Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE: Tranzacţie importantă pe piaţa imobiliară

Ziarul de Vrancea
2 nov 2015 390 vizualizări
Blackstone cumpără portofoliul logistic Immofinanz, inclusiv din Romania, pentru peste 500 milioane euro

Compania austriacă Immofinanz a încheiat un contract cu fondul american de investiţii Blackstone pentru vanzarea întregului său portofoliu logistic, inclusiv cel din Romania, pentru peste 500 de milioane de euro. Tranzacţia include toate cele 36 de proprietăţi logistice finalizate, cu o suprafaţă închiriabilă totală de aproximativ 1 milion metri pătraţi, localizate cu precădere în Germania (24 proprietăţi), dar şi în Ungaria (5), Romania (3), Polonia (2), Slovacia (1) şi Rusia (1), se arată într-un comunicat al Immofinanz. De asemenea, Blackstone va achiziţiona trei proiecte de dezvoltare de aproximativ 65.000 metri pătraţi, aflate în prezent în construcţie în Hamburg (Germania), Bucureşti şi Ploieşti (Romania), care vor fi finalizate de către Immofinanz, precum şi rezerve de terenuri.Blackstone va integra toate activele în cadrul Logicor, platforma sa logistică europeană. Preţul de achiziţie este determinat de valoarea proprietăţilor, de aproximativ 536 milioane de euro, mai puţin costurile de construcţie de aproximativ 28 de milioane de euro pentru cele trei proiecte de dezvoltare. Această valoare reprezintă aproximativ valoarea contabilă totală la 31 iulie 2015 şi confirmă reevaluarea proprietăţilor logistice în anul financiar 2014/15. Preţul de achiziţie final va fi determinat în baza declaraţiilor financiare realizate la data închiderii. Vanzarea face subiectul condiţiilor uzuale de suspendare pentru acest tip de tranzacţie –de exemplu, este necesar acordul autorităţilor antitrust. Este de aşteptat ca finalizarea tranzacţiei să aibă loc în primultrimestru al anului calendaristic 2016. "După cum am anunţat în urmă cu aproape trei luni, vanzarea portofoliului logistic reprezintă un pas important pentru a continua simplificarea şi optimizarea structurii portofoliului nostru şi pentru a ne concentra pe capabilităţile noastre principale, din segmentele de retail şi birouri", a explicat Oliver Schumy, CEO al Immofinanz. Schumy a arătat că lichidităţile ce vor rezulta din tranzacţie vor fi investite în extinderea portofoliului Immofinanz din Germania, care va creşte cu aproximativ 200.000 metri pătraţi în suprafaţă închiriabilă şi cu pană la 40 de milioane de euro venituri anuale din închirieri pană la mijlocul lui 2018, cu proiectele de dezvoltare din sectorul de birouri aflate în prezent în construcţie. "Aceste investiţii în activele germane vor creşte ponderea portofoliului nostru de investiţii finalizate din Germania (din punct de vedere al valorii contabile) de la 7,5% la aproximativ 13% (fără a include sectorul logistic)", a mai spus Schumy. Immofinanz a anunţat în luna august că negociază cu mai mulţi potenţiali investitori vanzarea portofoliului de spaţii logistice, proprietăţi cu o suprafaţă închiriabilă de circa 1 milion de metri pătraţi şi proiecte în dezvoltare, mai multe dintre acestea fiind localizate în Romania. Compania austriacă deţine în Romania spaţii logistice în Ploieşti, Pantelimon (langă Bucureşti) şi Timişoara, dar şi proiecte în dezvoltare în Bucureşti, Sibiu şi Braşov.

Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au scăzut cu 5,6%

Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au scăzut cu 5,6% în primele 10 luni ale acestui an, la 81.978 de unităţi, în timp ce piaţa a înregistrat o creştere de 5,7%, la 1.582.465de unităţi. La finalul primelor 10 luni, cota de piaţă a mărcii romaneşti se situa la 5,18%, în scădere de la 5,8% în aceeaşi perioadă a anului 2014, potrivit datelor asociaţiei constructorilor auto francezi CCFA. În luna octombrie, înmatriculările Dacia au scăzut cu 5,4%, la 7.331 de autoturisme, evoluţie care a conferit mărcii o cotă de piaţă de 4,55%, faţă de 4,84% în urmă cu un an. Piaţa auto franceză a consemnat în luna octombrie o creştere de 0,6%, la 161.030 de autoturisme înmatriculate. În primele 10 luni ale anului, cele mai importante scăderi, în randul mărcilor cu un volum mare al vanzărilor, au fost consemnate de Dacia, DS, marcă a grupului francez PSA Peugeot Citroen, cu 10,1%, şi Alfa Romeo cu 19,8%. Înmatriculările grupului Renault, care deţine şi Dacia, au crescut cu 2,6% în primele 10 luni, la 393.773 de autoturisme, iar cota de piaţă a atins 24,88%, faţă de 25,64% în urmă cu un an. În luna octombrie au fost înmatriculate 38.979 de autoturisme ale grupului Renault, în creştere cu 24,9% comparativ cu aceeaşi lună a anului 2014. Cota de piaţă a crescut de la 23,66% în urmă cu un an la 24,2%. Între marii producători auto, grupul PSA Peugeot Citroen a înregistrat un avans de 3% al înmatriculărilor în primele 10 luni ale anului, grupul Volkswagen de 5,2%, Fiat 12,8%, Mercedes 15,8%, Toyota 8,7%, iar Nissan 9,3%. Franţa este cea mai mare piaţă a Dacia, înmatriculările de autoturisme noi crescand anul trecut cu 12,9% comparativ cu 2013, la 105.896 unităţi.

