Încă o mare companie de asigurări a luat serios apă la bord
ASF va aplica măsurile de rezoluţie în cazul societăţii Carpatica Asig pentru a evita efectele negative asupra stabilităţii financiare a pieţei asigurărilor, urmand să întocmească planul în maxim 6 luni şi a desemnat Fondul de Garantare a Asiguraţilor ca administrator temporar. "Analizand situaţia financiară a societăţii de asigurări Carpatica Asig S.A. şi alţi factori care fundamentează necesitatea protejării creditorilor de asigurări, minimizarea impactului asupra fondurilor de protecţie şi pentru evitarea efectelor negative semnificative asupra stabilităţii financiare a pieţei de asigurări, Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) a constatat că sunt întrunite condiţiile pentru aplicarea dispoziţiilor Legii 246/2015 privind redresarea şi rezoluţia asigurătorilor, atat în ceea ce priveşte susceptibilitatea intrării într-o stare de dificultate majoră a societăţii, cît şi justificarea aplicării măsurilor de rezoluţie din perspectiva interesului public (art. 42 şi art. 43, alin.2)", se arată într-un comunicat al autorităţii. ASF va întocmi Planul de rezoluţie în cel mult şase luni, urmand ca un evaluator independent să realizeze o evaluare corectă, prudentă şi realistă a activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii ale asigurătorului, ca etape premergătoare aplicării măsurilor de rezoluţie. Consiliului de Administraţie al Carpatica Asig este obligat să implementeze măsura privind atragerea unui investitor strategic şi încheierea tranzacţiei, precum alte măsuri, astfel încat să fie restabilit nivelul fondurilor proprii de bază eligibile care acoperă cerinţa de capital minim (MCR, minimum capital requirement) calculat la data de 1 ianuarie 2016 sau modificat profilul de risc astfel încat, în termen de 3 luni de la data comunicării deciziei, MCR să fie respectată. Totodată, trebuie să fie restabilit nivelul fondurilor proprii eligibile care acoperă cerinţa de capital de solvabilitate (SCR, solvency capital requirement) calculat la 1 ianuarie sau modificat profilul de risc astfel încat, în termen de 6 luni de la data comunicării deciziei, SCR să fie din nou respectată. ASF a desemnat Fondul de Garantare a Asiguraţilor (FGA) ca administrator temporar, care va avea ca atribuţii principale supervizarea procesului de inventariere a patrimoniului societăţii la 31 decembrie 2015, întocmirea situaţiilor financiare anuale şi auditarea acestora, precum şi supervizarea modului de ducere la îndeplinire a măsurilor, în special cele legate de atragerea unui investitor strategic. Conducerea societăţii va avea obligaţia să se consulte cu administratorul temporar şi să obţină acordul acestuia înainte de a lua decizii sau de a întreprinde acţiuni ce privesc activele societăţii. Carpatica Asig a anunţat la mijlocul lunii că a demarat procedura de due dilligence, prin care compania va fi evaluată financiar, comercial şi operaţional de către investitorul strategic interesat de preluarea societăţii, în baza memorandumului semnat pe 21 decembrie.