ING va returna comisioanele clienţilor care au retras sâmbătă bani la bancomatele altor bănci
Banca anunţă că va returna comisioanele clienţilor care au retras sâmbătă bani la bancomatele altor bănci şi ar putea acoperi şi alte costuri ale clienţilor. Sâmbătă, de la ora 13.00, reţeaua de bancomate, sistemele de acceptare a cardurilor ING şi serviciul Home’Bank au devenit indisponibile.
Abia duminică, banca a precizat cauzele exacte ale incidentului. "Sâmbătă 10 septembrie, în timpul unui test planificat în centrul nostru de date pentru sistemul de stingere a incendiilor, procedura de eliberare a gazului Inergen a afectat în mod sever şi neaşteptat mai multe servere şi sistemul de stocare a datelor. Primele probleme au început să apară după ora 13.00", a arătat ING Bank, într-un comunicat. Potrivit băncii, serviciul de online banking al ING a redevenit disponibil la ora 21.15, adică la peste opt ore după apariţia incidentului, în timp ce tranzacţiile cu cardul la comercianţi şi la bancomate au redevenit funcţionale la ora 23.00, fiind indisponibile zece ore. "Vom returna clienţilor comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor bănci efectuate ieri. Avem de asemenea în vedere acoperirea costurilor adiţionale generate clienţilor afectaţi de indisponibilitatea plăţilor cu cardul", a menţionat ING.
Banca avea 866.000 de clienţi activi în România la finalul lui 2015, după ce a atras 96.000 de clienţi noi anul trecut. ING este una dintre cele mai mari 10 bănci din România, aflându-se pe locul şapte la finalul anului 2015 după active, cu o cotă de piaţă de 6,3%. Spre deosebire de celelalte mari bănci din sistemul bancar românesc, ING nu este înregistrată ca bancă în România, ci are statut de sucursală la Bucureşti a ING Bank Amsterdam.