Lidl are în Romania preţuri cu pană la 67% mai mari faţă de Polonia
Retailerul german Lidl are în Romania preţuri cu pană la 67% mai mari decat în Polonia la produsele alimentare de bază, pe cand delicatesele sunt mai ieftine, arată o analiză a ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Hipercom Consulting. Astfel, Lidl are în Polonia, cea mai dezvoltată economie din regiune, preţuri mai mici la salam, iaurt sau unt comparativ cu piaţa locală. La polul opus, în Romania sunt preţuri mai mici la hrană uscată pentru pisici, la tarte cu creveţi şi legume şi la roşii uscate în ulei. Pentru această com¬paraţie au fost alese ace¬leaşi produse, sub acelaşi brand şi la acelaşi gramaj. Pentru a face comparaţia de preţ, au fost alese pro¬dusele promo-vate în cataloagele Lidl din cele două ţări, unde compania promovează săptămanal ca¬teva zeci de articole alimentare şi nealimentare. Reprezentanţii Lidl Romania nu au răspuns pentru a explica de ce există diferenţe de preţ între cele două ţări la aceleaşi produse, în aceeaşi perioadă. Romania este una dintre cele mai sărace economii din UE, ocupand o poziţie în coada clasamentului alături de Bulgaria. Astfel, salariul mediu net în Romania, de aproape 400 de euro net, este de circa două ori mai mic decat media din ţările din regiune - Polonia sau Cehia - şi de pană la opt ori mai mic decat în Occident. Cu toate acestea, în Romania preţurile sunt de cele mai multe ori aliniate celor din restul Europei. Retailerii şi producătorii spun în mod repetat că preţurile sunt aliniate Occidentului, salariile fiind cele rămase în urmă.