Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE:Vara romanii stau mai puţin pe internet

Ziarul de Vrancea
15 sep 2016 308 vizualizări
O sesiune online obişnuită într-o zi de vară este, pentru un roman internaut adult, mai scurtă decat în restul anului, iar principalul device pentru traficul online este mobilul, atat în timpul zilelor săptămanii, cat şi în weekend, potrivit celui mai recent studiu dat publicităţii, ieri, de Starcom MediaVest Group.

Aplicaţiile pentru reţele de socializare, DE messaging, meteo sau GPS-ul sunt cele mai folosite în timpul concediului de vară, urmate de aplicaţii de ştiri, muzică, jocuri şi de fotografie. Cand vine vorba despre principalele subiecte de interes în mediul online, acestea sunt sănătatea, în special îngrijirea personală, dar şi activităţile relaxante, precum filmele sau muzica. Deşi majoritatea activităţilor online se desfăşoară de pe computer, romanii preferă într-o mai mare măsură să citească ştiri, să facă shopping online sau să se uite la materiale video de pe laptop. Consumul video este crescut în perioada verii, cand 51% dintre romani spun că vizionează filme online, în mod special comedii, filme de acţiune, drame sau filme S, în timp ce 54% dintre respondenţii la studiul Starcom se uită pe videoclipuri. Site-urile de entertainment, unde aceştia caută videoclipuri amuzante, ocupă primul loc în topul preferinţelor romanilor pe timp de vară, urmate de site-urile educaţionale şi de travelling. Aceleaşi date mai arată că 63% dintre romani citesc ştirile online pe site-urile ziarelor, portalurile de ştiri sau în newsfeed-ul paginii de Facebook. Iar trei din 10 romani consideră blogurile o sursă bună de informaţii la care apelează. 46% dintre internauţii romani obişnuiesc să cumpere online obiectele de care au nevoie. Hainele, electronicele şi produsele de îngrijire personală se află în topul preferinţelor atunci cand vine vorba de online shopping vara. Acestea sunt urmate de produse IT&C, încălţăminte şi aparate electrocasnice. Rezervările online pentru vacanţele de vară sau pentru alte activităţi de sezon reprezintă încă un comportament în curs de dezvoltare, efectuat de doar trei romani din 10 romani.

Turiştii străini au cheltuit în primul semestru 2,8 miliarde lei în Romania

Turiştii străini cazaţi în Romania în primul semestru au cheltuit în total 2,76 miliarde lei (circa 615 milioane euro), ceea ce înseamnă în medie 2.527 de lei de persoană la un număr de 1,09 milioane de turişti, din care cei mai mulţi au venit pentru afaceri, conferinţe, sau cursuri, potrivit datelor publicate joi de Institutul Naţional de Statistică (INS). Turiştii veniţi pentru afaceri sau conferinţe au reprezentat 59% din total în prima jumătate a acestui an. Călătoriile în scop particular, în care sunt incluse vacanţele, sesiunile de cumpărături, evenimente culturale şi sportive, tratamente medicale, vizitarea prietenilor şi rudelor sau doar tranzit, au reprezentat 41% din numărul total de turişti străini, din care vacanţele au avut o pondere de 59,6%. Jumătate dintre cheltuielile pentru afaceri (51,8%) au fost repartizate pentru cazare, 94,4% dintre turişti preferand mic dejunul inclus. Turiştii au mai lăsat 16,3% din banii cheltuiţi în restaurante şi baruri, iar 12,6% au fost pentru cumpărături. Din totalul cheltuielilor pentru cumpărături, peste o treime - 37,2% - au fost pentru alimente şi băuturi, iar aproape o treime pentru cadouri şi suveniruri. Turştii străini veniţi cu afaceri au dat 56,5% din banii pe transport către închirierea de autoturisme, iar cheltuielile pentru bilete de intrare în muzee, obiective turistice, grădini zoologice/botanice au reprezentat 22,8% din totalul cheltuielilor pentru recreere. Peste jumătate - 52% - dintre turiştii străini veniţi în Romania şi-au organizat sejurul prin agenţii de turism, iar 29,4% pe cont propriu. Totodată, trei sferturi dintre aceştia au călătorit cu avionul, în timp ce 13,7% au venit cu autoturismele proprii, mai arată statisticile oficiale.

