Economic

Şeful Fiscului promite că nu vor mai fi anulate coduri de TVA discreţionar

Ziarul de Vrancea
17 aug 2016 960 vizualizări
"Dacă un contribuabil este identificat cu risc fiscal mediu, din analiza informaţiilor făcută de noi, va fi invitat la un interviu la sediul nostru", spune Dragoş Doroş

Toţi contribuabilii în cazul cărora Fiscul hotărăşte să le anuleze codul de TVA vor fi chemaţi, în prealabil, la sediul administraţiei pentru a avea o discuţie privind cauzele deciziei, a declarat, pentru Profit.ro, preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), Dragoş Doroş. În urma interviului, în funcţie de informaţiile furnizate de contribuabil, decizia ANAF ar putea fi revizuită. Şeful Fiscului a explicat că, în prezent, se lucrează la procedura de exploatare de către autorităţile fiscale a informaţiilor declarate de contribuabili prin formularul 088. Principala schimbare va fi că niciun cod de TVA nu va mai fi anulat de ANAF fără un interviu prealabil. Intenţia de modificare a procedurii a apărut după ce Fiscul a constatat că există probleme în comunicarea cu contribuabilii cărora nu le ajung, de fiecare dată, notificările din partea ANAF privind anularea codului de TVA. De exemplu, au existat cazuri cand societăţile nu activau la sediul înregistrat la Registrul Comerţului şi declarat la Fisc şi, din acest motiv, nu au ridicat actul administrativ de notificare. Prin urmare, nu au urmat procedurile pentru a remedia problemele indicate de autorităţi şi le-a fost anulat codul de TVA. "Dacă un contribuabil este identificat cu risc fiscal mediu, din analiza informaţiilor făcută de noi, va fi invitat la un interviu la sediul nostru. Vom emite proceduri interne, în scurt timp, astfel încat să îi anunţăm şi să discutăm cu toţi cei cărora am decis să le anulăm codul de TVA. Doar în urma acestui interviu vom lua o decizie, pentru că am constatat că nu avem o comunicare eficientă, de fiecare dată. Deşi noi urmăm procedurile legale, apar situaţii cand, din diferite motive, nu este primită notificarea. Procedura va fi mai facilă şi vom găsi o metodă să îi înştiinţăm inclusiv prin email, cel puţin pe contribuabilii mari şi mijlocii", a declarat Dragoş Doroş pentru Profit.ro. Formularul de înregistrare în scopuri de TVA - D088 a intrat în vigoare, în varianta modificată, la începutul acestei luni. Principalele noutăţi sunt diminuarea numărului de documente solicitate, precum şi a volumului de informaţii. Totodată, conform noii proceduri, nu mai sunt, automat, notificaţi toţi cei care îşi schimbă sediul şi/sau asociaţii şi/sau administratorii pentru a depune declaraţia. ANAF îi notifică doar pe cei în cazul cărora a depistat un risc fiscal mediu sau mare. Conform procedurii, dacă, după primirea notificării privind anularea codului de TVA din cauzele indicate de ANAF (act expirat de sediu, organe statutare, nedepunere declaraţii, obligaţii restante etc), contribuabilul nu remediază problemele în 30 de zile, atunci codul este anulat din oficiu. În lipsa acestuia, operatorii economici nu mai au dreptul să îşi deducă taxa, dar trebuie să o colecteze şi să o verse la buget, ceea ce înseamnă că vor avea cheltuieli majorate cu 20%.

„Din ianuarie 2017, declaraţiile fiscale vor fi depuse doar online”

Declaraţiile fiscale vor fi depuse, începand cu 1 ianuarie 2017, doar online, formatul de hartie urmand să fie complet eliminat, a declarat, pentru Profit.ro, preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), Dragoş Doroş. "Vom începe în această toamnă o campanie de informare a contribuabililor privind depunerea electronică a declaraţiilor. De la 1 ianuarie 2017, îi vom anunţa că nu mai primim declaraţii pe hartie, ci doar online. Din septembrie, la termenele de depunere (data de 25 ale lunii - n.r.), vom distribui la ghişee fluturaşi în care le vom arăta ce opţiuni există”, a explicat Dragoş Doroş. În acest moment, 85% dintre contribuabili îşi depun declaraţiile online. "Există o reţinere a unor contribuabili faţă de sistemul online pe care o observăm şi în cazul unor declaraţii care, deşi se pot transmite electronic, sunt, în continuare, depuse în format de hartie. Chiar şi în Bucureşti, există oameni care preferă să vină la ghişee, iar în unele judeţe aproape 40% optează pentru această variantă. În primul rand, scăpăm toţi de cozile de la ghişee şi, în al doilea rand, descărcăm personalul de munca de prelucrare, pentru că informaţiile furnizate în declaraţii trebuie introduse în sistem de funcţionari ANAF”, precizează şeful Fiscului. "Ne aşteptăm să apară un disconfort la o anumită categorie care refuză să accepte schimbarea, dar trebuie să facem această reformă, pentru că este mult mai facil pentru toată lumea”, a adăugat oficialul Fiscului.




În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.