Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE: Cum vor romanii să arate legea dării în plată

Ziarul de Vrancea
5 apr 2016 325 vizualizări
Majoritatea oamenilor vor ca beneficiarii legii dării în plată să fie doar cei cu o singură casă

Mai mult de trei sferturi dintre romani (77%) spun că de o eventuală lege a dării în plată ar trebui să beneficieze doar cei care nu pot plăti şi nu cei care pot plăti dar nu mai vor, se arată în sondajul "Opinia romanilor despre Legea dării în plată" realizat de IRSOP Market Research & Consulting. Sondajul a fost realizat pentru Asociaţia Romană a Băncilor în perioada 28 martie -1 aprilie 2016, iar marja de eroare este plus /- 3%. "Comunitatea bancară din Romania reiterează că se impune devansarea termenului de intrare în vigoare a Legii 151/2015 privind procedura insolvenţei persoanelor fizice. Avantajul major al legii privind procedura insolvenţei persoanelor fizice faţă de legea privind darea în plată este că după insolvenţă debitorul persoană fizică de bună credinţă poate rămane în posesia bunului imobil care este adus în garanţie, pe cand darea în plată înseamnă pierderea locuinţei de familie/ terenului", se arată în comunicatul remis marţi de ARB. Majoritatea participanţilor la sondajul IRSOP s-a declarat împotriva ideii ca beneficiarii legii să fie cei care şi-au cumpărat mai multe case/ terenuri şi au dificultăţi, fiind indicaţi ca beneficiari ai legii numai cei care au o singură casă (81%). În plus, 89% consideră că este bine să existe o lege care să ajute persoanele fizice care au luat un credit şi se află în dificultate financiară. Aproximativ 94% dintre romani optează pentru negocierea unei soluţii în bună înţelegere cu banca şi păstrarea locuinţei, în situaţia în care au dificultăţi financiare la plata creditului, în timp ce 6% dintre romani doresc o lege care să prevadă desfiinţarea unui contract semnat cu banca şi renunţarea la casă (Legeaprivind darea în plată), se arată în sondajul "Opinia romanilor despre Legea dării în plată". Studiul "Opinia romanilor despre Legea dării în plată" s-a realizat la nivel naţional pe un eşantion de 1.016 de respondenţi. Persoanele intervievate au fost selecţionate în 433 localităţi urbane şi rurale distribuite aleatoriu pe întreaga suprafaţă a ţării.

Vanzările de tichete cadou pentru Paşti vor urca cu 20%

începand cu acest an,tichetele cadou vor fi neimpozabile în cuantum de 150 de lei pentru fiecare persoană, dacă sunt oferite cu ocazii precum: 8 martie, 1 Iunie, Paşte şi Crăciun sau sărbători similare ale altor culte religioase


Vanzările de tichete cadou pentru Paşte vor creşte cu 20% faţă de perioada similară de anul trecut, 70% dintre acestea fiind aşteptate să provină din comenzile date de IMM-uri, potrivit estimărilor Up Romania (fosta Chèque Déjeuner Romania). "2016 este al treilea an consecutiv în care tichetele cadou înregistrează creşteri pentru fiecare dintre evenimentele cand companiile optează pentru acest gen de recompensă. În 2015, faţă de 2014, de 8 Martie, vanzările au crescut cu 8%, de Paşte cu 15%, iar de Crăciun cu 25%. Suntem, aşadar, pe un trend ascendent favorizat atat de legislaţie, cat mai ales de o conştientizare tot mai profundă a mediului de afaceri cu privire la importanţa şi rolul decisiv pe care îl are calitatea vieţii la locul de muncă, o componentă a acestui concept complex fiind şi acordarea de beneficii extra salariale, cum sunt tichetele cadou", a declarat marţi, într-un comunicat, Elena Pap, directorul general al Up Romania. Vanzările de tichete cadou au înregistrat o creştere semnificativă, de 30%, şi de 8 Martie. Noul Cod Fiscal care a intrat în vigoare în ianuarie a adus o serie de schimbări cu privire la regimul fiscal al tichetelor cadou. Astfel, începand cu acest an, acestea vor fi neimpozabile în cuantum de 150 de lei pentru fiecare persoană, dacă sunt oferite cu ocazii precum: 8 martie, 1 Iunie, Paşte şi Crăciun sau sărbători similare ale altor culte religioase. Totodată, pentru aceste evenimente sunt scutite şi de contribuţiile sociale obligatorii. Dacă sunt acordate cu ocazia altor evenimente cu caracter social şi menţionate în contractul colectiv de muncă sau într-un regulament intern, tichetele cadou pot fi scutite de contribuţiile sociale obligatorii, aplicandu-se în acest caz impozitul pe venit. O altă noutate a Codului Fiscal este creşterea pragului de deductibilitate a cheltuielilor sociale, în categoria cărora intră şi tichetele cadou pentru salariaţi, acestea fiind deductibile la calculul impozitului pe profit pană la 5% din fondul de salarii. În plus, noul regim fiscal oferă posibilitatea acordării de tichete cadou neimpozabile, cu ocazia Paştelui, 1 Iunie şi Crăciunului, atat copiilor minori, cat si tuturor salariaţilor, cu copii sau fără, dacă tichetele cadou pentru fiecare persoană se încadrează în suma de 150 de lei. Up Romania dispune de o reţea de peste 55.000 de magazine, unde pot fi folosite tichetele cadou. Compania a fost înfiinţată în 2002 şi deserveşte peste 20.000 de clienţi şi 700.000 de beneficiari.

