Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE: Autostrăzile răman un vis frumos în Romania

Ziarul de Vrancea
18 aug 2016 860 vizualizări
Oficiali din Ministrul Transporturilor susţin că nu ştiu dacă vom avea 1.000 de kilometri de autostradă pană la finalului lui în 2018, dar vom fi aproape

Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, a spus, joi, că nu ştie dacă la finalului anului 2018 vom avea 1.000 de kilometri de autostradă, aşa cum a afirmat directorul general al CNADNR, menţionand că cel puţin în 2016 nu vor fi cifre spectaculoase, dar că anul viitor ”se vor vedea rezultate”. ”Nu ştiu dacă o să fie 1.000 de kilometri, dar o să fim pe acolo. Contăm pe faptul că am deblocat în iunie şantierele, luăm viteză. Nu se va observa mare lucru anul acesta, dar la anul se vor vedea rezultate. Încercăm să accelerăm peste tot, pe toate fronturile. Nu vreau să vorbesc despre caţi km vom avea terminaţi la finele anului. Nu va fi o cifră spectaculoasă, asta vă pot spune”, a explicat minsitrul Transporturilor, Sorin Buşe, ieri, în timpul unei vizite pe pe şantierul autostrăzii Sebeş-Turda. Ministrul Transporturilor a explicat că în 2016 nu se va observa un avans spectaculos al lucrărilor pe autostrăzi din cauză că multe dintre şantiere au fost blocate, iar procesul de deblocare a fost anevoios. ”A fost greu pentru că a trebui să deblocăm şantiere şi nu este un proces simplu. Asta înseamnă avize, documentaţii tehnice, discuţii cu constructorii şi multe altele. Sunt implicate multe autorităţi locale şi naţionale. Am discutat mult cu toată lumea. Am discutat la minister, am discutat cu constructorii şi discuţiile nu au fost întotdeauna foarte plăcute. Nu e nici intenţia noastră să reziliem contracte pentru că am pierde timp, dar nici a constructorilor, pentru că ar pierde foarte mulţi bani. Am reuşit să trecem peste toate problemele discutand la obiect şi acum avem şi clauze care să acopere orice alte probleme ulterioare”, a mai spus ministrul Transporturilor. Afirmaţia că la finalul lui 2018 Romania va avea 1.000 de kilometri de autostradă îi aparţine directorului general al CNADNR, Cătălin Homor.

ANAF face precizări importante privind domiciul fiscal al firmei

Domiciliul fiscal al unei firme trebuie frecventat de administratorii companiei, pentru că actele fiscale sunt trimise la adresa respectivă, potrivit unui comunicat publicat joi de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), referitor la problema întampinată de omul de afaceri Valentin Radu, administratorul firmei de software Marketizator Friends, ale cărui afaceri au avut de suferit din cauza unor probleme cu Formularul 088. Formularul 088, prin care un contribuabil este evaluat de către funcţionarii Fiscului din punct de vedere al capacităţii de a desfăşura activităţi economice în sfera TVA, a fost aspru criticat de oamenii de afaceri din cauza îngreunării unui proces birocratic şi aşa dificil. Afacerile firmei de software Marketizator Friends au fost blocate parţial cateva săptămani, după ce Fiscul l-a lăsat pe antreprenorul Valentin Radu fără cod de TVA şi l-a obligat să completeze din nou Formularul 088. Potrivit ANAF, această situaţie reflectă o lipsă de interes a firmelor privind importanţa legală a domiciliului fiscal. ”Alegerea domiciliului fiscal la o adresă nefrecventată de către reprezentanţii legali ai firmei, în timp ce activitatea administrativă şi gestionarea efectivă a afacerilor se realizează la o altă adresă, se poate dovedi contraproductivă”, se arată în comunicat. Fiscul consideră că firmele trebuie să se asigure de primirea corespondenţei la adresa de la domiciliul fiscal ales, pentru că ANAF are obligaţia legală de a transmite toate actele fiscale la această adresă. ANAF se în plin proces de evaluare a unor modalităţi alternative de comunicare prin mijloace electronice, declaraţiile fiscale urmand a fi depuse, începand cu 1 ianuarie 2017, doar online, formatul de hartie urmand să fie complet eliminat, a declarat recent, pentru Profit.ro, preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), Dragoş Doroş. ANAF a lansat miercuri o invitaţie către firme pentru a avea discuţii pe marginea Formularului 088.

