Economic

Oficial SUA: CE ştia din 2011 că Volkswagen manipula emisiile

Ziarul de Vrancea
15 nov 2015 670 vizualizări
Situaţia ar fi fost dezvăluită americanilor chiar de oficiali ai UE, deranjaţi că nu se iau măsuri

Xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Comisia Europeană ştia din anul 2011 că existau suspiciuni privind valorile emisiilor poluante ale motoarelor grupului auto Volkswagen, dezvăluie, într-un interviu acordat revistei germane WirtschaftsWoche, Mary Nichols, şeful Autorităţii californiene pentru mediu (CARB). Potrivit oficialului american, comisarul UE pentru Industrie de la acea vreme, italianul Antonio Tajani, a fost printre primii oficiali europeni informaţi despre situaţie. "Frustraţi că la nivelul Comisiei Europene nu s-a luat nicio măsură, oficiali europeni au semnalat problemele organizaţiei ecologice Consiliul Internaţional pentru Transport Curat (International Council on Clean Transportation - ICCT), care a alertat autorităţile americane", precizează Mary Nichols, conform postului francez TF1. "Dacă informaţiile se confirmă, acest lucru înseamnă că fostul comisar european pentru Industrie, Antonio Tajani, şi actualul titular al portofoliului, Elzbieta Bienkowska, au ascuns faptele şi au minţit cu bună ştiinţă Parlamentul European", au reacţionat eurodeputaţii ecologişti Yannick Jadot şi Karima Delli.
Volkswagen a anunţat la sfârşitul lunii septembrie că circa 11 milioane de automobile ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit dupa ce Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) a acuzat VW că a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante. Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen şi Audi. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situaţiile generale de funcţionare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor. Potrivit anchetei iniţiale a autorităţilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon.

Peste 200.000 de autoturisme second hand, înmatriculate în 2015

n mai mult de un sfert au fost automobile Volkswagen

Înmatriculările de autoturisme rulate au înregistrat, în România, o creştere de 12,79%, în primele 10 luni ale anului 2015, ajungând până la 204.257 unităţi, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior, când numărul acestora se situa la 181.098 unităţi, potrivit statisticii Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), consultată de Agerpres. În luna octombrie, au fost înmatriculate 24.745 de autoturisme second hand, mai multe cu 14,75% faţă de octombrie anul trecut, când s-au consemnat 21.565 unităţi.
Marca auto second-hand preferată a românilor a rămas, pentru a 10-a lună consecutiv, Volkswagen, în pofida scandalului emisiilor, cu 58.674 unităţi înmatriculate din ianuarie până în octombrie 2015, în creştere cu 14,54% faţă de aceeaşi perioadă din 2014. Topul preferinţelor continuă cu: Opel (35.226 unităţi, ^8,41%), Ford (23.739 unităţi, ^11,29%), BMW (14.562 unităţi, ^23,08%), Audi (14.246 unităţi, ^19,77%), Skoda (9.510 unităţi, ^17,68%), Renault (8.270 unităţi, ^13,16%), Mercedes-Benz (7.602 unităţi, ^11,03%) şi Fiat (4.499 unităţi,—14,58%).
Datele oficiale ale DRPCIV relevă faptul că, la sfârşitul anului 2014, parcul auto naţional din România ajunsese la 6.270.615 unităţi, în creştere cu 4,77% faţă de aceeaşi perioadă din 2013, când numărul acestora era de 5,98 milioane de exemplare. Din numărul total de vehicule care circulau pe drumurile naţionale la finele anului trecut, 4.905.630 de unităţi erau autoturisme, iar peste 2,92 milioane dintre acestea aveau o vechime mai mare de 12 ani. De asemenea, 3.159.717 de autoturisme aveau motoare pe benzină, în timp ce 1.741.099 de unităţi erau pe motorină.
Conform sursei citate, circa 1,97 milioane de vehicule din parcul auto naţional prezentau o vechime cuprinsă între 6 şi 10 ani, iar 1,53 milioane de unităţi aveau un grad de uzură cuprins între 11 şi 15 ani. În acelaşi timp, aproximativ aproape 1,103 milioane de maşini erau mai vechi de 20 de ani şi doar 197.741 de exemplare se încadrau la o vechime de 0-2 ani.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.