Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE:Activitatea CAR a urcat cu 70%

Ziarul de Vrancea
12 iun 2016 1055 vizualizări
aloarea împrumuturilor acordate membrilor la sfarşitul anului 2015 a fost de 2,656 miliarde de lei, valoarea medie a împrumutului fiind de 5.932,09 lei

Activitatea caselor de ajutor reciproc a crescut cu aproape 70% în ultimii 10 ani, iar valoarea medie a împrumutului a fost anul trecut de aproape 6.000 de lei, se arată în datele Uniunii Naţionale a Caselor de Ajutor Reciproc (UNCAR). Numărul de Case de Ajutor Reciproc ale salariaţilor afiliate Uniunii Naţionale a CAR era de 1.659, la sfarşitul anului 2015. Valoarea împrumuturilor acordate membrilor la sfarşitul anului 2015 a fost de 2,656 miliarde de lei, valoarea medie a împrumutului fiind de 5.932,09 lei. "În ultimii 10 ani activitatea caselor de ajutor reciproc a crescut cu aproximativ 70%, în medie 7% pe an", informează UNCAR. Potrivit Uniunii, valoarea împrumutului în anul 2015 a crescut cu 7,23% faţă de anul 2014. "De regulă, CAR rezolvă probleme de viaţă ale membrilor, cum ar fi acordarea de împrumuturi pentru plata utilităţilor, nunţi, botezuri, acoperirea costurilor activităţilor şcolare, organizarea sărbătorilor de Paşte şi de Crăciun etc.", menţionează sursa citată.

Statul a încasat peste 14,9 milioane euro din certificate verzi

Statul a încasat peste 14,9 milioane de euro, în mai, în urma comercializării pe platforma de licitaţie comună a Uniunii Europene (UE) a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră aferente instalaţiilor staţionare şi a sectorului aviaţiei, se arată într-un document publicat pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice (MFP). Astfel, în mai au fost comercializate peste 2,5 milioane certificate aferente instalaţiilor staţionare, în valoare de circa 14,8 milioane euro. În ceea ce priveşte certificatele aferente sectorului aviaţie au fost comercializate 14.000 în sumă de 80.080 euro. În luna ianuarie, Finanţele au încasat peste 16,5 milioane euro din astfel de certificate, în februarie circa 18,7 milioane euro, în martie suma de 17,9 milioane euro, iar în aprilie — 18,8 milioane euro. Potrivit datelor MFP, schema de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră în cadrul Uniunii Europene (EU Emission Trading Scheme — EU ETS) s-a aplicat în primă fază pentru perioada 1 ianuarie 2005 — 31 decembrie 2007, iar a doua fază a schemei se desfăşoară în perioada 2008 — 2012, corespunzand primei perioade de angajament a Protocolului de la Kyoto. Romania participă la schema Uniunii Europene de comercializare a emisiilor de gaze cu efect de seră începand cu data aderării la Uniunea Europeană (1 ianuarie 2007). Cea de-a treia etapă a schemei EU ETS are o durată de 8 ani, în intervalul 1 ianuarie 2013 — 31 decembrie 2020.

Jumătate din comenzile online sunt plasate de pe dispozitive mobile

Retailerul online de haine şi accesorii Fashion Days estimează în următorii ani o creştere a pieţei de retail online pe fondul migrării tot mai accentuate a consumatorului din zona de offline în zona online. "Piaţa de online va creşte nu atat datorită creşterii puterii de cumpărare, cat datorită orientării cumpărătorilor din offline către online. În acest moment există deja un puternic trend al cumpărătorului de a nu mai cheltui în offline, ci de a se orienta către online. Avantajele sunt că acesta poate să compare mai uşor produsele, nu mai este condiţionat de un orar al magazinului, iar produsele sunt livrate direct la uşă. Romanii încep uşor. uşor să vadă toate avantajele pe care ţi le oferă cumpărăturile online", a spus Cristina Popa, deputy CEO Fashion Days. În 2013, imediat după lansarea aplicaţiei de mobil, aproximativ 28% dintre comenzile primite de Fashion Days au fost plasate de pe dispozitive mobile. Anul aceasta, procentul a crescut la peste 50%, aproximativ 20% din plăţi fiind efectuate cu cardul. Fashion Days a înregistrat în 2015 o cifră de afaceri de 221,3 milioane de lei (49,8 milioane de euro), în creştere cu 6% faţă de anul precedent, conform datelor raportate la Ministerul Finanţelor Publice de companie. Pierderile nete ale companiei au crescut la 7,6 milioane de lei, în timp ce numărul mediu de angajaţi a fost de 379, conform datelor de la Finanţe. Valoarea achiziţiilor de articole de îmbrăcăminte, încălţăminte şi alte accesorii de modă realizate de romani pe internet a ajuns anul trecut la peste 170 de milioane de euro, în creştere cu 20% faţă de 2014, potrivit estimărilor Fashion Days.