Afacerile din comerţ au urcat masiv

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut în februarie, faţă de ianuarie, atat ca serie brută, cu 4,2% cat şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 1,9%, a anunţat marţi INS. Avansul a fost susţinut de comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (plus 7,2%), vanzărilor de produse nealimentare (plus 6,7%) şi vanzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (plus 0,1%), calculat la serie brută. Faţă de februarie 2015, indicatorul a urcat cu 21,8%, ca serie brută, şi cu 18,4%, serie ajustată. În primele două luni ale anului, cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut de asemenea, atat ca serie brută cat şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 18,7%, respectiv cu 16,9%. Evoluţia a fost influenţată de creşterii vanzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun, a vanzărilor de produse nealimentare şi a comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate.

Finlanda vrea să reducă salariile angajaţilor pentru a-şi reduce deficitul

Tăierea de salarii a fost una dintre principalele arme cu care guvernele europene au luptat împotriva crizei şi au depăit problemele de deficit bugetar. După 3 ani de recesiune, cu puţin spaţiu de manevră în domeniul cheltuielilor publice, Finlanda trebuie să reducă salariile, scrie Bloomberg. Măsura este necesară pentru a strange 400 de milioane de euro, în caz contrar existand riscul retrogradării ratingului de ţară. Cea mai mare provocare pentru guvernul finlandez este tăierea salariilor fără a provoca un val de ură şi o mişcare anti-UE sau, mai rău, o "revoltă" care i-ar înlătura de la putere. Planul ministrului economiei Olli Rehn şi al ministrului de finanţe Alexander Stubb, este de a convinge sindicatele să reducă salariile cu 5% în propriul interes, în condiţiile în care această măsură ar ajuta puternic exporturile şi ar alimenta creşterea. Guvernul finlandez vrea să ofere sindicatelor un termen pentru acceptarea măsurilor de austeritate, în acest caz iunie 2016. Printre metodele de economisire găsite se numără şi mutarea către angajaţi unei părţi din contribuţiile sociale pe care le plăteau angajatorii. Astfel, angajaţii ar fi nevoiţi să lucreze 24 de ore în plus pe an şi să aibă bonusuri de vacanţă cu 30% mai mici, pe acelaşi salariu pe care lucrau înainte. O altă măsură ar putea fi reducerea salariilor, dar introducerea unei pieţe de muncă flexibilă, care ar urma să distribuie "munca" unde şi cand este nevoie cel mai mult. Aceste măsuri ar urma în teorie să ducă la creşterea numărul de angajaţi şi la creşterea veniturilor fiscale.

