Reacţii întarziate a autorităţilor în cazul unei firme de turism falimentare
Patronii agenţiei, care şi-au anunţat clienţii printr-un email că nu mai pot merge în vacanţă din cauză că firma va intra în insolvenţă, au 15 zile la dispoziţie să prezinte la sediul ANT documentele companiei, altfel vor rămane fără licenţă de funcţionare. „Menţionăm că agenţia de turism Genius Travel deţine poliţă de asigurare seria IF –i Nr. 2592/22.04.2016 privind rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de către turist, în cazul insolvabilităţii sau falimentului agenţiei de turism, emisă de către German Romanian Assurance S.A. pentru suma de 10.000 dolari, valabilă pană la 21.04.2017, conform datelor deţinute în acest moment de către ANT”, arată autoritatea. De asemenea, din cauză că agenţia de turism nu a solicitat încetarea definitivă a activităţii la sediul respectiv, ANT a transmis SC Genius Travel SRL o notificare prin care agenţia de turism a fost invitată la sediul autorităţii „în vederea prezentăarii documentelor agenţiei de turism”. „În cazul neprezentării, dupa 15 zile de la data primirii notificării prin scrisoare recomandată, licenţa de turism se retrage din oficiu”, spun oficialii ANT. Mai mult, agenţia de turism Genius Travel a fost exclusă din patronatul Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT), ca urmare a prejudiciilor create, a anunţat miercuri asociaţia. De asemenea, ANAT precizează că va înainta „cat de curand” un proiect de act normativ pentru înfiinţarea unui fond privat de garantare. „Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) a exclus agenţia de turism Genius Travel, pentru prejudicii morale create asociaţiei, potrivit statului ANAT, prejudicii de imagine create agenţiilor de turism membre şi nemembre, care funcţionează corect şi îşi respectă clienţii, prejudicii materiale create turiştilor care au cumpărat vacanţe de la Genius Travel şi nu le pot efectua”, arată oficialii ANAT. Aceştia spun că ANAT a cerut explicaţii Genius Travel încă de vineri, 12 august, cand mai mulţi turişti au contactat asociaţia, în urma mesajului primit de la agenţie, prin care îşi anunţa starea de insolvenţă. „ANAT a îndrumat turiştii să îşi verifice rezervările, chiar şi după ce sambătă agenţia a declarat