Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE: Transportatorii ameninţă cu un protest naţional dacă nu se ieftineşte RCA

Ziarul de Vrancea
20 iul 2016 926 vizualizări
Companiile de transport rutier plătesc pe o poliţă RCA 20.000 de lei, de trei ori mai mult decat în 2015, se plang transportatorii

Patronatele din transporturile rutiere acuză Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) că a dezinformat opinia publică prin raportul publicat marţi, referitor la tarifele RCA, şi cer o întâlnire urgentă cu premierul Dacian Cioloş în care să fie găsită o soluţie referitoare la scăderea RCA.
ASF a publicat marţi un raport, potrivit căruia creşterea medie a RCA în iunie 2016, faţă de iunie 2015, a fost de 52,7%, în marja plafonului de 50% convenit prin protocolul încheiat în decembrie 2015 cu transportatorii. Transportatorii susţin însă că aceste cifre nu reflectă realitatea. ”Datele ASF arată că prima medie RCA pentru transportatori a crescut cu 52,7% la 3.000 de lei, deşi companiile de transport rutier plătesc pe un RCA 20.000 de lei, aproape triplu faţă de anul trecut”, se arată în comunicat.
Transportatorii s-au întâlnit marţi şi au transmis două solicitări, una către ASF, prin care au solicitat raportul integral realizat de compania de consultanţă Milliman şi una către primul-ministru Dacian Cioloş, pentru stabilirea unei întâlniri urgente până săptămâna viitoare pentru a discuta despre reducerea imediată a tarifelor RCA. În caz contrar, patronatele consideră necesară coordonarea unor acţiuni de protest la nivel naţional.
Transportatorii sunt nemulţumiţi şi de faptul că preţul RCA nu reflectă nivelul scăzut al daunelor şi susţin că marjele de profit ale asiguratorilor sunt foarte mari. ”ASF spune că frecvenţa daunei este de 15% în cazul capetelor tractor şi că dauna medie este de 18.560 lei. Astfel, la fiecare 6,3 prime de 20.000 de lei, asigurătorii încasează 126.000 de lei şi plătesc 18.560 lei, restul de peste 107.000 lei rămânând în buzunarul ASF şi al asigurătorilor”, se arată în comunicat.
Patronatele din transporturile rutiere au ameninţat în mai multe rânduri că vor declanşa un protest la nivel naţional, la care ar putea participa 40.000 de autovehicule comerciale. Transportatorii au anunţat iniţial un protest la nivel naţional în data de 18 aprilie, din cauza nemulţumirilor generate de scumpirea poliţelor de asigurare de răspundere civilă a autovehiculelor (RCA) şi de unele prevederi existente în proiectul legii RCA. Însă protestul din 18 aprilie a fost anulat.

Platformă prin care clienţii se pot înţelege amiabil cu firmele de asigurări

Pe de altă parte, ASF a lansat, ieri, oficial o entitate de Soluţionare Alternativă a Litigiilor (SAL-Fin) în domeniul financiar non-bancar, o platformă prin care consumatorii pot să ajungă la înţelegeri în afara instanţelor de judecată cu firmele de asigurări sau cu fondurile de pensii, în caz de litigii. Relaţiile dintre consumatori şi firmele de asigurări au devenit tot mai tensionate în ultimul an, pe fondul creşterii explozive a tarifelor RCA şi a creşterii numărului de petiţii înainte de clienţii nemulţumiţi de întârzierile în plata daunelor. Soluţionarea litigiilor, atât cele interne, cât şi cele transfrontaliere, va fi gratuită pentru clienţi, neexistând taxe judiciare de timbru sau alte taxe aferente procedurilor, potrivit ASF. ”În cazul în care sunt solicitate expertize, traduceri de documente sau alte probe suplimentare, cheltuielile vor fi suportate de către partea care le solicită. Un alt avantaj pentru consumator îl reprezintă timpul de soluţionare care este, de regulă, mai scurt decât în cazul căilor judiciare”, se arată în comunicat.
Entităţile supravegheate şi controlate de către ASF sunt obligate să informeze consumatorii cu privire la dreptul acestora de a apela la soluţionarea alternativă a litigiilor şi nu pot refuza soluţionarea litigiului prin intermediul SAL-Fin, în cazul în care consumatorul şi-a exprimat această opţiune. Dintre pieţele supravegheate de ASF, cele mai mari probleme sunt, în prezent, pe piaţa asigurărilor, în special pe segmentul RCA.
În acest moment, doar nouă firme de asigurare mai vând poliţe RCA în România, după ce fostul lider al pieţei, Astra Asigurări, a intrat în faliment. Dintre jucătorii rămaşi pe piaţă, două companii - Euroins şi City Insurance - sunt în procedură de redresare financiară instituită de către ASF, iar o altă firmă de asigurări - Carpatica Asig - este în rezoluţie, o situaţie similară insolvenţei.

