Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE: Tinerii evită companiile de stat şi sunt mai puţin ataşaţi de job

Condurache Rodica
13 iul 2016 812 vizualizări
Mai puţin de jumătate dintre angajaţii cu varste între 18 şi 34 de ani lucrează în domeniul în care s-au pregătit, arată un studiu publicat ieri

Mai bine de jumătate dintre reprezentanţii generaţiei Millennials, născuţi în 1980-2000, susţin că sunt mulţumiţi cu locul lor de muncă, însă doar 20% l-ar recomanda altor persoane, potrivit unui studiu realizat de compania iSense Solutions pentru grupul Lowe, în cadrul platformei Bold by Lowe Group. „Multe dintre companiile care activează în acest moment pe piaţa noastră, indiferent de sectorul de activitate, se confruntă cu provocări foarte mari de recrutare şi retenţie a tinerilor din cohorta Millennials pentru că nu ştiu cum să-i abordeze şi să comunice cu ei”, spune vicepreşedintele Creative Services din cadrul grupului Lowe România, Hortensia Năstase.
Datele celui de-al doilea studiu al seriei Bold by Lowe Group, dat publicităţii ieri, arată că fidelitatea tinerilor faţă de locul de muncă este mai mică, aceştia aflându-se deja la al doilea (18-25 ani) sau la al treilea job (26-34 ani). Mai mult, doar 40% (18-25 ani), respectiv 49% (26-34 ani) lucrează în domeniul în care s-au pregătit.
Totodată, tinerii vor sa se îndepărteze de domeniul în care lucrează cei mai mulţi dintre ei, cum ar fi  alimentaţie, comerţ, restaurant, vânzări şi turism, fiind mai interesaţi de domeniile IT, telecomunicaţii, management, marketing şi comunicare. „Millennials sunt mai exigenţi cu angajatorul şi mai puţin ataşaţi de job. Caută online informaţii despre compania care îi cheamă la interviu, despre posibilul viitor manager. Acum, mai mult decat oricând, este important pentru companii să îşi gestioneze imaginea de angajator şi să investească în programe de motivare şi fidelizare a acestora”, completează directorul iSense Solutions, Traian Năstase.

Ce salarii îşi doresc tinerii

Tinerilor cu vârsta între 18-25 de ani le place să socializeze la locul de muncă. Astfel, ei consideră că sunt mai sociabili la birou (80% vs. 71% total angajaţi), dar mai puţin sociabili în viaţa de zi cu zi (67% vs. 71% total angajaţi). Principalii factori care îi determină să accepte un job sunt programul (48% dintre ambele categorii de vârstă) şi salariul (pentru 39% din 18-25 ani, respectiv 42% din 26-34 ani). Millennials de 18-25 de ani lucrează, în medie, 8,3 ore pe zi şi câştigă un salariu lunar mediu de 1.388 de lei, însă îşi doresc să câştige cu aproximativ 1.408 lei mai mult, în timp ce tinerii din categoria 26-34 de ani lucrează, în medie 8,7 ore pe zi, câştigă aproximativ 1.974 lei pe lună şi îşi doresc cu 1.342 lei mai mult.
În schimb, doar 18% dintre cei de 26-34 de ani, respectiv 34% dintre cei de 18-25 de ani sunt mulţumiţi de creşterile salariale din ultimele 12 luni.
În ceea ce priveşte beneficiile căutate, Millennials nu se deosebesc de celelalte generaţii, primele de sărbători, de vacanţă şi al 13-lea salariu fiind în topul preferinţelor.
Millennials se apropie de celelalte generaţii şi când vine vorba despre obiective profesionale, siguranţa locului de muncă, veniturile mari şi dezvoltarea profesională fiind pe primele locuri, însă se remarcă interesul lor mai ridicat faţă de cel al altor generaţii pentru poziţii de management (29% din 18-25 ani, 28% din 26-34 ani) şi pentru afaceri proprii, ce le oferă mai multă libertate (32%, respectiv 31%).
De asemenea, tinerii evită companiile de stat (până în 20% lucrează în companii de stat vs. 37% total angajaţi). Cei de 18-25 de ani preferă multinaţionalele (41%), în timp ce Millennials de 26-34 de ani au lucrat deja în multinaţionale şi acum vor business-uri locale (50%).
Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions special pentru Grupul Lowe, iar datele sunt reprezentative pentru mediul urban, pentru persoane angajate sau care intenţionează să se angajeze. Rezultatele au un grad de eroare de ^/-3,7%.