Acţiunile asiatice au scăzut la minimul ultimelor cinci săptămani

Acţiunile asiatice au scăzut la minimul ultimelor cinci săptămani, iar valutele ţărilor emergente au evoluat slab, în condiţiile în care investitorii au reanalizat creşterea activelor riscante de luna trecută. Petrolul a scăzut pentru a treia zi consecutiv, în timp ce yen-ul a caştigat teren, scrie Bloomberg.
Acţiunile japoneze au avut cea mai mare pierdere, în condiţiile în care creşterea de trei zile a yen-ului a lovit puternic exportatorii. Acţiunile chineze au scăzut în Hong Kong după o vacanţă locală de luni, cu indicele Standard & Poor’s 500 futures semnaland a doua zi consecutivă de scăderi. Ratele de referinţă ale Indiei au scăzut, după ce banca centrală a tăiat dobanda de referinţă. După ce în martie au fost adăugaţi 4.500 de miliarde de dolari pieţelor globale, iar valutele ţărilor în curs de dezvoltare au avut cea mai bună creştere din 1996, investitorii aşteaptă noi motive pentru a continua tranzacţiile. Băncile centrale, care au alimentat creşterea de luna trecută, vor rămane în aşteptarea raportului FED de miercuri. Indicele MSCI Asia Pacific a pierdut 1,6% în Hong Kong, ajungand la cel mai jos nivel de pe 2 martie. Indicele Topix al Japoniei a scăzut cu 2,5%, în timp ce S&P/ ASX 200 al Australiei a scăzut cu 1,5%, iar Hang Seng din China cu 1,7%. "Opiniile sunt momentan divergente legate de autenticitatea revenirii de luna trecută. Acţiunile au crescut puternic în volum, iar acum suntem într-un punct de inflexiune", a spus Craig Sterling, şeful pe cercetare al Pioneer Investment din Boston. Preţul petrolului a scăzut cu 0,6%, la 35,49 dolari barilul în New York. Depozitele de petrol probabil au crescut cu 2,85 de milioane de barili săptămana trecută, potrivit Bloomberg. Aurul a crescut cu 0,9%, iar cuprul a crescut cu 0,7%.

Vanzările Mazda în Romania au crescut cu 74%

Mazda a înregistrat o creştere cu 74% a vanzărilor din Romania după primele 3 luni ale anului, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015, ajungand la un total de 317 unităţi comercializate, se arată într-un comunicat de marţi al companiei. Modelul care a înregistrat cele mai multe comenzi a fost suv-ul de clasă mică CX-3, cu 91 de unităţi livrate. Al doilea cel mai căutat model Mazda pe piaţa din Romania în intervalul ianuarie-martie a fost compacta Mazda3, cu 83 de unităţi vandute, iar podiumul este completat de al doilea suv din portofoliul Mazda, CX-5, cu 75 de unităţi comercializate, în creştere cu 36% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Analist valutar: Brexitul este principalul risc pentru euro

Temerile legate de Brexit nu doar că au lovit puternic lira sterlină, dar au şters cel mai mare avans trimestrial pe care l-a avut euro în ultimii cinci ani, potrivit Bayerische Landesbank, citată de Bloomberg. "Brexitul nu reprezintă un risc doar pentru Marea Britanie şi pentru liră, ci şi pentru euro. Este greu să spui cand şi unde este cel mai mare risc. Cei mai mulţi oameni speră că Marea Britanie va rămane în UE, dar nimeni nu poate fi sigur, pentru că avem refugiaţi, atacuri teroriste, multe evenimente care i-ar putea determina pe britanici să iasă din spaţiul comunitar", a spus Wolfgag Kiener de la Bayerische Landesbank. În condiţiile în care referendumul din 23 iunie se apropie rapid, iar evenimente precum exploziile din Bruxelles influenţează puternic rezultatele, strategii încearcă să evalueze impactul asupra întregului bloc comunitar. Un exit al Marii Britanii ar putea pune în discuţie întregul proiect european şi ar putea inspira mai multe referendumuri în alte ţări UE.

Peugeot şi-a triplat ţinta de profit

Producătorul auto francez Peugeot Citroen şi-a triplat ţinta pentru profit, printr-un program prin care vrea să lanseze 26 de noi maşini, opt vehicule comerciale şi un model pick-up, în încercarea de a-şi consolida poziţia după un bailout de doi ani, scrie Bloomberg. Peugeot plănuieşte să genereze profit operaţional de 6% din vanzări pană în 2021, comparativ cu ţinta precedentă de 2% din strategia din 2014 ”înapoi în cursă”, potrivit unei declaraţii de presă a producătorului. "Bazandu-ne pe reconstrucţia financiară, vrem să lansăm un produs global şi o ofensivă tehnologică. Ne vom asigura că PSA creşte organic şi că este profitabil", a spus Caros Tavares, CEO-ul companiei. Cel de-al doilea producător auto european ca mărime vrea să depăşească anii de restructurări, închideri de fabrici şi îngheţări de salarii. Acele mutări au ajutat Peugeot să reducă costurile şi să depăşească ţintele, iar acum CEO-ul vrea să arate că producătorul auto poate concura cu rivalii.








În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.