Economic

Două treimi din companiile locale sunt prezente pe reţele sociale

Ziarul de Vrancea
26 ian 2016 515 vizualizări
Firmele folosesc reţelele sociale online pentru promovare, vanzare sau recrutare

Aproximativ trei sferturi dintre companiile din Romania utilizează reţelele sociale pentru promovare, vanzare sau recrutare, 91% considerand că utilizarea acestora le oferă un avantaj competitiv faţă de companiile care nu le folosesc, potrivit unui studiu al Ernst&Young Romania. În 2015, 74% dintre respondenţi au declarat că utilizează reţelele de socializare pentru promovarea companiei şi plănuiesc să le utilizeze în continuare. 21% dintre respondenţi au afirmat că utilizarea reţelelor de socializare face parte din strategia de comunicare a companiei, în creştere cu două procente faţă de 2014, conform studiului EY Romania, Social media şi mediul de afaceri romanesc 2015, lansat marţi. Studiul, ajuns la cea de-a treia ediţie, analizează răspunsurile a 270 de reprezentanţi ai unor companii din diverse industrii din Romania cu privire la modul în care acestea abordează marketing-ul prin intermediul reţelelor de socializare şi impactul pe care acest tip de marketing îl are în prezent în activitatea lor. Cea mai utilizată platformă şi anul acesta în Romania rămane Facebook cu 92% din răspunsuri, comparativ cu 93% la nivel global, urmată de LinkedIn cu 75% (71% la nivel global) şi de YouTube cu 37% (55% la nivel global). În Romania se remarcă creşteri semnificative ale utilizării LinkedIn (plus 14% faţă de 2014), YouTube (plus 8% faţă de 2014) şi Twitter (plus 8% faţă de 2014). "Studiul nostru, ajuns acum la cea de-a treia ediţie, îşi propune să identifice tendinţele din social media care sunt relevante pentru mediul de afaceri romanesc. Ne dorim să punem la dispoziţia directorilor de marketing, dar şi a executivilor de top, un set relevant de informaţii, care să le faciliteze înţelegerea modului în care companiile din diverse industrii din Romania evoluează de la an la an în folosirea reţelelor de socializare, atat pentru partea de comunicare corporate, cat şi pentru construirea relaţiei cu clienţii şi pentru generarea de vanzări", a declarat directorul de marketing al EY Romania, Elena Badea. Cel mai mare procent de respondenţi (23%) foloseşte reţelele de socializare pentru activităţi de promovare, pe care le utilizeazǎ de doi-trei ani. 20% dintre respondenţi declarǎ cǎ au început utilizarea reţelelor sociale recent, în ultimii doi ani. Peste jumătate dintre companii (58%) alocă pană la cinci ore săptămanal pentru comunicarea pe reţelele sociale, în timp ce 20% alocă între şase şi zece ore săptămanal - procente asemănătoare cu cele înregistrate în 2014. Frecvenţa de utilizare a reţelelor de socializare a scăzut semnificativ. În 2015, doar 36% din respondenţi au declarat că utilizează social media zilnic, cu 5% mai puţin decat în 2014 şi 13% mai puţin faţă de 2013. Cresc însă procentele celor care utilizează social media o dată la două-trei zile, de la 15% în 2013 şi 23% în 2014, la 28% în 2015. De asemenea creşte frecvenţa utilizării săptămanale a comunicării prin social media, de la 22% la 23%. Cei care utilizează social media o dată la cateva luni au scăzut de la 9% în 2014 la numai 3% în 2015.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.