Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE: Angajaţii unei bănci anunţă în premieră că vor picheta sediul instituţiei

Ziarul de Vrancea
6 nov 2015 1019 vizualizări
Mişcările de protest iniţiate de sindicaliştii din BRD vor avea loc luni şi marţi

Sindicatul angajaţilor BRD va picheta luni şi marţi sediul central al băncii, între orele 11:00-13:00, după ce negocierile pentru contractul colectiv de muncă au eşuat, ei cerand creşterea salariilor cu 100 lei brut pentru cei care lucrează de minim 3 ani în BRD şi o primă de 700 lei pentru haine. Astfel, reprezentanţii sindicatului spun că sunt nemulţumiţi din cauza aspectelor nesoluţionate în urma unei concilieri din 26 octombrie, potrivit unui comunicat transmis vineri. Aceştia vor majorarea salariilor de bază cu 100 lei brut pentru toţi salariaţii cu minim trei ani vechime în BRD la jumătatea acestui an, reprezentand cotă parte din inflaţia neacordată în perioada 2009-2014. Totodată, solicită acordarea unei prime de 700 lei net pentru a-şi cumpăra ţinute business, aşa cum le cere grupul financiar prin regulament intern. Angajaţii doresc să-şi păstreze prima de participare la profit, după ce patronatul a propus eliminarea acestui drept în schimbul suplimentării primei de ziua băncii, care este condiţionată însă de atingerea unui obiectiv pe care sindicaliştii îl consideră nefezabil, respectiv păstrarea numărului de clienţi activi. De asemenea, aceştia mai revendică protecţia liderilor încă un an de la terminarea mandamtului, drept care a existat în contractul colectiv de muncă, însă pe care patronatul BRD nu doreşte să-l păstreze în continuare. "Sindicatul Impact avertizează că, dacă şi după pichetare, patronatul BRD-Groupe Societe Generale va avea aceeaşi atitudine inflexibilă legată de revendicările salariaţilor, va declanşa greva, conform prevederilor legii. Rămanem preocupaţi de calitatea serviciilor asigurate clienţilor, fără să afectăm interesele acestora, în condiţiile asigurării unui tratament decent al salariaţilor din partea patronatului", se precizează în comunicat.


BCR a ajuns la 9 luni la un profit de 203,6 mil. euro

Banca Comercială Romană (BCR) a realizat în primele nouă luni un profit net de 904,3 milioane lei (203,6 mil. euro), de la o pierdere de 2,42 miliarde lei în aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul reducerii masive a costurilor cu provizioanele, care s-au plasat la 55 milioane lei. BCR a obţinut un profit operaţional de 1,2 miliarde lei (270,5 mil. euro), în scădere cu 23,5%, influenţat de veniturile operaţionale mai mici, aflate sub impactul unei contribuţii mai reduse din derularea creditelor neperformante şi costurilor mai ridicate, se arată într-un comunicat al băncii.  Activele grupului au scăzut la 60,02 miliarde lei (13,5 miliarde euro), de la 61,62 miliarde lei la sfarşitul anului trecut, menţinandu-se pe primul loc în sistemul bancar romanesc în funcţie de acest indicator. Costurile cu creditele neperformante s-au ajustat la 55,1 milioane lei (12,4 mil. euro), faţă de 4,05 miliarde lei (910,8 mil. euro) în primele trei trimestre ale anului trecut, datorită procesului de curăţare a bilanţului. "Costurile de risc substanţial mai mici au fost generate în principal de o calitate mai ridicată a portofoliului de credite performante, de generarea mai mică de NPL-uri, precum şi mai puţine cazuri de neplată şi recuperări mai ridicate ca urmare a revizuirii extensive a portofoliului", se spune în comunicat. Rata creditelor neperformante s-a plasat la 22,2%, în scădere de la 26,5%, în pofida reducerii generale a portofoliului de credite determinată de recuperări, vanzări de portofolii NPL şi scoateri în afara bilanţului. Rata de acoperire a creditelor neperformante s-a situat la 79,1%. Soldul creditelor BCR s-a redus la 32,21 miliarde lei, de la 32,56 miliarde lei la finele anului trecut. Volumul de credite noi garantate pentru segmentul de retail a crescut cu 17% anual, dintre care creditele Prima Casă au consemnat un avans anual de 48%, iar volumul de credite de nevoi personale a crescut cu 11%. Pe segmentul corporate, portofoliul de împrumuturi nou acordate s-a ridicat la 2,2 miliarde lei de la începutul anului, în timp ce volumul total al creditelor din bilanţ a rămas stabil, susţinut de o creştere de 1,7% pe segmentul de întreprinderi mici şi mijlocii. "Volumul de credite noi aprobate este din ce în ce mai ridicat, susţinut de un flux solid de afaceri noi de o calitate mai bună, în special pe segmentele de descoperit de cont, capital de lucru şi finanţarea lanţurilor de aprovizionare", se arată în comunicat.