Consultanţii imobiliari se aşteaptă la creşterea cererii pentru închirieri de locuinţe

Cererile de cumpărare de apartamente au scăzut cu 10-15% după legea dării în plată şi estimăm că vom vedea creştere pe sectorul de închirieri, a declarat Marian Teleleu, broker al Re/Max. Preţul chiriilor a crescut în ultima perioadă cu 1,5%, iar proprietarii anticipează că cei care doresc să-şi cumpere acum o locuinţă vor obţine mult mai greu un credit, ca urmare a deciziei băncilor de a mări avansul la credite imediat după intrarea în vigoare a legii dării în plată. "Sunt cereri pentru apartamentele construite după anul 2000, avem senzaţia că există foarte multe oferte, dar de fapt aceeaşi locuinţă apare pe site-urile mai multor jucători din piaţă, agenţi şi practicieni care postează acelaşi anunţ, dar pe diverse portaluri", spune Teleleu. Potrivit Re/Max, în zona de sud a Bucureştiului, preţul unui apartament nu depăşeşte 1.000 de euro mp, iar anumiţi dezvoltatori şi constructori oferă posibilităţi de achiziţie cu 870-900 de euro mp.

Il Passo vrea magazine în Ungaria şi Bulgaria

Retailerul de încălţăminte Il Passo testează pieţele din Ungaria şi Bulgaria cu magazine online şi intenţionează ca începand cu primăvara lui 2017 să deschidă şi unităţi fizice în capitalele celor două ţări vecine. "Intrăm pe cele două pieţe iniţial online şi testăm piaţa. Apoi vom face o analiză a climatului comercial de pe cele două pieţe şi vom decide dacă mergem şi cu magazine fizice. Este o investiţie importantă deschiderea unui magazin fizic, aşa că ne uităm la climatul economic din cele două ţări, dar şi la climatul economic de la nivel european", spune Petru Chiriac, unul dintre cei doi fondatori ai businessului. El precizează că prima pe listă pentru un magazin fizic ar fi Budapesta, o capitală turistică importantă în regiune, urmată de Sofia. Momentan planurile retailerului pentru magazine fizice se concentrează pe cele două capitale, nu şi pe alte oraşe. Petru Chiriac a pus acum mai bine de 15 ani bazele businessului Il Passo, cu activităţi în retailul de încălţăminte, investind circa jumătate de milion de euro într-o unitate de producţie de pantofi din Bucureşti, fabrică ce îi asigură astăzi 20% din marfa din magazine.

Afacerile Monsanto au scăzut cu o treime

Monsanto Romania, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de sămanţă pentru porumb şi rapiţă, dar şi de erbicide, a înregistrat o scădere de 28% a cifrei de afaceri, la 346,2 mil. lei anul trecut, comparativ cu 2014, potrivit datelor Ministerului Finanţelor. Totodată, profitul net al companiei a scăzut în 2015 cu aproape 90%, la 5,6 mil. lei. Cele mai bune rezultate ale Monsanto au fost atinse în 2013, cand compania a avut afaceri de aproape 560 mil. lei şi un profit net de 64,4 mil. lei. Potrivit datelor Eurostat, producţia de cereale a Romaniei a scăzut cu 25% anul trecut, la 16.815 mii de tone, faţă de peste 22.000 de tone în 2014. Este al doilea cel mai slab an pentru cereale din ultimii cinci, pro¬ducţia fiind puternic afectată de secetă. Monsanto Romania a punctat în primăvara acestui an o scădere între 5 şi 10% a pieţei de porumb certificat. În ultimii trei ani, cota de piaţă a companiei a crescut cu 6% la porumb, pe fondul creşterii constante a numărului de angajaţi din echipa de vanzări prezentă în teren care acoperă toate judeţele ţării. Ca evoluţie pe piaţa de porumb, Monsanto a avut o cotă de piaţă de 23% în 2015, de 22% în 2014 şi de 17% în 2013.





















































































În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.