Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE:Mercedes a ales Polonia, în dauna Romaniei, pentru o investiţie de 500 milioane euro

Ziarul de Vrancea
4 mai 2016 436 vizualizări
Daimler a anunţat că va investi jumătate de miliard de euro pentru a construi o fabrică de motoare în Polonia, urmand a fi doua astfel de fabrică din afara Germaniei. Anunţul risipeşte speranţele celor care credeau că este posibil că România să fie aleasă. Producţia va începe în 2019 cand vor fi cateva sute de angajaţi.


Fabrica va produce motoare diesel şi pe benzină în patru cilindiri pentru maşini Mercedes şi va fi situată la Jawor, la 430 km de Varşovia. Uzina de la Jawor va fi extrem de importantă pentru constructorul auto fiindcă îi va permite să reacţioneze mai repede cand apar fluctuaţii ale cererii la diverse sit-uri de producţie ale companiei, spune Frank Deiss, şef de producţie Powertrain Mercedes-Benz Cars. Jawor se află la mai puţin de 100 km de graniţă germană şi de cea cu Cehia. Oraşul a fost "în cărţi" şi pentru uzină Jaguar Land-Rover caştigată pe ultima sută de metri de Slovacia. În ultimul timp s-a vorbit mult despre extinderea activităţilor Mercedes în regiune, mai ales că vanzările mărcii au atins maxime istorice pe plan mondial şi compania are nevoie de capacităţi suplimentare de producţie.
Uzina de motoare anunţată acum pentru Polonia va fi a doua fabrică de motoare din afară Germaniei pentru Daimler (prima fiind la Beijing). Se zvonise că şi România ar fi fost pe listă scurtă, însă erau şanse mici de reuşită, dat fiind că infrastructura ţării noastre nu prea s-a îmbunătăţit în ultimii ani. În plus, Polonia este mult mai aproape de Germania şi componentele pot fi transportate mult mai rapid.

Producătorii de ţigări au pierdut procesul cu UE, avertismentele vor acoperi mare parte din ambalaj

Producătorii de ţigări, inclusiv Philip Morris şi British American Tobacco, au pierdut procesul cu Uniunea Europeană împotriva legii prin care trebuie să acopere pachetele de ţigări cu imagini şi avertismente legate de pericolele fumatului, anunţă Bloomberg. Potrivit Curţii Europene de Justiţie, măsura nu ”depăşeşte ceea ce este necesar”. Nu se poate face apel la decizie.
Producătorii de ţigări au mai încercat să elimine textele de pe ambalaje, iar ele să fie înlocuite cu avertisment. În 2014, un tribunal din Marea Britanie a dat acelaşi verdict şi a decis că regulile europene sunt valide. Philip Morris, BAT şi Japan Tobacco au intentat ulterior un nou proces, de data aceasta susţinând că măsurile din Marea Britanie încalcă drepturile companiilor la proprietate intelectuală. Potrivit statisticilor, tutunul ucide aproape 700.000 de oameni pe an în Uniunea Europeană, adică o persoană la fiecare 45 de secunde. O treime dintre adulţii europeni fumează.
Comisia Europeană a adoptat în decembrie 2012, după ani de pregătire, propunerea de revizuire a directivei privind produsele din tutun, prin care se interzice utilizarea de ţigarete cu arome caracteristice, precum şi introducerea obligatorie a avertismentelor de sănătate de dimensiuni mari.
Avertismentele de sănătate (imagine şi text) trebuie să acopere 65 % din faţa şi spatele pachetelor de ţigări şi de tutun destinat rulării în ţigarete, iar această normă va fi aplicată în cursul anului 2016. Fiecare pachet va purta
unul dintre avertismente generale: „Fumatul ucide – renunţă acum” sau „Fumatul ucide”, precum şi anunţul de informare: „Fumul de tutun conţine peste 70 de substanţe care cauzează cancer”.

