Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE:Black Friday s-a romanizat!

Ziarul de Vrancea
12 nov 2015 235 vizualizări
Adus în Romania în 2011 de grupul care operează brandurile eMag şi Flanco, conceptul Black Friday a ajuns la cea de-a cincea ediţie, numărul participanţilor crescand de la un an la altul, la fel şi controversele privind valoarea reală a reducerilor din această perioadă.

 Conceptul Black Friday, preluat de pe piaţa americană, marchează intrarea în sezonul de cumpărături de iarnă prin acordarea de reduceri semnificative de preţuri, în general pentru o zi. În mod tradiţional, evenimentul are loc în ultima zi de vineri a lunii noiembrie, însă retailerii romani au "furat" startul anul trecut, ca şi în 2015, lansand campaniile de reduceri cu o săptămană înaintea evenimentului din America de Nord. Ediţia din acest an a Black Friday va debuta în Romania pe 20 noiembrie şi în SUA la 27 noiembrie. Magazinele, atat online, cat şi cele offline, vor avea, în majoritatea cazurilor, campanii atat pe 20, cat şi pe 27 noiembrie. Cea mai lungă perioadă de oferte de Black Friday din acest an va avea loc la Altex, care a anunţat că aceasta va dura 32 de zile, între 30 octombrie şi 30 noiembrie, pentru a evita aglomeraţia din magazine. Dacă la prima ediţie, cea din 2011, au participat doar doi retaileri, Flanco şi eMag, care au scos la vanzare peste 30.000 de produse, la următoarele din ce în ce mai mulţi comercianţi s-au alăturat fenomenului. Evenimentul a cunoscut o creştere accelerată, marcată de site-uri blocate, din cauza numărului mare de accesări simultane, cozi în magazinele din ţară, dar şi nemulţumiri cauzate de deciziile comercianţilor de a creşte preţurile artificial cu puţin înainte de Black Friday, pentru ca apoi acestea să fie scăzute, însă nu la nivelul dinainte. Si anul acesta au apărut suspiciuni legate de practicile comercianţilor în perioada premergătoare Black Friday, cu preţuri crescute artificial, însă retailerii susţin că acestea au fost majorate deoarece se terminaseră anumite promoţii. Comercianţii susţin că majorările de preţuri sunt absolut întamplătoare, chiar înainte de cea mai aglomerată perioadă de peste an. De fiecare dată cele mai căutate produse au fost electronicele şi electrocasnicele, cu un plus pentru televizoarele performante, maşinile de spălat, combinele frigorifice şi telefoanele mobile. Pentru ediţia din acest an, retailerii care au anunţat promoţii acoperă o varietate de domenii, de la produse IT, modă, ceasuri, jucării pentru copii, decoraţiuni, pană la produse cosmetice şi bijuterii. Printre cei mai cunoscuţi retaileri care vor participa la campanie se află Altex, eMag, Flanco, Domo, EvoMag, elefant.ro, F64, Germanos, Carrefour, Quickmobile (electro-IT), Ecco, Otter, Originals (încălţăminte), Watchshop, cautceas.ro, topceas.ro (ceasuri), Somproduct (articole pentru casă) sau Avon (produse cosmetice). Dintre companiile care au anunţat vanzările înregistrate anul trecut de Black Friday, cele mai mari încasări au fost obţinute de eMag (165 de milioane de lei) şi Flanco (98 de milioane de lei).