Amenzi de pană la 4.000 de lei pentru cei care nu respectă legea privind deşeurile animale

Persoanele care nu respectă cadrul legal privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de neutralizare a subproduselor de origine animală, referitoare la sistemul de colectare, transport şi eliminare a acestora, riscă amenzi cuprinse între 100 şi 4.000 de lei, potrivit unui proiect de Ordonanţă publicat în dezbatere de Ministerul Agriculturii. Cea mai mare contravenţie o constituie abandonarea, depunerea sau depozitarea cadavrelor de animale sau resturilor de organe în alte locuri decât cele organizate şi autorizate în acest scop, pentru care amenzille merg de la 2.000 şi până la 4.000 de lei. De asemenea, neridicarea subproduselor de origine animală, neîntocmirea evidenţelor veterinare cu privire la acestea, dar şi transportul sau depozitarea lor fără respectarea normelor sanitare veterinare şi de mediu în vigoare se penalizează cu amenzi între 1.600 şi 2.400 de lei.
”Neutralizarea subproduselor de origine animală se realizează în unităţi autorizate sanitar-veterinare şi de către autorităţi competente privind protecţia mediului, în condiţiile legii, si este supusă inspecţiei şi controlului sanitar veterinar, în scopul prevenirii răspândirii de boli la animale şi oameni”, arată proiectul de act normativ. ”Crescătorii individuali de animale sunt obligaţi să anunţe în maximum 24 de ore autorităţile administraţiei publice locale, pe a căror rază administrativ-teritorială are loc decesul animalelor”, mai arată documentul.
Resursele financiare necesare realizării activităţii de colectare, transport, depozitare şi neutralizare a subproduselor de origine animală sunt asigurate integral prin transferuri de la bugetul de stat către bugetele locale ale judeţelor, din bugetul Ministerului Agriculturii.  Subprodusele de origine animală sunt corpuri întregi sau părţi de corpuri de animale (vertebrate sau nevertebrate, inclusiv peşti, reptile şi amfibii), produse de origine animală sau alte produse obţinute de la animale, care nu sunt destinate consumului uman, incluzând ovule, embrioni şi material seminal.

IMM-urile şi cercetarea primesc 265 de milioane de euro finanţare în plus de la Comisia Europeană

Comisia Europeană a aprobat, ieri, modificarea Programului Operaţional Sectorial "Creşterea Competitivităţii Economice" (POS CCE) 2007-2013 prin transferul a aproximativ 265 de milioane de euro, în interiorul programului, pentru proiecte performante din cadrul axelor prioritare "Un sistem de producţie inovativ şi eco-eficient" şi ,,Cercetare, dezvoltare tehnologică şi inovare pentru competitivitate". "Cele două axe prioritare, ce vor primi finanţare în plus, au funcţionat bine şi au depăşit plafonul de investiţii prevăzut iniţial. Cu ajutorul acestui transfer de fonduri, aprobat de Comisia Europeană, proiecte de succes vor beneficia de sprijin financiar european, ceea ce va ridica povara de pe bugetul national”, a declarat comisarul european pentru politică regional, Corina Creţu.
Decizia Comisiei Europene suplimentează alocarea atât pentru Axa prioritară 1 "Un sistem de producţie inovativ şi eco-eficient", cu peste 155 de milioane de euro, cât şi pentru Axa Prioritară 2 "Cercetare, dezvoltare tehnologică şi inovare pentru competitivitate", cu aproape 110 milioane de euro. Cei aproximativ 265 de milioane de euro, realocaţi în interiorul POS CCE, provin din domenii în care România a întâmpinat dificultăţi de implementare.