Porsche caută ingineri la Cluj Napoca

Inginerii Porsche Engineering Cluj-Napoca lucrează la dezvoltarea unor proiecte de software care fac să crească gradul de digitalizare a automobilului, acestea având şanse să fie integrate în viitorul model de autoturism Panamera. Malte Radmann, Managing Director Porsche Engineering Group GmbH, a declarat, ieri, la Cluj-Napoca, într-o conferinţă de presă, că pentru subsidiara locală se caută tineri ingineri de software şi ingineri mecanici talentaţi, care să deţină cunoştinţe tehnice în domeniu.
“Porsche Engineering Cluj-Napoca, subsidiară înfiinţată în 2015, îşi propune completarea echipei, ajungând la 20 de ingineri de software şi ingineri mecanici, până la finalul acestui an. Căutăm tineri ingineri de software şi ingineri mecanici talentaţi, care să deţină cunoştinţe tehnice în domeniu, să fie pasionaţi de ingineria auto. Să fie deschişi către provocările din domeniul mobilităţii şi al dezvoltării de autovehicule, care fac să crească gradul de digitalizare a automobilului. Suntem într-un moment de cotitură al industriei auto, în care aceasta se regândeşte, se reinventează şi vorbim de mobilitate electronic, digitalizare, conectivitate, aspecte noi care capătă o importanţă deosebită”, a spus Radmann.
Dirk Lappe, Managing Director Porsche Engineering Group GmbH, a declarat la rândul său în aceeaşi conferinţă de presă că într-o eră a digitalizării, tot oamenii vor fi cei care vor duce lucrurile mai departe.
“Megatendinţele din industria auto merg spre soluţii privind asistenţa şoferului, pe condus autonom, mobilitatea electronică, dar trebuie să lucrăm şi la dezvoltarea automobilelor, la şasiu, trenuri de rulare şi alte componente. În urma acestor tendinţe, partea de dezvoltare de software din industria auto explodează. Dezvoltarea de soluţii noi de software va fi rolul noului nostru centru din Cluj-Napoca, ne trebuie şi ingineri de software, dar care au o perspectivă clară despre industria auto, iar ceea ce dezvoltăm aici are şanse mari să ajungă pe viitorul model Panamera, pe stradă”, a spus Lappe.
Compania îşi doreşte să se implice activ în mediul academic din domeniul ingineriei auto, semnând deja un parteneriat pe termen lung cu Universitatea Tehnică Cluj-Napoca (UTCN), care va rezulta în lansarea, anul viitor, a unui program de masterat în inginerie auto, fiind, de asemenea, iniţiate discuţii cu Universitatea “Babeş-Bolyai” (UBB).
Subsidiara din Cluj-Napoca a Porsche Engineering este cea de-a şasea filială a companiei, completând gama de servicii furnizate de celelalte unităţi din Weissach şi Bietigheim-Bissingen (Germania), Praga (Cehia), Shanghai (China) şi Nardò (Italia).
Porsche Engineering Romania este specializată pe dezvoltarea de software şi pe transformarea digitală a automobilelor, cu o preocupare constantă pentru dezvoltarea integrală a autovehiculului.

Lira sterlină dă semne că începe să îşi revină

După săptămâni de agitaţie politică, stabilitatea pare să revină în Marea Britanie, iar lira începe să câştige din nou teren. Valuta britanică se îndrepta ieri către cel mai lung şir de câştiguri din ultimele două luni înainte ca Theresa May să preia funcţia de prim ministru, sfârşind perioada de instabilitate care a marcat ţara după votul pentru Brexit. De pe 23 iunie, ziua care a pus lira în cea mai slabă poziţie din ultimii 31 de ani, lira a reînceput să câştige uşor teren, chiar dacă încă este cu 11% mai jos decât înaintea votului pentru Brexit. "Este cunoscut faptul că va dura mult să vedem cum va arăta economia după Brexit", a spus John Hardy, strateg pe valută la Saxo Bank. "Este un sentiment că în fruntea Marii Britanii se află o persoană calmă în loc de un militant înfocat pro-Brexit", a adăugat el.
Lira sterlină a crescut la debutul şedinţei de tranzacţionare cu 0,1%, la 1,3258, după ce a urcat cu până la 0,7% marţi.

Fiat Chrysler oferă câte 1.500 de dolari celor care găsesc vulnerabilităţi

Fiat Chrysler oferă până la 1.500 de dolari oricărei persoane care găseşte probleme şi vulnerabilităţi în software-ul maşinilor, într-un program menit să crească siguranţa cibernetică. Divizia de siguranţă a Fiat lucrează cu Bugcrowd, care foloseşte o reţea de 32.000 de cercetători în jurul lumii. Cei care vor identifica probleme de siguranţă ale maşinii vor primi între 150 şi 1.500 de dolari, în funcţie de nivelul de vulnerabilitate identificat şi de gravitatea problemelor. Fiat Chrysler este primul producător major care să ofere un program de recompense. Vulnerabilitatea legată de maşinile conectate a fost descoperită anul trecut, când hackerii au preluat controlul unui Jeep. După incident, Fiat Chrysler a rechemeat 1,4 milioane de maşini echipate cu radiouri vulnerabile atacurilor, un punct de referinţă pentru industrie.

Volumul lucrărilor de construcţii a crescut cu 8,9% în mai

Volumul lucrărilor de construcţii a crescut în luna mai cu 8,9% ca serie brută, şi cu 9,4% ca serie ajustată, comparativ cu perioada similară a anului trecut, arată datele publicate ieri de Institutul Naţional de Statistică (INS).
Comparativ cu aprilie 2016, volumul lucrărilor de construcţii din luna mai a înregistrat o creştere de 6,2% ca serie brută, creştere evidenţiată la lucrările de reparaţii capitale cu 34,0% şi la lucrările de construcţii noi cu 3,7%, şi a scăzut cu 3,0% ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, scădere evidenţiată la lucrările de întreţinere şi reparaţii curente cu 14,6% şi la lucrările de construcţii noi cu 7,7%.
Lucrările de reparaţii capitale au crescut cu 14,2%. Volumul lucrărilor de construcţii din primele cinci luni a crescut atât ca serie brută, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 5,0%, respectiv cu 4,7%, comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Pe obiecte de construcţii au avut loc creşteri la construcţiile inginereşti şi la clădirile rezidenţiale cu 8,8%, respectiv cu 3,2%. Clădirile nerezidenţiale au scăzut cu 0,3%.





În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.