Toyota Motor investeşte 1 miliard de dolari în inteligenţă artificială

Toyota Motor va cheltui 1 miliard de dolari pentru înfiinţarea unui institut de cercetări în domeniul inteligenţei artificiale şi roboticii, în cadrul strategiei de creştere a implicării companiei în reducerea victimelor în trafic, relatează Bloomberg. Toyota Research Institute îşi va începe activitate în ianuarie, iar în cadrul investiţiei iniţiale pe termen de cinci ani va înfiinţa centre langă Stanford University şi Massachusetts Institute of Technology, a anunţat producătorul auto japonez. Institutul va fi condus de Gill Pratt, fost inginer de robotică în cadrul armatei americane, angajat de Toyota în septembrie. Obiectivul cercetărilor va fi reducerea probabilităţii producerii accidentelor rutiere, care provoacă moartea a 1,25 milioane de persoane pe an la nivel mondial, şi de a face şofatul mai accesibil în ţările cu populaţii îmbătranite, precum Japonia şi Statele Unite, cele mai mari pieţe ale Toyota. Investiţia ar putea accelera eforturile Toyota de a face conducerea unui automobil mai autonomă, proces abordat de companie într-o manieră mai conservatoare decat alte companii precum Google şi Tesla Motors. "Obiectivul nostru este ca numărul victimelor accidentelor auto să ajungă la zero. În acest scop, automobilele trebuie să identifice mişcările pietonilor şi să strangă informaţii despre maşinile din jur", a declarat preşedintele grupului, Akio Toyoda. Toyota a prezentat reporterilor un automobil autonom în fază de concept, un sedan Lexus modificat care poate intra pe drumuri expres, să schimbe benzile de circulaţie şi să încetinească sau să accelereze în funcţie de trafic. Compania intenţionează să introducă automobile capabile să ruleze autonom pe autostradă în jurul anului 2020.

Înmatriculările Dacia în Germania au scăzut cu 8,4%

Înmatriculările de autoturisme Dacia în Germania au scăzut cu 8,4% în primele 10 luni ale anului 2015, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 38.225 autoturisme, în timp ce piaţa a urcat cu 5,1%, la 2.686.310 unităţi, potrivit datelor publicate de Biroul german de înmatriculări auto. În primele 10 luni, Dacia a înregistrat pe piaţa germană o cotă de 1,4%, aceeaşi cu cea de la sfarşitul lunii septembrie. Vanzările de autoturisme Dacia noi în Germania au scăzut în luna octombrie cu 11%, la 3.778 unităţi, iar cota de piaţă a atins 1,4%. Pe ansamblul pieţei germane, înmatriculările au avansat în octombrie cu 1,1%, la 278.372 autoturisme. Între producătorii cu volum mare al vanzărilor, Toyota este singura marcă, în afară de Dacia, cu o evoluţie negativă a înmatriculărilor pe piaţa germană în primele 10 luni, cu o scădere de 9,5%, la 53.968 autoturisme. Înmatriculările de maşini noi ale mărcii Renault, parte a grupului cu acelaşi nume, care deţine şi Dacia, au scăzut în primele 10 luni cu 0,3%, la 86.999 unităţi, conferind mărcii o cotă de piaţă de 3,2%. În luna octombrie, vanzările mărcii Renault au scăzut cu 7,9%, la 9.665 autoturisme, cota de piaţă fiind de 3,5%. Vanzările liderului de piaţă Volkswagen au crescut cu 5,3% în primele 10 luni, la 576.859 autoturisme noi, iar cota de piaţă a fost de 21,5%. În octombrie, înmatriculările VW au scăzut cu 0,7%, la 61.535 unităţi, cota de piaţă fiind de 22,1%.  La jumătatea lunii septembrie, autoritatea de mediu din Statele Unite a dezvăluit că grupul german a înşelat testele privind emisiile poluante ale unor modele diesel prin intermediul unui software, informaţie care a declanşat un scandal de amploare la nivel mondial. VW a anunţat un program de rechemare a 11 milioane de vehicule la nivel mondial pentru înlăturarea softului, directorul general şi-a dat demisia, iar grupul se confruntă cu acuzaţii penale în SUA şi Europa.  În această săptămană, scandalul s-a amplificat. VW a anunţat marţi că a subestimat consumul de carburant şi emisiile de dioxid de carbon a circa 800.000 de vehicule, unele pe benzină, din Europa. Germania este a doua piaţă ca mărime pentru Dacia, după Franţa. Vanzările de autoturisme Dacia noi în Germania au crescut cu 7,5% anul trecut comparativ cu 2013, la 48.907 unităţi. Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au scăzut cu 5,6% în primele 10 luni ale acestui an, la 81.978 de unităţi, în timp ce piaţa a înregistrat o creştere de 5,7%, la 1.582.465de unităţi.