Afacerile din vanzările auto şi moto au urcat cu 8,6%

Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor a crescut în primele nouă luni cu 8,6%, serie brută, pe seama vanzărilor auto mai mari cu 17% şi a celor de motociclete, piese şi reparaţia acestora, cu 16,6%. Întreţinerea şi repararea autovehiculelor a înregistrat un avans de 6,2%, în timp ce activităţile provenite din comerţul cu piese şi accesorii pentru autovehicule au consemnat o reducere de 0,9%, se arată într-un comunicat al Institutului Naţional de Statistică (INS). Ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor a urcat tot cu 8,6%. Activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei a înregistrat o cifră de afaceri cu 6,9% mai mare, pe serie brută, provenită de la activitǎţile agenţiilor turistice şi tur-operatorilor (plus 17,3%), serviciile de coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare (plus 13,2%), activităţile de jocuri de noroc şi alte activităţi recreative (plus 6,7%) şi activităţile hotelurilor şi restaurantelor (plus 4,6%). Scăderi au înregistrat activităţile de spălare, curăţare şi vopsirea textilelor şi blănurilor (-1%). Pe serie ajustată, creşterea a fost de 6,8%. În septembrie, comerţul cu auto şi motociclete s-a majorat cu 10,9% faţă de septembrie 2014, pe fondul creşterilor la comerţul cu motociclete, piese şi accesorii aferente; întreţinerea şi repararea motocicletelor (plus 22,1%), comerţul cu autovehicule (plus 17,4%), cel cu piese şi accesorii pentru autovehicule (plus 5,3%) şi la activităţile de întreţinere şi repararea autovehiculelor (plus 2,1%).  Serviciile de piaţă prestate populaţiei au avut afaceri mai mari cu 13,3% mai mare comparativ, după ce activitǎţile agenţiilor turistice şi tur-operatorilor şi-au sporit afacerile cu 39%), hotelurile şi restaurantele cu 15,3%, serviciile de coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare cu 9,5%, iar cele de spălare, curăţare şi vopsirea textilelor şi blănurilor cu 5,1%. În schimb, activităţile de jocuri de noroc şi alte activităţi recreative au scăzut cu 1,4%. Comparativ cu august, afacerile din comerţul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor au urcat cu 9,5%, ca urmare a creşterilor înregistrate la comerţul cu autovehicule (12,8%), activităţile de întreţinere şi reparare a autovehiculelor (9,7%) şi la comerţul cu piese şi accesorii pentru autovehicule (5,4%).

ING a redus estimările de inflaţie în Romania pentru 2015 şi 2016

ING a redus estimările de inflaţie în Romania pentru 2015 şi 2016 cu 0,2 puncte procentuale, la -0,7%, respectiv 1,2%, în timp ce pentru 2017 prognoza a fost majorată cu 0,6 puncte, la 2,7%, principalul motiv fiind modificarea aşteptărilor legate de preţurile petrolului. Banca a revizuit în scădere estimările referitoare la preţul petrolului Brent, de referinţă la bursa din Londra, la 60-70 dolari pe baril pentru sfarşitul anului 2016 şi 75-80 dolari pe baril pentru 2017, se arată într-o analiză publicată joi de instituţia financiară. ING a încorporat în estimările referitoare la inflaţie şi noile informaţii referitoare la calendarul de ajustare a preţurilor administrate, anticipand un impact mai redus asupra inflaţiei, în condiţiile în care autorităţile de reglementare cer reducerea preţurilor electricităţii, ceea ce va compensa o parte din creşterea determinată de componenta obligatorie a energiei verzi în coşul de consum.  Noile estimări includ totodată aşteptări de apreciere a leului în 2017. Inflaţia anuală din octombrie, de -1,64% este peste aşteptările ING, de -1,7%, ca urmare a volatilităţii preţurilor legumelor proaspete, reflectand impactul secetei. Dinamica preţurilor alimentelor rămane puternic influenţată de reducerea TVA, efectul măsurii urmand să dispară din statistici în iunie 2016. Banca anticipează că reducerea cotei standard de TVA cu 4 puncte procentuale, la 20%, în ianuarie 2016, va menţine perspectiva inflaţiei la un nivel scăzut o perioadă lungă de timp. Potrivit ING, Banca Naţională a Romaniei va continua politica monetară relaxată şi va reduce nivelul rezervelor minime obligatorii în monedă locală cu 6 puncte procentuale (în trei etape), la 2% în 2016, eliberand astfel lichidităţi în valoare de 9 miliarde de lei. Rata anuală a inflaţiei a ajuns în teritoriu negativ în iunie, pentru prima dată în ultimii 25 de ani, la -1,6%, după ce preţurile au fost mai mici cu aproape 3% faţă de mai, pe fondul reducerii TVA la alimente şi băuturi la 9% de la 1 iunie. BNR a revizuit din nou, joia trecută, prognoza pentru rata anuală a inflaţiei, la -0,7% pentru finele acestui an, în scădere cu 0,4 puncte procentuale faţă de estimarea din august, şi la 1,1% pentru sfarşitul anului viitor, cu 0,4 puncte procentuale în creştere. Scenariul băncii centrale privind inflaţia include prevederile Codului Fiscal şi modificările aduse prin ordonanţa de urgenţă din octombrie.

