuturor costurilor suportate de asigurători. Noi avem o bancă de date care nu este o bancă de date negociabilă, pentru că sunt informaţii istorice. Vin din urmă datele efective. Pe baza acestor date, introducem formula şi rezultatul îl dă calculatorul", explică Negriţoiu.

Preşedintele ASF a precizat şi că daunele plătite efectiv reprezintă doar o parte a costurilor suportate de asigurători. Aceştia sunt obligaţi să constituie rezerve pentru daune avizate şi neavizate, dar şi au şi cheltuieli de vânzare, cum ar fi comisionul plătit brokerilor. "Trebuie desfiinţat un mit. În preţul unei prime intră rata daunei, plăţile efective, daunele avizate (IBNR), care este estimat, şi rezerva de daună, care iar este estimat. S-ar putea ca lumea să confunde că, de fapt, e vorba doar de rata daunei. Nu. Costurile sunt mai multe. Lumea ignoră că, pe lângă cele 5 miliarde din daune plătite în primele şase luni, mai ai 2 miliarde în rezerve şi mai ai şi cheltuieli administrative care se duc spre 40%. Deci, piaţa e pe negativ. Noi raportăm rata daunei, dar unele daune se plătesc peste ani de zile şi de aceea ai IBNR şi rezervele de daună. Acestea nu sunt de neglijat. Nu sunt bani pe care cineva îi ia. Ei sunt în rezervă. Nu scoate nimeni bani din România", a spus Negriţoiu. În opinia acestuia, preţul maxim este, de fapt, calculat pe o metodologie folosită pentru a determina preţul minim necesar a acoperi toate costurile asigurătorilor, acesta fiind principalul deziderat al legii.

Potrivit Ordonanţei de Urgenţă privind RCA, până pe 20 octombrie ASF va trebui să fixeze preţuri maxime pe toate categoriile de autovehicule. Potrivit lui Mişu Negriţoiu, aceste tarife vor fi calculate mai repede de data de 20 şi vor fi trimise Consiliului Concurenţei pentru avizare. Ulterior, acestea vor fi adoptate prin hotărâre de guvern. Valabilitatea acestor tarife este de doar 6 luni.

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.