Studiu: Românii vor plăti mai puţin pentru un city break în Europa

Tarifele vacanţelor de tip city break în Europa vor scădea cu până la 20% începând cu luna mai potrivit unui studiu realizat de agenţia de turism online Paravion. Micşorarea preţurilor este generată în special de scăderea cererii, interesul turiştilor mutându-se către pachete tip charter. Majoritatea turiştilor care cumpără vacanţe online au ales pentru vara aceasta pachete în locaţii însorite, precum insulele greceşti - Chania, Creta, Lefkada sau Santorini, dar şi Mallorca şi Tenerife (Spania), Cipru, Croaţia sau Portugalia, arată studiul. "Este un efect normal al pieţei. Vara este perioada concediilor prelungite în destinaţii calde, majoritatea cu mare, plaje şi atracţii la îndemână, şi mai puţin a sejururilor active, în destinaţii urbane", explică Remus Vişan, directorul general al Paravion.
Potrivit datelor analizate de Paravion, tarifele cele mai ridicate pentru sejururi în capitalele europene se înregistrează în lunile considerate high season pentru acest tip de vacanţe, respectiv aprilie - mai şi septembrie - octombrie. Primăvara, city break-urile generează circa 45% din totalul vânzărilor de vacanţe Paravion, în timp ce pe timp de vară, respectiv în lunile iunie, iulie şi august, ajung să genereze aproximativ 30%, restul fiind înlocuit de sejururile charter.
Cele mai mari scăderi ale tarifelor pentru pachetele de tip city break începând cu 1 mai ajung la 20% în oraşe din Italia, Cehia sau Olanda.
Potrivit agenţiei, anul acesta cererea pentru city break-uri au crescut cu aproximativ 40% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

BCR, profit net de 315 milioane de lei în primul trimestru

Banca Comercială Română (BCR) a raportat în primul trimestru un profit net de 315,1 milioane lei, (70,2 milioane euro), susţinut de performanţa operaţională şi de îmbunătăţirea calităţii portofoliului, a anunţat ieri banca.
Vânzările de credite în moneda locală au fost solide, cu un total de peste 2 miliarde lei. Rata creditelor neperformante a scăzut la 19,5% comparativ cu 25,6% în martie 2015, datorită eforturilor de reducere a portofoliului de credite cu probleme şi a îmbunătăţirii calităţii portofoliului de credite performante. Gradul de acoperire a creditelor neperformante s-a îmbunătăţit, atingând un nivel foarte confortabil de 78,4% în martie 2016.
Rezultatul operaţional a fost de 330,6 milioane lei (73,6 milioane euro) cu 15,7% mai redus decât în anul precedent, de 392,3 milioane lei (88,1 milioane EUR), din cauza veniturilor operaţionale mai mici, aflate sub impactul unei contribuţii mai reduse din derularea creditelor neperformante, marjelor de dobânzi mai scăzute, un mediu de dobânzi scăzute şi o creştere a costurilor datorata plaţii integrale in Trim 1 2016 a contribuţiei anuale către fondul de garantare a depozitelor.

Afacerile din comerţul cu amănuntul au urcat puternic în martie

Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut în martie cu 11,9% faţă de luna precedentă şi cu 19,3% comparativ cu aceeaşi perioadă de anul trecut, ca serie brută. Raportat ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, indicatorul a urcat cu 0,5% faţă de februarie şi cu 18,5% faţă de martie 2015, a anunţat ieri Institutul Naţional de Statistică.
Evoluţia ascendentă din martie faţă de luna similară de anul trecut a fost susţinută mai ales de vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (25,5%), de produse nealimentare (^16,6%) şi de comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (^14,7%).
În primul trimestru al anului, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a consemnat un avans de 19%, ca serie brută, şi de 16,9%, ca serie ajustată, faţă de trimestrul I 2015. Potrivit datelor INS, creşterea din primele trei luni s-a bazat mai ales pe majorarea vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (^27,9%), de produse nealimentare (^16,1%) şi a comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (^9,9%).





În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.