ASF a autorizat definitiv fuziunea fondurilor de pensii Eureko şi Aegon

Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) a aprobat miercuri autorizarea definitivă a fuziunii fondurilor de pensii facultative Eureko Confort şi Aegon Esenţial, prin absorbţia primului, a anunţat joi autoritatea. "Consiliul ASF a aprobat autorizarea definitivă a fuziunii Fondului de Pensii Facultative Eureko Confort, în calitate de fond absorbit, administrat de Eureko Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Facultative, cu Fondul de Pensii Facultative Aegon Esential, în calitate de fond absorbant, administrat de Aegon Pensii Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Private", se arată într-un comunicat al ASF. Potrivit legislaţiei, procesul de autorizare a fuziunii cuprinde două etape, prealabilă şi definitivă. Autorizarea prealabilă a fost aprobată la sfarşitul lunii iulie. Anterior autorizării definitive, fondurile aveau obligaţia să informeze participanţii cu privire la modalitatea şi perioada de desfăşurare a procesului de fuziune a fondurilor de pensii facultative (Pilonul III) şi să obţină acordul majorităţii acestora. La 30 septembrie, fondul Eureko Confort avea 3.727 de participanţi, cu active de 5,75 milioane lei şi o cotă de piaţă de 0,48%, potrivit datelor ASF. Totodată, fondul Aegon Esenţial avea 108 participanţi şi active nete de 30.000 de lei, după ce şi-a început activitatea în luna mai. La aceeaşi dată, Pilonul III însuma 373.437 de participanţi, cu active de aproape 1,19 miliarde lei. Grupul olandez de asigurări Aegon a preluat anul trecut activităţile de asigurări de viaţă şi pensii private obligatorii ale Eureko Romania, parte a grupului financiar Achmea, de asemenea din Olanda, şi le-a integrat în operaţiunile Aegon de pe piaţa locală. Preluarea fondului administrat de Eureko Pensii Private a adus Aegon circa 472.000 de clienţi şi a ajuns la 768.861 la finalul anului trecut, de la 263.990 cu un an în urmă.

Credit Suisse: 2016, an de referinţă în economia mondială

Anul 2016 va fi unul de referinţă pentru economia mondială, în condiţiile în care Rezerva Federală (Fed) a Statelor Unite urmează să înceapă procesul de normalizare a dobanzilor după şapte ani de relaxare monetară fără precedent în istorie, se arată într-un raport al Credit Suisse. Începerea procesului de înăsprire a politicii monetare de către Fed se va produce într-o economie globală în care există divergenţe record de strategie între cele mai dezvoltate economii şi o intersectare a problemelor structurale cu dinamica normală a ciclurilor, afirmă în raportul referitor la perspectivele mondiale Ric Deverell, director pentru cercetare la Credit Suisse. Deverell explică faptul că în loc să urmeze modelul Fed, aşa cum s-a întamplat în ciclurile economice precedente, Banca Centrală Europeană (BCE) şi Banca Japoniei vor relaxa probabil politicile monetare, în timp ce autorităţile din China continuă să combată excesele investiţiilor din trecut. Oficialul Credit Suisse notează că "intersectatea problemelor ciclice cu cele structurale va rezulta probabil în schimbări substanţiale în circulaţia capitalului la nivel global". Credit Suisse anticipează că Fed va majora dobanda de politică monetară de patru ori în 2016, iar perspectivele economice în lume vor fi divergente.