Loteria fiscală pentru bonurile din iulie va fi organizată duminică

O nouă extragere la loteria bonurilor fiscale va avea loc duminică, 21 august, în jurul orei 19:50, la care participă toate bonurile fiscale emise luna trecută, fondul total de premiere fiind de un milion de lei, sumă din care vor fi acordate cel mult 100 de premii. Extragerea va fi organizată în studioul TV al Loteriei Romane, este publică şi poate fi transmisă în direct. La extragerea din iulie au ieşit caştigătoare bonurile fiscale în valoare de 678 lei emise pe13 iunie. Rezultatele extragerii vor fi postate pe site-ul Ministerului Finanţelor, al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) şi al companiei Loteria Romană pentru o perioadă de minimum 30 de zile. Cererile pentru revendicarea premiilor, în valoare totală de un milion de lei, pot fi depuse din ziua următoare extragerii, la sediile ANAF. Persoanele care merg la Fisc pentru revendicarea premiilor trebuie să depună  în original bonul fiscal caştigător, alături de copia actului de identitate şi de o cerere. Un bon fiscal este considerat caştigător doar dacă îndeplineşte cumulativ condiţiile prevăzute de lege, avand înscrise elementele obligatorii care arată că a fost emis cu un aparat de marcat fiscalizat. Dacă vor fi depuse cereri pentru mai mult de 100 de bonuri caştigătoare, va fi efectuată o nouă extragere la o dată ulterior anunţată, pentru desemnarea a maxim 100 de premianţi. Anul trecut, valoarea totală a premiilor acordate a fost de aproape 5 milioane de lei, sumă care s-a împărţit între 17.985 de caştigători, potrivit datelor MFP. În acest an sunt organizate în total 14 extrageri ale loteriei bonurilor fiscale, dintre care 12 lunare şi două ocazionale, fiecare cu un fond de premiere de un milion de lei. Pană în prezent, au avut loc şapte extrageri lunare, aferente lunilor ianuarie-iulie, şi una ocazională, de Paşte.

Profitul net al Raiffeisen Bank în Romania a scăzut cu 25%

Profitul net al Raiffeisen Bank în Romania a scăzut cu 25% în primele şase luni ale acestui an, pană la 36 milioane euro, pe fondul constituirii de provizioane suplimentare pentru posibile pierderi cauzate de legea dării în plată, potrivit rezultatelor financiare publicate joi. Legea dării în plată, care permite romanilor ce au cumpărat locuinţe pe credit să scape de datorii dacă cedează casele băncilor, a intrat în vigoare în 13 mai. Banca a constituit provizionare de 42,5 milioane euro pentru a acoperi pierderile posibile cauzate de intrarea în vigoare a legii dării în plată. Activele băncii au înregistrat o creştere de 6% în primele şase luni, pană la 6,89 miliarde euro, iar rata creditelor neperformante a scăzut la 6,9%, de la 7,2% în iunie 2015, pe fondul creşterii numărului de credite noi. ”Am finanţat economia în 2016 prin credite nou aprobate de peste 1,4 miliarde euro, în creştere cu 32% faţă de anul precedent. Creditele de nevoi personale pentru persoane fizice au însumat 350 milioane euro în 2016, cu peste 50% mai mult faţă de perioada similară din 2015”, se arată în raport. Creditarea a crescut, în principal, datorită creşterii încrederii populaţiei în perspectivele economice şi a creşterilor salariale, consideră reprezentanţii băncii. Creditele acordate IMM-urilor au avansat cu 9% faţă de aceeaşi perioadaă din 2015, susţinute şi de o majorare cu 50% a creditelor acordate de Fondul European de Investiţii (EIF). Creditele nou aprobate destinate marilor companii au crescut cu 40% faţă de anul precedent. Cresterea organică a portofoliului de credite, cu 6%, a fost completată de achiziţia, în prima jumătate a acestui an, a unui portofoliu de credite de 75 milioane euro de la o companie din cadrul grupului Raiffeisen Bank International (RBI). Astfel, creditele nete au crescut cu 8%, de la 3,92 miliarde euro în iunie 2015, pană la 4,21 miliarde euro anul acesta.

