Economic

Trei companii din zece folosesc mobilul pentru tranzacţii financiare

Ziarul de Vrancea
11 aug 2016 622 vizualizări
Unul din doi manageri de top a depus sume de bani în conturile companiei prin intermediul unei aplicaţii mobile bancare

Peste 30% din companii folosesc dispozitive mobile, în special smartphone-urile, pentru a accesa conturile bancare ale organizaţiei şi pentru a realiza tranzacţii financiare, iar unul din doi manageri de top a depus sume de bani în conturile companiei prin intermediul unei aplicaţii mobile bancare, dar această evoluţie ridică noi probleme privind securitatea cibernetică a companiilor, potrivit unui studiu publicat ieri de compania de securitate informatică Kaspersky Lab. Tot mai mulţi angajaţi din companii, inclusiv manageri de top şi angajaţi obişnuiţi, fac tranzacţii financiare prin intermediul dispozitivelor mobile, potrivit studiului. ”Mai exact, 28% din firmele mici şi mijlocii şi 34% din companiile mari au efectuat tranzacţii financiare de pe dispozitivele mobile. Aceste operaţiuni au fost făcute nu doar de angajaţii din departamentele financiare (63%), ci şi de către managerii de top (54%) sau de către angajaţii obişnuiţi (8%)”, se arată în comunicat. Utilizarea tot mai frecventă a dispozitivelor mobile pentru tranzacţiile bancare ale companiilor ar putea pune în pericol fondurile acestora, în contextul creşterii numărului ameninţărilor cibernetice mobile în ultimii ani. Hackerii se concentrează din ce în ce mai mult pe platformele mobile, aceştia devoltand tot mai multe aplicaţii malware (programe folosite pentru atacuri cibernetice – n.r.). O astfel de aplicaţie este Trojan-Banker, care a cunoscut o creştere foarte rapidă, fiind creat pentru a fura datele de conectare la sisteme de internet banking şi de plăţi online, precum şi datele cardurilor de credit sau de debit. ”Această situaţie creează un imperativ operaţional pentru bănci de a-şi reevalua strategiile de securitate şi de prevenire a fraudelor, pentru a putea oferi aplicaţii de mobile banking sigure, pentru a păstra în siguranţă datele confidenţiale ale clienţilor şi pentru a proteja tranzacţiile companiilor. Toţi utilizatorii serviciilor de mobile banking, fie ei utilizatori individuali sau companii, trebuie să fie foarte vigilenţi cu privire la comportamentul şi siguranţa lor, dar trebuie să fie la curent şi cu măsurile de protecţie luate de bănci”, a explicat directorul diviziei de prevenţie a fraudelor în cadrul Kaspersky Lab, Ross Hogan. Odată cu creşterea dependenţei de reţelele în bandă largă mobile şi fixe, furnizorii de servicii, guvernele, companiile şi consumatorii individuali sunt tot mai preocupaţi de securitate, potrivit unui studiu efectuat recent de producătorul de echipamente de reţea Cisco. În următorii cinci ani, se estimează o creştere exponenţială a numărului de atacuri cibernetice.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.