Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE: BCR se plange că darea în plată a făcut creditul ipotecar mai riscant

Ziarul de Vrancea
11 aug 2016 739 vizualizări
Aproximativ 4.000 de clienţi au făcut uz de legea privind darea în plată, ceea ce reprezintă unul din 100 de clienţi care au contractat un credit ipotecar, iar efectele secundare negative se simt deja: condiţiile creditelor pentru locuinţe au devenit mult mai restrictive faţă de perioada de dinaintea implementării legii şi s-au accelerat evacuarile, potrivit Băncii Comerciala Romane (BCR).

Cea mai mare bancă din Romania după valoarea activelor estimează că instituţiile bancare vor găsi soluţii de reducere a avansurilor la creditele de locuinţă pentru categorii specifice de clienţi, dar, astfel, apariţia dării în plată ”creează premise negative care vor genera inegalităţi sociale”. ”În acest moment, se poate estima cu realism faptul că ritmul de creştere a creditării pentru locuinţe va încetini semnificativ, în contradicţie cu nevoile generate de calitatea scăzută a fondului locativ din Romania, adică locuinţe vechi, înghesuite şi aglomerate, cu nevoi urgente de modernizare şi reabilitare şi chiar cu risc seismic ridicat”, se arată într-un comunicat transmis joi de BCR. În condiţiile create de apariţia dării în plată, BCR a adoptat ”o abordare prudenţială şi a calibrat riscul de creditare, analizand evoluţiile pieţelor regionale”. Ca urmare, banca a luat decizia de a diminua avansul de la 35% la 25%, dar numai pentru creditele ipotecare standard acordate în cele mai mari 20 de oraşe din ţară. După două luni de aplicare, darea în plată a făcut creditul ipotecar mai riscant pentru bănci şi mai greu accesibil pentru clienţi, arată BCR. Bancherii arată că deja asistăm la producerea efectelor secundare negative ale acestei legi: condiţiile creditelor pentru locuinţe au devenit semnificativ mai restrictive faţă de perioada de dinaintea implementării legii, legea accelerează evacuările, creează riscuri pentru piaţă financiară, afectează premisele unei pieţe financiare corecte şi echilibrate.

Galaxy Note 7 are cel mai luminos ecran dintre toate smartphone-urile

Cel mai recent varf de gamă Samsung, Galaxy Note 7, oferă cel mai bun ecran disponibil la ora actuală pe un smartphone. Alături de camera foto, ecranul a fost întotdeauna unul din punctele forte ale flagship-urilor Samsung. De acest fapt utilizatorii s-au convins cu ochiul liber. Dar, pentru ca performanţa să aibă şi o justificare ştiinţifică, există şi teste profesionale care susţin acelaşi lucru. DisplayMate, companie specializată în calibrarea ştiinţifică şi optimizarea matematică a display-urilor, a testat ecranul disponibil pe Galaxy Note 7 şi a publicat rezultatele obţinute. Note 7, conform testelor realizate de DisplayMate, este primul ecran de smartphone care oferă o luminozitate mai mare de 1.000 de niţi (unitate de măsură pentru luminozitate). Acest nivel nu poate fi atins prin setarea manuală a luminozităţii, ci doar în modul ”automatic brightness”. Spre comparaţie, cel mai bun ecran din urmă cu 4 luni, Galaxy S7, ajungea la o luminozitate maximă de 855 niţi. În exact aceleaşi condiţii, Note 7 atinge 1.048 niţi. În termeni simpli, asta înseamnă că Note 7 oferă un contrast mai bun, afişajul fiind mai vizibil în condiţii de luminozitate puternică, cum este cazul folosirii telefonului afară, în bătaia soarelui. Tot în această idee, cei de la DisplayMate laudă ecranul lui Note 7 şi pentru rata redusă de reflecţie. Noul varf de gamă Samsung reflectă lumina în proporţie de doar 4,6%, avand cea mai mică rată de reflecţie dintre toate ecranele smartphone-urilor de pană acum. De notat că toate aceste date sunt valabile pentru modul de reglare automată a luminozităţii. În modul manual, luminozitatea maximă la care se poate ajunge este mai mică: 639 niţi. Chiar şi aşa, este peste cei 440 de niţi oferiţi în modul manual de Galaxy S7.