Investigaţiile legate de emisiile poluante ale vehiculelor vor fi extinse

Comisia Europeană a cerut celor 28 de state membre să extindă investigaţiile lege de posibilele încălcări ale reglementărilor referitoare la emisiile poluante, după ce Volkswagen (VW) a recunoscut că a subestimat nivelul dioxidului de carbon, relatează Reuters. VW, cel mai mare producător auto european, a admis în septembrie că a manipulat testele emisiilor pentru a masca nivelul oxidului de nitrogen generat de 11 milioane de automobile diesel ale grupului, cu ajutorul unui soft ilegal. Vehiculele implicate vor fi rechemate începand din ianuarie pentru eliminarea softului, iar grupul a alocat în trimestrul al treilea 6,7 miliarde de dolari pentru acoperirea costurilor. Scandalul s-a agravat după ce VW a anunţat marţi că a subestimat consumul de carburant şi emisiile de dioxid de carbon a circa 800.000 de vehicule, unele pe benzină, din Europa. Comisia a susţinut într-o scrisoare că nu a avut cunoştinţă despre neregulile legate de emisiile de dioxid de carbon şi a cerut sprijinul guvernelor europene pentru a afla cum şi de ce s-a întamplat acest fapt. CE a contactat deja Autoritatea Federală pentru Transportul Auto din Germania, care este responsabilă cu aprobarea conformităţii noilor tipuri de automobile, şi a discutat această problemă cu reprezentanţii altor autorităţi naţionale, la o întalnire care a avut loc joi seara la Bruxelles. Un purtător de cuvant al Comisiei a confirmat existenţa scrisorii, adăugand că instituţia a cerut guvernelor naţionale să extindă investigaţiile pentru a stabili posibilele încălcări ale legislaţiei UE. "Miza este încrederea publică. Avem nevoie de toate faptele şi de aplicarea cu rigurozitate a legislaţiei existente", a spus purtătorul de cuvant. Testarea vehiculelor este făcută de autorităţile naţionale, astfel că Executivul UE depinde de instituţiile respective pentru aplicarea legilor. Sistemul este criticat de ecologişti pentru că testele efectuate în trafic au arătat un nivel al emisiilor mult mai ridicat decat cel rezultat în timpul testelor de laborator. Producătorii auto formează un lobby puternic în UE, fiind o sursă majoră de locuri de muncă şi exporturi.

Exxon Mobil, investigat în SUA cu privire la schimbările climatice

Procuratura statului New York investighează Exxon Mobil pentru a stabili dacă grupul a minţit în legătură cu riscurile schimbărilor climatice sau dacă investitorii au ştiut că aceste riscuri pot afecta industria petrolului, relatează New York Times. Potrivit unor surse apropiate situaţiei, procurorul general Eric T. Schneiderman a citat Exxon Mobil, solicitand date financiare, emailuri şi alte documente. Investigaţia se concentrează pe activităţi de la sfarşitul anilor ’70, incluzand o perioadă de cel puţin 10 ani în care Exxon Mobil a finanţat grupuri care ar fi încercat să submineze cercetările în domeniul climei. Un elemen major al investigaţiei este dacă grupul a avertizat în mod adecvat investitorii în privinţa posibilelor riscuri financiare generate de nevoia societăţii de limitare a utilizării carburanţilor fosili. Vicepreşedintele pentru relaţii publice al Exxon Mobil, Kenneth P. Cohen, a confirmat că grupul a primit citaţia şi trebuie să decidă cum să răspundă. El a spus că Exxon Mobil respinge acuzaţiile că ar fi împiedicat cercetările în domeniul schimbărilor climatice. Cohen a adăugat că grupul a finanţat cercetări în domeniul climei începand din anii ’70, a publicat zeci de analize ştiinţifice pe acest subiect şi a prezentat investitorilor riscurile legate de climă.
















În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.