Economic

Şoc pe piaţa reparaţiilor auto

Ziarul de Vrancea
24 aug 2016 847 vizualizări
Service-urile Dacia-Renault reziliază contractele cu Asirom din cauză că foloseşte aceleaşi metode ca Astra şi Carpatica

Asociaţia Concesionarilor Dacia, Renault şi Nissan din Romania (ACODAREN), care reuneşte majoritatea service-urilor Dacia, Renault şi Nissan de pe piaţa romanească, a reziliat 55 de contracte pe care le avea cu Asirom, noul lider al pieţei asigurărilor RCA, şi aduce acuzaţii grave, într-un comunicat transmis miercuri către News.ro, la adresa firmei de asigurări, pe care o acuză că foloseşte aceleaşi metode ca Astra şi Carpatica, asigurători intraţi în faliment, precum întarzierea plăţilor către service-uri cu lunile şi impunerea folosirii unor piese cat mai ieftine pentru reparaţii, de calitate incertă. Asirom a devenit în acest an liderul pieţei RCA, ocupand locul lăsat iber de Astra Asigurări, şi avea o cotă de piaţă de 25,8% la finalul lunii martie, potrivit datelor comunicate recent de către ASF. Vanzările de poliţe RCA ocupă aproape trei sferturi din portofoliul Asirom. Însă Asociaţia Concesionarilor Dacia, Renault şi Nissan susţine că Asirom, companie controlată de grupul austriac Vienna Insurance Group (VIG), a preluat nu doar clienţii falimentarei companii Astra, ci şi metodele sale. "Asirom îşi reglează socotelile financiare pe seama service-urilor noastre, nu ne plăteşte facturile, trage de timp pentru a aduna bani din piaţă şi ne creează probleme cu clienţii. Foloseşte aceleaşi metode pe care le-au folosit Astra sau Carpatica”, a declarat directorul ACODAREN, Marius Ghiban. Asociaţia susţine că metoda folosită de Asirom, pe care au folosit-o anterior Astra şi Carpatica Asig, este de a incheia cu service-ul un contract cu plata despăgubirii la termen, numită decontare directă, dar fără penalităţi pentru nerespectarea termenului de plată. "Odată cu apariţia problemelor de lichidităţi la asigurător, apar şi intarzierile la plata către service, iar datorită lipsei penalităţilor de neplată în contract, întarzierile ajung de ordinul lunilor. În tot acest timp, asigurătorul încasează prime de asigurare, reuşind astfel să-şi amelioreze temporar lichiditatea", a menţionat ACODAREN. Potrivit asociaţiei, altă metodă folosită de Asirom este prelungirea perioadei dintre constatarea şi acceptarea plăţii despăgubirii, iar în repezent asigurătorul are datorii importante şi întarzieri la plăţi către service-uri. “Conform datelor colectate de la membrii asociaţiei zilele trecute, Asirom ne datorează peste 1.300.000 lei, avand întarzieri la plată de ordinul zecilor şi sutelor de zile. În plus, avem peste 100 de maşini în diferite etape de reparaţie care aşteaptă de mult timp acordurile de la Asirom, iar clienţii noştri încep să fie iritaţi de aceste intarzieri. Noi suntem cu mainele legate, constranşi de respectarea contractului pe care chiar Asirom nu-l respectă faţă de noi”, a mai spus Ghiban. Asociaţia acuză Asirom şi de faptul că încearcă să diminueze cu orice preţ valoarea despăgubirii. Astfel, prin platformele de aprovizionare cu piese de schimb impuse de compania de asigurări, service-ul ar fi constrans să comande doar de la anumiţi furnizori cu preţuri foarte mici.































       







În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.