Doi foşti ingineri Facebook lansează jurnalul automatizat

Arun Vijayvergiya şi Nikolay Valtchanov, doi foşti programatori la Facebook, au lansat Fabric, o aplicaţie ce creează automat un jurnal personal şi care are ambiţii mari pentru viitor. Fabric, în forma actuală, se doreşte a fi un jurnal automatizat. În loc ca oamenii să-şi scrie manual memoriile, acestea sunt colectate şi grupate automat de noua aplicaţie. Colectarea se face prin ”tragerea” imaginilor din Facebook, Instagram şi din memoria telefonului. Pe baza coordonatelor pe care fotografiile la stochează, acestea sunt afişate în cadrul unei hărţi. Cum această abordare nu reprezintă o noutate în domeniu, aplicaţia celor doi afişează şi un Timeline, în partea dreaptă a ecranului. Cu ajutorul acestui Timeline, creat pe baza datelor la care au fost realizate fotografiile, utilizatorul poate răsfoi amintirile digitale în ordine cronologică. La finalul procesării imaginilor importate, utilizatorii au acces la locurile vizitate, la fotografiile realizate în diverse zile şi pot vedea chiar şi cu ce prieteni s-au întalnit, respectiv cand şi unde. Aceasta din urmă constituie componenta socială a aplicaţiei.

Mercedes-Benz şi-a păstrat în iulie poziţia de lider

Mercedes-Benz şi-a păstrat în iulie poziţia de lider pe piaţa automobilelor de lux, cu un avans al vanzărilor peste cel al BMW şi Audi, relatează Automotive News. Volumul vanzărilor Mercedes la nivel global a crescut cu 9,4% luna trecută, la un nivel record de 163.770 de vehicule, susţinut de  lansarea noului model clasa E şi de cererea din China, unde vanzările au urcat cu 26%. Livrările Mercedes în Europa au crescut cu 6,2%, iar în SUA cu 3,6%. Vanzările globale ale BMW au avansat cu 4%, la 153.392 de vehicule. Livrările BMW au crescut cu 5,3% în China şi cu 4,2% în Europa, dar au scăzut cu 1,1% în SUA. Potrivit BMW, vanzările au fost susţinute de cererea pentru SUV-uri şi modelele serie 2. Audi a raportat joi o creştere de 2,3% a vanzărilor mondiale, în iulie, la 149.400 de vehicule, cu un avans de 9,9% în China, de 1,5% în Europa şi de 4,4% în Statele Unite. În Marea Britanie, unde Audi este afectată de scandalul emisiilor în care este implicat grupul părinte Volkswagen, livrările s-au redus cu 9,9%.

Afacerile cu maşini au crescut cu peste 21%

Cifra de afaceri din comerţul cu autovehicule şi motociclete a crescut în luna iunie cu 22,2% faţă de aceeaşi perioadă din 2015, ritm peste cel din lunile anterioare, în timp ce afacerile din serviciile prestate populaţiei s-au majorat în a şasea lună a anului cu 10,8%, potrivit datelor publicate joi de Institutul Naţional de Statistică (INS). Pe seria ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare, afacerile din comerţul cu autovehicule şi motociclete au crescut în iunie cu 19,1% faţă de a şasea lună din 2015,  iar serviciile prestate populaţiei au avansat cu 12,6%. Faţă de luna precedentă, în iunie, afacerile din comerţul cu autovehicule şi motociclete ai crescut atat ca serie brută cu 10%, cat şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 3,8%.În luna iunie, cea mai mare creştere - cu 37,8% faţă de iunie 2015, pe serie brută - s-a înregistrat la vanzările de motociclete, piese şi accesorii aferente, plus întreţinerea şi repararea lor. De asemenea, comerţul cu autovehicule a urcat cu 27,6%, iar afacerile din întreţinerea şi repararea autovehiculelor au avansat cu 15,4% faţă de a şasea lună din 2015, arată datele INS.











































       




În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.