Volkswagen a obţinut un profit peste aşteptări în primul semestru

Volkswagen a obţinut un profit operaţional de 7,5 miliarde de euro în primul semestru, rezultat care este peste aşteptările analiştilor şi care a dus la creşterea cotaţiilor acţiunilor grupului auto german cu 5,1%. Grupul german a anunţat ieri că, excluzând costurile excepţionale, profitul operaţional a avansat cu 7% în primul semestru. Ajustat la costuri excepţionale de 2,2 miliarde de euro, legate de scandalul emisiilor, profitul operaţional aferent primelor şase luni a atins 5,3 miliarde de euro, fiind cu 22% sub nivelul consemnat în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Pe ansamblul anului 2016, Volkswagen anticipează un declin al vânzărilor de până la 5% şi o rentabilitate operaţională a vânzărilor de 5%-6%.
Producătorul auto german a recunoscut în septembrie anul trecut că a instalat softuri ilegale pe 11 milioane de vehicule diesel la nivel global, pentru a reduce emisiile poluante în timpul testelor, dezvăluire care a declanşat cea mai mare criză din istoria Volkswagen. Grupul a alocat deja 16,2 miliarde de euro pentru remedieri tehnice la maşinile care nu respectă standardele în domeniul emisiilor, răscumpărări de vehicule şi costuri legale.

Wizz Tours: Românii fac rezervări de vacanţă mai târziu decât alte popoare

Români au tendinţa să îşi rezerve vacanţa de vară de anul acesta mai târziu decât de obicei şi decât alte popoare, potrivit datelor Wizz Tours, din grupul operatorului aerian ungar low-cost Wizz Air, care mai arată că turiştii din multe ţări şi-au rezervat vacanţa abia după ce echipa lor naţională şi-a încheiat evoluţia la Campionatul European de Fotbal. În comparaţie cu alte popoare vecine, românii s-au hotărât asupra vacanţei de vară ”neobişnuit de târziu”, spune Janos Barits, director general al touroperatorului Wizz Tours, cu precizarea că cele mai atractive destinaţii rămân Malta şi Cipru, iar în topul city break-urilor sunt Roma şi Barcelona. Acesta a observat o cerere crescută de călătorii de vacanţă de vară până la mijlocul lunii septembrie. Tot în creştere este şi interesul pentru pachetele de vacanţă în Tenerife, destinaţie care se lansează în sezonul de iarnă 2016. “Vremea din zona Mediteranei este perfectă pe final de septembrie, de aceea noi recomandăm turiştilor să îşi rezerve o vacanţă relaxantă”, completează Janos Barits. Spre deosebire de români, Euro 2016 a afectat planurile de călătorie ale turiştilor din multe ţări. ”Mulţi dintre ei şi-au rezervat vacanţa abia după ce echipa lor naţională şi-a încheiat evoluţia în cadrul competiţiei, ceea ce a determinat în această vară o creştere a rezervărilor last minute”, spun oficialii Wizz Tours.

Reguli noi privind producţia şi etichetarea vinului

Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 164/2015 a viei şi vinului în sistemul organizării comune a pieţei vitivinicole au fost aprobate ieri în şedinţa de Guvern, act normativ ce asigură aplicarea cadrului juridic şi a reglementărilor specifice producţiei, îmbutelierii, etichetării şi comercializării produselor vitivinicole. Actul normativ detaliază condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească vinul cu denumire de origine controlată (DOC), vinul cu indicaţie geografică (IG) şi detaliază tipurile de vin speciale, a anunţat Executivul. Hotărârea cuprinde totodată prevederi referitoare la stabilirea arealelor viticole din România, la înfiinţarea, întreţinerea şi defrişarea plantaţiilor viticole, precizări referitoare la produsele şi subprodusele vitivinicole, precum şi practicile şi tratamentele oenologice autorizate.
De asemenea, hotărârea stabileşte condiţiile de comercializare a strugurilor de vin, a vinurilor şi a celorlalte produse vinicole, modul de ambalare, etichetare şi prezentare, precum şi gestiunea şi controlul pieţei vitivinicole.





În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.