Economic

Clienţii Kaufland îşi vor putea scana singuri produsle ca să evite cozile

Ziarul de Vrancea
16 aug 2016 787 vizualizări
Reţeau de supermarketuri a lansat o aplicaţie, Scan&Pay, prin care cumpărătorii îşi vor scana singuri produsele, astfel că timpul de aşteptare la casele de marcat s-ar putea reduce cu două treimi

Nemţii de la Kaufland, liderul pe piaţă din comerţul alimentar local, cu afaceri de peste 2 miliarde de euro în 2015, au lansat aplicaţia Scan&Pay, prin care cumpărătorii îşi vor scana singuri produsele, astfel că timpul de aşteptare la casele de marcat s-ar putea reduce cu două treimi, de la un minut şi jumătate, în prezent, la 30 de secunde, a declarat, marţi, directorul de organizare procese din cadrul companiei, Bogdan Alexe.  Romania este prima ţară în care retailerul lansează această aplicaţie pentru smartphone, Android şi iOS, dar în următoarea perioadă această tehnologie ar putea fi introdusă şi în Germania şi Polonia. Aplicaţia este funcţională în prezent doar în magazinul Kaufland de pe strada Barbu Văcărescu din Bucureşti. ”Firma care a dezvoltat aplicaţia este un partener extern, unde lucrează şi trei romani. În funcţie de impactul de aici, vom analiza implementarea ei la nivel naţional sau în alte ţări”, a declarat Alexe. Prin intermediul acestei aplicaţii, cumpărătorul îşi scanează singur produsele, apoi le plăteşte la o casă specială, cash sau cu cardul. În viitor, va fi analizată şi oportunitatea plăţii direct din aplicaţie. În scopul verificării bunei credinţe a cumpărătorului, aplicaţia ar putea să ceară uneori acestui rescanarea produselor. ”Dacă verificarea arată că totul este în regulă, aplicaţia îi va cere tot mai rar cumpărătorului să refacă scanarea. Dacă se descoperă nereguli, aproape sigur va fi operată o verificare şi data viitoare”, a declarat Alexe. Potrivit reprezentantului Kaufland, pentru a putea fi accesată, aplicaţia va cere cumpărătorului să introducă doar numele şi adresa de email. Aceasta va permite clientului să înregistreze un istoric al cumpărăturilor. Referitor la posibilitatea ca, în viitor, odată redus timpul de aşteptare la casele de marcat, să fie operată şi o reducere a numărului acestora şi, implicit, a angajaţilor, reprezentantul Kaufland a declarat că nu se are în vedere decat, eventual, o redistribuire a forţei de muncă. Investiţia realizată în această aplicaţie se va realiza prin ”loializarea clienţilor”, potrivit lui Alexe.  Altfel spus, retailerul mizează pe o creştere a numărului de clienţi şi a vanzărilor datorită acestui nou instrument. Vanzările Kaufland, care a ajuns la o reţea de 110 hipermarketuri pe piaţa locală, dintre care 11 în Capitală, au depăşit, anul trecut, 2 miliarde de euro (9,17 miliarde lei), în creştere cu 14,7 faţă de 2014. Cu o cotă de aproximativ 20% din comerţul modern din Romania, lanţul german de hipermarketuri a raportat la Finanţe un profit net de 146 milioane euro (649 milioane lei), mai mare cu 58% faţă de anul anterior. Retailerul avea anul trecut un număr mediu de angajaţi de 13.263, cu 1.155 mai mulţi decat în 2014, potrivit aceloraşi date.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.