Altex anunţă că 2016 va fi cel mai bun an din istoria companiei

Vanzările retailerului Altex, controlat de omul de afaceri Dan Ostahie, vor fi în acest an cele mai bune din istoria companiei, depăşind nivelurile de varf atinse în 2008 şi 2015, în condiţiile în care în primul semestru vanzările au crescut într-un ritm mai mare decat cel al pieţei de retail, de 15%, a declarat joi directorul de retail al Altex, Ştefan Varşa. Altex, liderul pieţei de retail offline din Romania, a obţinut anul trecut venituri totale de 1,97 miliarde lei (438 milioane euro), în creştere cu 30,5% faţă de 2015, cand au fost înregistrate venituri totale de 1,51 miliarde lei (340 milioane euro), potrivit datelor trimise la Ministerul Finanţelor. Din punctul de vedere al afacerilor, anul trecut a fost similar cu 2008, fiind cei mai buni ani din istoria companiei. În 2016, pe fondul creşterii consumului, performanţa va fi depăşită, estimează compania. ”Creşterea creditării şi scăderea TVA au fost principalele motive care au dus la creşterea vanzărilor în primele şase luni peste ritmul pieţei. Piaţa a crescut, probabil, cu 15%”, a spus Varşa. Însă compania se aşteaptă ca ritmul de creştere a vanzărilor să fie mai mare în a doua jumătate a anului, în condiţiile în care, în mod tradiţional, 40% dintre vanzările retailerilor au loc în primul semestru, iar 60% în al doilea. Potrivit Altex, coşul mediu de cumpărătturi a crescut cu circa 25% în acest an, de la circa 80 de euro anul trecut, la 100 de euro în prezent. Vanzările online au înregistrat şi ele o evoluţie bună. ”În 2015, ponderea vanzărilor online a fost de 20% din total, acum a ajuns la 25% şi va continua să crească”, a declarat directorul de marketing al Altex, Tia Ghinea. În 2017, acest procent ar putea ajunge la 30%, estimează compania. O schimbare în comportamentul cumpărătorului o reprezintă scurtarea perioadei de schimbare a produselor, subliniază reprezentanţii Altex. În cazul smartphone-urilor, perioada medie de schimbare a ajuns la un an.

Banca Transilvania şi-a schimbat logo-ul

Banca Transilvania (simbol bursier TLV), a treia instituţie de credit după active din sistemul local, şi-a lansat joi o nouă identitate de brand, adaptată după elementele de indentitate vizuală a Romaniei, respectiv grafica şi culorile ţării, anunţă instituţia. Concret, sigla a fost redesenată, iar paleta cromatică - galben, roşu şi albastru – reprezintă noul limbaj vizual al Băncii Transilvania. Acesta este al doilea rebranding din istoria băncii, după cel din 2003, potrivit sursei citate. BT a păstrat în cadrul identităţii de brand elementele care i-au adus şi pană acum vizibilitate, respectiv scutul – ca element grafic al siglei, galbenul BT şi Zanul, un personaj care oferă comunicării băncii unicitate şi un mod prietenos de a transmite informaţii. De asemenea, BT rămane, ca poziţionare, o bancă a oamenilor întreprinzători: unul din trei antreprenori care încep o afacere alegand să ceară sprijun la BT. “Banca Transilvania se află acum într-o nouă etapă de dezvoltare şi de maturizare, iar noul concept de brand reflectă foarte bine ceea ce suntem: bancă romanească şi campion local, care susţine spiritul antreprenorial romanesc şi vise care se transformă în realizări”, a declarat preşedintele Consiliului de Administraţie al BT, Horia Ciorcilă.

Ford îşi mută producţia de maşini mici din SUA în Mexic

Compania Ford îşi va muta producţia de maşini mici din Statele Unite în Mexic, pentru reducerea costurilor, a anunţat directorul general al societăţii, Mark Fields, decizie criticată de candidatul republica la preşedinţia SUA, Donald Trump, relatează Reuters. “Vom muta toată producţia de maşini mici în Mexic din Statele Unite” în următorii doi sau trei ani, le-a spus Fields unui grup de analişti de pe Wall Street şi unui investitor, la o conferinţă organizată miercuri. Mai mult, Fields a dezvăluit că intenţionează să mute majoritatea producţiei de maşini mici din lume în ţări unde costurile sunt mai mici, pană în 2019. Aflat în campanie electorală la Flint, în Michigan, Trump a calificat decizia Ford drept “îngrozitoare”. El a promis că va exercita presiuni asupra societăţii să îşi schimbe decizia, dacă va fi ales preşedinte. “Nu ar trebui să permite să se întample acest lucru”, a spus candidatul republican. Nu este prima dată în campania electorală cand Trump critică Ford pentru investiţiile din Mexic. Anterior, Fields i-a răspuns că se află la conducerea unei companii globale, care trebuie să ia decizii raţionale în afaceri, pentru a fi competitivă.




































































        





În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.