Piaţa evaluărilor a ajuns la 37 de milioane de euro

Piaţa evaluărilor din Romania a ajuns la aproximativ 37 de milioane de euro anul trecut, în creştere cu aproape 6% faţă de anul precedent, mai mult de jumătate fiind reprezentată de relaţia cu băncile, conform cifrelor de afaceri raportate de evaluatorii autorizaţi către Asociaţia Naţională a Evaluatorilor Autorizaţi din Romania (ANEVAR). Evaluatorii persoane fizice au făcut, anul trecut, aproximativ 50.000 de rapoarte de evaluare, în timp ce companiile de profil, care au calitatea de membri corporativi ANEVAR, au raportat efectuarea a peste 112.000 de rapoarte. Dacă la evaluatorii autorizaţi persoane fizice, distribuţia pe judeţe a lucrărilor este destul de uniformă, 9,3% din totalul rapoartelor de evaluare fiind realizate de aceştia în Bucureşti, 7,6% în Constanţa şi 6,4% în Cluj, în ceea ce priveşte companiile de evaluare lucrurile stau complet diferit. Aproximativ 50% din totalul rapoartelor de evaluare realizate de acestea sunt concentrate în Bucureşti, oraş urmat la mare distanţă de Cluj, cu 7,8% din total şi de Sibiu şi Iaşi, ambele cu 3,2%. Cele mai multe rapoarte de evaluare făcute anul trecut au fost pentru garantarea împrumuturilor, respectiv peste 100.000, ceea ce reprezintă 60% din total.

Numărul RCA-urilor pentru locuinţe este la un nou nivel record

Numărul poliţelor de asigurare obligatorie a locuinţelor a atins un nou nivel-record la finalul lunii iulie, de 1,737 milioane, după ce a crescut cu aproape 4.000 în a doua lună a verii, arată datele publicate joi de Pool-ul de Asigurare împotriva Dezastrelor Naturale (PAID). La 31 iulie, în Romania erau emise 1,737 milioane de poliţe de asigurare obligatorie a locuinţelor, după ce în 24 mai a fost depăşit pentru prima dată pragul de 1,7 milioane, relevă statisticile publicate de PAID.  Numărul maxim de poliţe active emise d PAID a fost atins în 13 iulie, de 1.750.377, fiind cel mai mare nivel din iulie 2010, cand s-a emis prima poliţă de asigurare obligatorie a locuinţelor. Faţă de 30 iunie, cand în Romania erau valabile 1,733 milioane de poliţe, numărul poliţelor active de asigurare obligatorie a locuinţelor a crescut cu aproape 4.000 pană la finalul lunii iulie.  PAID a înregistrat în luna iulie un total de 301 dosare de daună avizate, dintre care 271 au fost deschise pe fondul inundaţiilor ce au avut loc pe înteg teritoriul ţării. PAID a plătit în luna iulie 2016 despăgubiri în valoare de 128.113 lei.

Volvo a convenit o alianţă cu Uber pentru vehicule autonome

Volvo Cars a convenit formarea unei alianţe de 300 de milioane de dolari cu Uber pentru dezvoltarea de automobile autonome, aceasta fiind cea mai recentă iniţiativă a unui producător auto de asociere cu companii din Silicon Valley, relatează Reuters. Parteneriatul va permite producătorului auto suedez, deţinut de grupul chinez Geely, şi Uber, serviciul online pentru împărţirea transporturilor, să aloce împreună resurse pentru dezvoltarea funcţiilor autonome pentru SUV-ul XC90. Investiţia va fi suportată în mod egal de cele două companii. Dezvoltarea automobilelor autonome are nevoie de colaborarea dintre firmele de tehnologie şi companiile auto, pentru dotarea vehiculelor cu funcţiile necesare în trafic. Companii precum Uber vor beneficia de reducerea semnificativă a celor mai mari costuri, cele de plată a şoferilor, dacă vor include vehicule autonome în flotele lor. Pentru producătorii auto, capacitatea consumatorilor de a rezerva un taxi printr-o simplă aplicatie sau de a închiria o maşină cu ora riscă să scadă interesul acestora pentru a deţine un automobil propriu.











































       






În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.