Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE:Din septembrie taxele ANAF vor putea fi plătite cu cardul

Ziarul de Vrancea
5 iun 2016 472 vizualizări
Anunţul a fost făcut de către Marius Bostan, şeful Ministerului Comunicaţiilor şi pentru Societatea Informaţională

Aproape 250 de primării acceptă în prezent plata cu cardul online a taxelor şi impozitelor locale prin intermediul platformei www.ghiseul.ro - Sistemul Naţional Electronic de Plată Online, în creştere cu peste 30% faţă de finalul anului trecut, acoperind peste 80% din populaţia urbană şi bancarizată "În aprilie, incidenţa plăţilor cu cardul a taxelor şi impozitelor locale a crescut cu 330% comparativ cu perioada similară a anului trecut, ca urmare a simplificării credenţialelor (inregistrarea în vederea achitării cu cardul a taxelor şi impozitelor locale)", spune Marius Bostan, şeful Ministerului Comunicaţiilor şi pentru Societatea Informaţională (MCSI). Contribuabilii au realizat în primele patru luni din 2016 aproximativ 76.000 de plăţi cu cardul pe ghiseul.ro, în valoare totală de peste 21 mil. lei.
 "Nu este o sumă mare, dar este în creştere. Trebuie să menţionez că gradul de folosire al instrumentelor electronice în Romania comparativ cu alte ţări este mai scăzut, competenţele digitale pe medie este cu mult sub media europeană şi, în acest sens, mai este nevoie de multă educaţie şi de multă promovare. O veste bună ar fi că, începand cu luna septembrie şi taxele la ANAF vor putea fi plătite cu cardul",a mai precizat Marius Bostan. Peste 115.000 de contribuabili şi-au activat contul pe www.ghiseul.ro în perioada 2011- 2016, putand plătii impozitele şi taxele locale online cu orice card. În plus, ei pot plăti taxele şi impozitele locale pentru alte proprietăţi deţinute pe teritoriul Romaniei, cu condiţia ca municipalitatea pe raza căreia se află proprietatea să fie înrolată în sistem.

Nissa intenţionează să deschidă magazine proprii pe pieţele din Europa

Hainele realizate sub brandul Nissa sunt vandute deja în circa 70 de magazine multibrand din ţări precum Franţa, Liban, Dubai, Marea Britanie, Rusia sau SUA, însă pe toate pieţele externe unde compania este prezentă lucrează doar prin parteneri, agenţi sau distribuitori. În prezent, pieţele externe aduc 20% din business, iar planul este ca în următorii ani acestea să aibă o pondere de peste 50%. Acum mergem prin agenţi sau prin distribuitori. Vrem să mergem însă şi direct, deşi momentan analizăm bine piaţa pentru că investiţia este foarte mare. Analizăm în special pieţele unde avem rezultate bune prin parteneri“, spune Denisa Radian, unul dintre acţionarii Nissa, care a intrat în afacerile de modă împreună cu sora şi mama sa. Denisa Radian spune că pieţele externe aduc acum circa 20% din business, însă în cel mai bun moment contribuiau chiar cu 30%. Ponderea a scăzut în contextul geopolitic dificil din Est. "Obiectivul nostru a rămas acelaşi, ca în următorii ani pieţele externe să aibă o contribuţie majoritară la business. Este un proces dificil, însă mergem înainte cu paşi mici. Mai mult, brandul este afară mult mai puţin cunoscut decat în Romania, iar com¬petiţia e mare, aşa că trebuie să ne luptăm", spune Radian. Romania rămane momentan piaţa principală a Nissa unde sunt deschise 13 magazine fizice în Bucureşti şi în marile oraşe din ţară. Denisa Radian spune că piaţa locală trece printr-o perioadă mai bună, simţindu-se o creştere a vanzărilor ca urmare a revenirii apetitului pentru consum

Numărul investitorilor la bursă va continua să scadă

Scăderea din ultimii ani a numărului de investitori pe bursă este cauzată în mare parte de lipsa IPO-urilor (ofertă publică iniţială - n. red.), slaba evoluţie a indicelui BET şi lipsa totală a unei promovări către populaţie, este de părere Alexandru Chiriluş, broker la Intercapital. "Pe langă acestea, deficitul de imagine suferit de bursă din cauza crizei financiare încă îşi face simţită prezenţa", a explicat el. Numărul de investitori pe bursa de la Bucureşti, catalogată drept piaţa de frontieră, era la finele anului 2015 de 71.100 de persoane, minimul din 2006 încoace şi cu 4,6% mai mic faţă de anul precedent. Indicatorul este calculat fără a lua în calcul dacă un investitor are deschise conturi la unu sau mai mulţi brokeri sau societăţi de administrare a investiţiilor, potrivit datelor Fondului de Compensare a Investiţiilor. "Sunt convins că acest trend va continuă pană la sfarşitul anului, îmi este greu să cred că problemele identificate din piaţă vor fi corectate într-un timp atat de scurt, respectiv pană la finalul anului", mai spune Chiriluş.

