Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE: Romanilor le-a revenit pofta pentru maşini de lux

Ziarul de Vrancea
13 mar 2016 387 vizualizări
Chiar şi aşa, cele mai multe autoturisme scumpe cumpărate în 2016 sunt second-hand

Un număr de 4.436 de autoturisme noi şi second-hand din categoria mărcilor scumpe au fost înmatriculate în primele două luni 2016, cele mai multe fiind consemnate în dreptul BMW, cu 3.329 de unităţi, potrivit statisticii Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), consultată de Agerpres.

În intervalul ianuarie — februarie 2016, din totalul raportat, 596 de exemplare sunt încadrate la categoria autoturismelor noi. Astfel, pe prima poziţie se situează BMW, cu 394 de unităţi, în creştere cu 26,28% faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior, marcă urmată de Jeep (64 de exemplare, ^42,22%), Volvo (52 de unităţi, ^44,44%), Porsche (31, ^19,63%, Smart (23, ^27,78%), Lexus (16, ^45,45%), Jaguar (10,—9,09%), Alfa Romeo (3,—57,14%), Maserati (2), Cadillac şi Bentley (câte o unitate).
Pe segmentul maşinilor scumpe second hand, pe primul loc se află, în primele două luni din acest an, tot BMW, cu 2.935 de unităţi, cu 21,58% mai mult faţă de aceeaşi perioadă din 2015. În acelaşi timp, lista continuă cu: Volvo (281 unităţi, ^34,45%), smart (248 unităţi,—1,98%), Alfa Romeo (139 unităţi, ^13,93%), Porsche (73 unităţi, A102,7%), Vauxhall (45 unităţi, ^7,14%), Jaguar (29 unităţi, ^52,63%), Lancia (25 unităţi,—39,02%), Jeep (24 unităţi, ^9,09%), Lexus (18 unităţi, ^5%), Infiniti (3 unităţi,—62,5%), Maruti (3 unităţi, ^200%), Cadillac (două unităţi, ^100%), Lincoln, Maserati şi Pontiac (câte o unitate).o unitate).
Datele DRPCIV arată că înmatriculările de vehicule noi au înregistrat, în februarie, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015, o creştere de 30,69%, până la 8.098 de unităţi, din care 5.099 erau autoturisme. Potrivit sursei citate, în ceea ce priveşte mărcile preferate de şoferii români, pe primul loc continuă să se claseze Dacia, cu 1.394 de unităţi (^4,81% faţă de februarie 2015), urmată de Skoda (500 unităţi, ^9,89%), Volkswagen (437 unităţi, ^28,91%) şi Ford (393 unităţi, ^60,82%).

Peste 2,5 milioane de maşini au o vechime mai mare de 12 ani

Conform statisticii DRPCIV, parcul auto naţional din România însuma, la sfârşitul anului 2015, aproximativ 6,6 milioane de unităţi, în creştere cu 5,27% faţă de perioada similară a anului precedent, când număra 6,27 milioane de exemplare. Din totalul vehiculelor care circulau pe drumurile naţionale la finele anului trecut, aproximativ 5,15 milioane de unităţi erau încadrate în categoria autoturismelor, în creştere cu 5,04%, comparativ cu anul 2014, când erau consemnate 4,9 milioane de autoturisme. La nivelul Bucureştiului erau înregistrate, la finele anului trecut, 1,19 milioane de autovehicule, dintre care 956.664 unităţi, consemnate la categoria autoturisme.
La capitolul uzură, circa 2,56 milioane de maşini aveau o vechime mai mare de 12 ani, în scădere cu 12,31%, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din anul 2014. De asemenea, aproximativ 1,89 de milioane de vehicule cuprinse în parcul auto naţional erau încadrate la o vechime cuprinsă între 6-10 ani, în timp ce 1,76 milioane de unităţi aveau un grad de uzură între 11-15 ani. În acelaşi timp, aproximativ 1,20 milioane de maşini erau mai vechi de 20 de ani.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.