Economic

Vanzările de flori ar putea ajunge la 8 milioane de euro de Florii

Ziarul de Vrancea
22 apr 2016 887 vizualizări
Aproape 2,5 milioane de romani vor sărbători sambătă şi duminică ziua numelui

Aproape 1,5 milioane de romani care poartă nume de flori îşi serbează onomastica în acest weekend, iar lor li se adaugă alţi aproape 1 milion de romani care poartă numele Sf. Gheorghe, vanzările totale de flori avand şanse să se apropie de 8 milioane euro, susţin analiştii KeysFin. "Cum dintre cei 2,5 milioane de sărbătoriţi, aproape jumătate sunt femei, calculele arată că weekend-ul ar putea însemna pentru comercianţii de flori o afacere de peste 37 de milioane de lei (8,4 milioane de euro), luand în calcul că un buchet costă,în medie, 30 de lei. Calculele sunt, bineînţeles, relative, nu toate femeile primind, din păcate, un buchet de flori de ziua lor", spun analiştii KeysFin. Afacerile cu flori au crescut puternic în ultimii cinci ani, de la 190 milioane de lei în 2009 la 310 milioane de lei în 2014, arată datele KeysFin. În preajma Floriilor şi a zilei Sfantului Gheorghe, business-ul în acest domeniu ar urma să înregistreze un avans semnificativ, anul 2016 avand toate şansele să fie cel mai bun an pentru industria de profil din ultimii 10 ani. Numărul firmelor care activează în domeniu comerţului cu flori a crescut de la 385 de firme în 2009 la 573 în 2014. "Estimările noastre indică faptul că, în 2015, au fost peste 600 de firme, iar în 2016 probabil ne îndreptăm spre 700 de firme cu obiect de activitate producţia şi comercializarea de flori", afirmă analiştii KeysFin. În plus, cifra de afaceri a firmelor din domeniu a avansat susţinut, de la 190 milioane de lei în 2009 la 310 milioane de lei în 2014, în timp ce numărul celor care lucrează în această zonă a crescut constant în ultimii 5 ani, de la 1440 de angajaţi în 2009 la 2621 în 2014. În 2014 erau cultivate peste 415 hectare cu flori, dintre care cele mai multe înregiunile Centru şi Bucureşti-Ilfov. "Asistăm la o maturizare a pieţei, dovadă existenţa a tot mai multor firme care lucrează împreună, de la producători, la comercianţi cu ridicata şi florării”, spun consultanţii de KeysFin. Mai mult de 60% dintre firmele analizate erau pe profit zero în 2014. "Cum cele maimulte flori sunt aduse din import, la preţuri occidentale, asta înseamnă că marjele de profit pe care le adaugă comercianţii sunt extrem de mici, pentru a reuşi să facă vanzări. Pe de altă parte, nu este exclus ca multe firme să îşi mascheze profiturile prin diverse formule. şi, apoi, să nu uităm că piaţa neagră este încă o prezenţă puternică în acest segment", explică analiştii KeysFin. Astfel, dacă în 2009, jucătorii din piaţă raportau un profit cumulat de 10 milioane de lei, în 2012 s-a ajuns la 11,4 milioane lei, iar în 2014 de 13,7 milioane lei. Cele mai importante firme din domeniu erau, în 2014, Flowers Market Holland SRL, cu afaceri de 23,8 milioane de lei, Stanjenel SRL, cu un business de 11,4 mil.lei şi Magic Flowers4you SRL, cu afaceri de 8,41 mil.lei. Potrivit unui studiu realizat de floridelux.ro, în această perioadă, cele mai căutate flori sunt cele specifice primaverii, precum lalelele,freziile, zambilele, liliacul sau narcisele. Cele mai apreciate flori de către romani sunt însă trandafirii.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.