"Botezatu, cap de listă" pentru ambasador al turismului

Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) va desemna, la sfarşitul anului, noi ambasadori ai turismului romanesc, unul dintre aceştia urmand să fie designerul Cătălin Botezatu. "Voi relua un proiect lăudabil din mandatul Grapini (Maria Grapini, fost ministru delegat pentru IMM-uri, mediu de afaceri şi turism, n.r.), cu ambasadorii turismului romanesc. Iar Cătălin Botezatu, ca şi proactivitate, are acţiuni constante, o viaţă dedicată promovării Romaniei în afară, în mod sigur trebuie să îl nominalizăm şi îmi pare rău că nu s-a făcut acest lucru pană acum. Bulgaria, de exemplu, a devenit din nou foarte agresivă în promovare - şi e un lucru spre care trebuie să ne uităm - a reuşit să facă un clip de 30 de secunde care a pătruns pe mapamond, în care a folosit vedete hollywood-iene în promovare. Noi avem intern valori foarte bune. Pană la sfarşitul anului voi avea o listă de propuneri, iar cu ocazia sărbătorilor vreau să facem o acţiune şi să propunem doi-trei ambasadori. Cătălin Botezatu este cap de listă", a declarat preşedintele ANT, Anca Pavel Nedea. La randul său, Botezatu a declarat că Romania ar trebui să aibă un minister doar pentru turism. "Romania are un potenţial extraordinar, să nu uităm că anul acesta este caştigătoarea unui premiu internaţional Lonely Planet, este pe locul 1 la recomandări ale acestui mare forum, recomandare care ţine de regiunea Transilvania. Iată, pentru prima dată, Romania se află într-un top recomandat tuturor oamenilor de pe mapamond. Eu cred că trebuie să profităm de asta. Am avea totodată nevoie de un minister dedicat numai turismului. Prin turism se deschid foarte multe porţi, turismul reprezintă o cale de a aduce noi investitori în Romania", a declarat Botezatu.

VW insinuează că nu ştia cine e responsabil de scandulul noxelor

Volkswagen ar putea cere joi angajaţilor ca pană la sfarşitul lunii noiembrie să furnizeze informaţii în legătură cu scandalul emisiilor poluante, a declarat o persoană apropiată situaţiei, citată de Wall Street Journal. Angajaţii vor fi solicitaţi să dezvăluie informaţii care i-ar putea incrimina, dar fără să suporte consecinţe, pană la sfarşitul lunii, a arătat sursa. Conducerea grupului german răspunde astfel presiunilor din partea autorităţilor de reglementare, în special a Agenţiei pentru Protecţia Mediului (EPA) din Statele Unite, pentru a oferi explicaţii detaliate referitoare la modul în care VW a ajuns să manipuleze rezultatele testelor de poluare ale vehiculelor şi la persoanele responsabile. "Va fi o scrisoare adresată angajaţilor, care va fi publicată pe intranet, probabil joi", a spus sursa. Persoana a adăugat că Volkswagen dispune deja de un sistem care permite angajaţilor să ofere anonim informaţii, despre orice activitate incorectă. Sistemul pare totuşi să nu fi fost eficient, în condiţiile în care unii angajaţi au instalat softuri ilegale de influenţare a rezultatelor testelor de poluare ale motoarelor diesel, timp de şase ani. Volkswagen a anunţat la sfarşitul lunii septembrie că circa 11 milioane de automobile ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit dupa ce EPA a acuzat VW că a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunand cetăţeni americani la gaze poluante.













































În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.