Economic

Un vrâncean a “bătut” definitiv BCR-ul în Justiţie

Gabriel Sava
2 mai 2016 5596 vizualizări
Consilierul Marian Chinde a câştigat un dosar în care a reclamat impunerea din partea băncii a două comisioane abuzive u instanţa i-a dat dreptate şi acesta are de primit circa 10.800 lei din partea băncii

În 2007, Marian Chinde, care este consilier în cadrul Prefecturii Vrancea, se împrumuta ca persoană fizică de la BCR, agenţia din Piaţa Moldovei, cu suma de circa 33.000 lei (echivalentul a 10.000 Euro). “Am contractat acel credit pentru nevoi personale, la dobânda de pe piaţă pentru că aveam nevoie de o sumă mai mare. Am făcut împrumutul cu un termen de rambursare de zece ani. Iniţial am avut o rată în jur de 550- 560 lei. Apoi, a început treptat treptat să crească”, ne-a declarat Marian Chinde. Când s-a interesat de motivele pentru care banca îi cere din ce în ce mai mulţi bani, Marian Chide a aflat de două comisioane pe care banca i le inserase în contractul său de credit, respectiv un comision lunar de administrare şi un altul de risc. Cumulat, conform propriilor declaraţii, Marian Chinde spune că banca îi lua în afară de rata efectivă peste 100 lei în contul celor două comisioane. “Am notificat iniţial banca, însă fără niciun folos. Am decis să merg apoi în instanţă”, ne-a declarat Marian Chinde care este de profesie jurist şi care, cunoscând legea, a decis să-şi apere drepturile. În primă fază, judecătorii au respins cererea lui Marian Chinde însă nu pe fond, ci pe cale de excepţie. “Admite exceptia lipsei capacitătii si calitătii proicesuale pasive a BCR-Agentia Piata Moldovei Focsani,si respinge actiunea ca fiind formulată împotriva unei persoane lipsite de capacitate si calitate procesuală pasivă.Cu apel”, se arată în decizia luată de Judecătoria Focşani pe 27 aprilie 2015. Obligat să plătească şi 5518,37 lei reprezentând cheltuieli de judecată, Marian Chinde a decis să meargă mai departe.

În apel a avut câştig de cauză şi a “învins” banca

Pe 19 aprilie, a obţinut o decizie definitivă. “Admite apelul.În rejudecare, admite acţiunea reclamantului şi anulează clauza prevăzută la pct.9 c şi 9f din contractul de credit nr. 880/10.04.2007 încheiat cu pârâta BCR privind comisionul de administrare şi comisionul de risc.Obligă pârâta să restituie reclamantului sumele încasate cu titlu de comision de risc şi comision de administrare de la data încheierii contractului până la data pronunţării prezentei cu dobânda legală calculată până la restituirea integrală a sumelor. Respinge ca neîntemeiată cererea reconvenţională”, se indică în decizia din 19 aprilie care este definitivă. Aşa cum s-a întâmplat şi în alte cazuri, persoane care au fost prejudiciate în urma unor clauze abuzive ale băncilor, au acţionat în judecată.

Ghid anti-comision

În lipsa unui practici unitare a instanţelor din România, deciziile au fost atât în favoarea băncilor cât şi a clienţilor. Mai nou însă, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a elaborat un ghid pentru consumatori în ceea ce priveşte clauzele abuzive ale băncilor care sunt inserate în contractele de creditare. Conform juristului Marian Chinde, suma totală pe care ar trebui să o dea băncii până în 2017, când este termenul de final al contractului de împrumut, se ridică la peste 80.000 lei. “După ce că dai înapoi aproape de trei ori mai mult decât ai luat, mai plăteşti şi nişte comisioane care nu sunt deloc de neglijat”, a precizat juristul Marian Chinde. (Gabriel SAVA)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.