Ponderea comerţului tradiţional va coborî spre 40%
Ponderea comerţului tradiţional va continua să scadă în următorii cinci ani şi va ajunge la 40%, de la circa 45% în prezent, sunt de părere analiştii companiei de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung. Ponderea comerţului tradiţional a început să scadă încă de la finalul anilor ’90, cand co¬merţul modern şi-a început dezvoltarea, însă în ultimii ani declinul a devenit tot mai accelerat, astfel că an de an cateva mii de magazine mici se închid. Potrivit datelor Vector Marktforschung, cele mai multe magazine tradiţionale (alimentare şi nealimentare) se găsesc în zona de est a ţării, considerată de altfel şi zona cea mai săracă a Romaniei, cu salariu sub media naţională de 400 de euro net pe lună şi cu un şomaj peste medie.De altfel, în judeţele sărace ale ţării au lipsit şi investiţiile străine şi nici retailerii internaţionali nu s-au înghesuit în număr mare. Cei care au mers însă în toate judeţele au fost discounterii, care au pariat pe preţuri mici. La polul opus, în vestul ţării (Transilvania de vest potrivit denumirii Vektor Marktforschung) investitorii străini s-au înghesuit atraşi de apropierea de Occident. Astfel, şi comerţul modern s-a dezvoltat aici, judeţul Timiş spre exemplu fiind unul dintre cele mai importante din comerţul modern după numărul de magazine. La polul opus, regiunea este codaşă în ceea ce priveşte numărul de magazine tradiţionale.