Poşta Romană ar putea împrumuta 47 milioane euro de la BERD

Lipsa investiţiilor în Poşta Romană din ultimii ani a dus la adancirea tot mai mare a nevoilor pe care compania le are pentru a putea atinge un nivel comparabil cu orice instituţie de acest fel din alte ţări europene. „În acest moment, am preluat Poşta Romană cu o datorie de peste 500 mil. lei, lucru care a făcut să fie dificil atat procesul de finanţare, cat şi procesul de investiţii. Evaluările făcute ca nevoie imediată în următorii doi, trei ani pentru ca instituţia să poată ajunge la un nivel comparabil cu o companie similară din alte ţări europene este, în prima etapă, de peste 100 mil. euro“, a declarat Marius Bostan, şeful Ministerului Comunicaţiilor şi pentru Societatea Informaţională (MCSI). Acesta precizează că există un angajament din partea Băncii Europene de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), de finanţare a primei etape de modernizare a Poştei Romane, urmand ca pentru etapele următoare să se poarte discuţii şi cu alte instituţii financiare internaţionale. „Poşta Romană o să se împrumute într-o primă etapă cu 47 mil. euro de la BERD prin care să finanţeze investiţiile pentru sistemul informatics şi pentru toată infrastructura. Următoarea etapă cuprinde procesul de automatizare a cartării, de distribuţie şi extindere a flotei auto“, a mai spus ministrul Comunicaţiilor. Poşta Romană este deţinută de statul roman prin Ministerul pentru Societatea Informaţională în proporţie de 75%, şi de Fondul Proprietatea (FP) în proporţie de 25%.

Decada dobanzilor mici se apropie de sfarşit

Cele mai recente date despre somajul din SUA nu au schimbat planurile FED, care susţine că o creştere graduală este în continuare măsura potrivită, scrie Reuters. Rezerva Federală Americană a crescut dobanzile în decembrie pentru prima dată în ultimul deceniu, însă o nouă tranşă de măriri pare a fi greu de atins. Cei mai mulţi analişti estimează următoarea creştere in septembrie, conform datelor eliberate de FED. "Eu încă sunt de părere că pentru a atinge ţintele de politică monetară trebuie să păstrăm o creştere graduală", a spus Loretta Mester, un înalt oficial FED. Oficialii FED se vor întalni pe 14-15 iunie pentru a decide dacă se cresc ratele dobanzilor sau nu.

Heineken, afaceri de 1,2 miliarde de lei în Romania

Heineken Romania, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa berii, a raportat pentru anul trecut cu o cifră de afaceri de 1,2 miliarde de lei, în creştere cu 11% faţă de anul precedent, potrivit calculelor Ziarului Financiar pe baza datelor de la Registrul Comerţului. Anul trecut, consumul de bere a avansat cu 6,5% în volum faţă de anul precedent, terminand primul an pe creştere după doi ani de scăderi. Astfel, consumul per capita a ajuns la 80 de litri. Impactul creşterii consumului din a doua jumătate a anului, ajutat de vremea favorabilă, dar şi de contextul economic pozitiv, s-a văzut şi în businessul producătorului de bere Heineken avand în vedere că în primul semestru compania a avut un rulaj mai mare cu 5% faţă de anul precedent. Profitul net realizat de companie a fost de 111 mil. lei, în scădere cu circa 20% faţă de anul precedent. Producătorul are în portofoliu branduri pre¬cum Ciuc, Bucegi, Silva, Golden Brau, dar şi Gambrinus sau Amstel. Anul trecut, Heineken Romania a intrat pe piaţa cidrului, primul produs pe care îl lansează în afara domeniului său tradiţional, berea.

Afacerile Bitdefender au urcat cu 54%

Producătorul de soluţii de securitate IT Bitdefender, controlat de familia de antreprenori locali Florin şi Măriuca Talpeş, a înregistrat anul trecut prin compania înregistrată în Romania o cifră de afaceri de 387 de milioane de lei (87 mil. euro), în creştere cu 54% faţă de anul precedent. "Compania a exportat anul trecut de 377,9 milioane de lei, conform datelor BNR", au precizat reprezentanţii companiei.  Profitul net raportat de Bitdefender SRL a crescut în 2015 cu 242% la 57,6 milioane de lei, potrivit datelor companiei. Bitdefender, care este compania de IT cu origini romaneşti cu cea mai extinsă prezenţă internaţională - tehnologiile firmei avand circa 500 de milioane de utilizatori la nivel global.











































































În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.