Va fi înfiinţat un registru unic cu evidenţa centralizată a bugetarilor
Instituţiile publice şi agenţiile au obligativitatea de a trece date referitoare la angajaţii plătiţi de la bugetul de stat într-un registru unic, similar celui din sistemul privat (Revisal), astfel încat să existe o evidenţă centralizată a acestora, prevede OUG privind salarizarea bugetarilor. Ministrul Muncii, Dragoş Pîslaru, a anunţat, ieri, la finalul şedinţei Executivului, că la articolul 7 a ordonanţei de urgenţă care aduce corecţii salariale în sectorul bugetar se prevede obligativitatea instituţiilor publice şi agenţiilor să treacă într-un registru unic date despre angajaţii sectorului public. "În această ordonanţă se găseşte ceva nou şi care aduce o premieră foarte importantă. Este vorba de obligativitatea instituţiilor publice şi a agenţiilor de a raporta datele într-un registru de evidenţă generală similar celui pentru sistemul privat, Revisal. Noi vom integra, practic va exista un singur registru pentru care metodologia se va stabili prin hotărare de guvern, ulterior, dar vom avea pe baza acestei prevederi o evidenţă centralizată a tuturor angajaţilor din sectorul public", a afirmat Pîslaru. El a amintit că a spus în repetate randuri faptul că, în prezent, autorităţile nu ştiu exact numărul total al angajaţilor din sistemul public. "Am spus-o de mai multe ori, şi nu ca o lamentaţie, ci ca o constatare a iresponsabilităţii din trecut în ceea ce priveşte salarizarea în zona publică şi a ignoranţei, care era de natură să permită construcţia măririlor salariale plecand de la 300-400 de mii de oameni, într-un sistem de 1,2 milioane. Printr-un efort aproape sisific am reuşit să ajungem undeva la 700 de mii de oameni, din un milion două sute, ca să ne fundamenteze aceste două sectoare, educaţie şi sănătate, om cu om, şi să ne permită o extrapolare cat de cat rezonabilă pentru impactul pentru celelalte sectoare", a explicat ministrul Muncii. Dragoş Pîslaru a subliniat faptul că atat Dacian Cioloş, cat şi el, şi-au făcut un obiectiv din crearea acestui registru unic care, practic, va fi o bază de date care va cuprinde toţi angajaţii sistemului public.