Rezervele valutare au crescut cu 2,5 miliarde euro

Rezervele valutare la Banca Naţională a Romaniei au fost în octombrie de 31,65 miliarde euro, în creştere cu 8,6% faţă de luna precedentă, după ce au intrat două miliarde euro în conturile Ministerului Finanţelor din emisiunea de obligaţiuni în euro realizată în octombrie, potrivit datelor BNR. În cursul lunii au avut loc intrări de 2,86 miliarde euro, provenind din alimentarea conturilor Finanţelor, inclusiv cu suma rezultată din emisiunea de eurobonduri de 2 miliarde euro, din alimentarea contului Comisiei Europene cu 509 milioane euro şi din modificarea rezervelor minime în valută constituite de instituţiile de credit. Pe de altă parte, au ieşit 353 milioane euro, reprezentand plăţi de rate şi dobanzi în contul datoriei publice denominate în valută şi modificarea rezervelor minime în valută constituite de bănci. "La capitolul plăţi de rate şi dobanzi în contul datoriei publice denominate în valută se regăsesc rambursări de capital din împrumutul de la Fondul Monetar Internaţional pentru care Banca Naţională a Romaniei a plătit circa 120 milioane echivalent euro", se arată într-un comunicat BNR. Rezerva de aur s-a menţinut la 103,7 tone. În condiţiile evoluţiilor preţurilor internaţionale, valoarea acesteia s-a situat la 3,48 miliarde euro. Rezervele internaţionale ale Romaniei (valute plus aur) la 31 octombrie au fost de 35,13 miliarde euro, faţă de 32,47 miliarde euro la 30 septembrie. Plăţile scadente în noiembrie în contul datoriei publice denominate în valută, directe sau garantate de Ministerul Finanţelor Publice, însumează circa 165 milioane euro.

Evenimentele publice ar putea fi interzise în spaţii cu risc seismic ridicat

Coaliţia Naţională pentru Modernizarea Romaniei solicită preşedintelui promulgarea unei legi privind măsuri de reducere a riscului seismic, cere guvernului prezentarea unui raport privind situaţia cluburilor şi interzicerea activităţilor acestora în subsolurile clădirilor. Coaliţia Naţională pentru Modernizarea Romaniei solicită promulgarea legii privind unele măsuri urgente de reducere a riscului seismic asupra populaţiei, proiect de lege aprobat deja de către Parlament şi care prevede interzicerea organizării de evenimente în spaţii care au risc seismic ridicat sau care nu au fost consolidate, cum ar fi Centrul Vechi al Bucureştiului, se arată într-un comunicat de presă al CNRM. De asemenea, CNMR solicită Guvernului realizarea unui control la nivelul tuturor cluburilor, barurilor, restaurantelor, cafenelelor şi altor spaţii publice care au obligaţia de a avea un sistem de avertizare şi stingere a incendiilor şi prezentarea unui raport public privind situaţia exactă a spaţiilor care deţin acest sistem, precum şi a măsurilor luate în cazul acelor spaţii care nu deţin sistemul menţionat. Reprezentanţii Coaliţiei mai cer interzicerea activităţilor comerciale (cluburi, baruri, restaurante, etc) în subsolurile clădirilor.

MAE: Camioanele dotate cu Euro 3 pot circula în Ungaria începand de miercuri

Ministerul Afacerilor Externe informează transportatorii romani care călătoresc pe teritoriul Ungariei că, începand de miercuri şi pană la data de 1 martie 2016, camioanele dotate cu Euro 3 pot circula sau tranzita teritoriul ungar. Ministerul Afacerilor Externe precizează că această facilitate va fi valabilă chiar şi în perioadele în care este în vigoare o restricţie de circulaţie. MAE reaminteşte că cetăţenii romani care călătoresc în străinătate au la dispoziţie aplicaţia "Călătoreşte în siguranţă" (disponibilă gratuit în "App Store" şi "Google Play"), care oferă informaţii, sfaturi de călătorie şi posibilitatea de a fi alertaţi, în cazul în care apar situaţii speciale.

BNP Paribas, eroare de 650 milioane dolari

BNP Paribas a fost dată în judecată de o companie saudită care susţine că o tranzacţie islamică de finanţare, de 650 milioane dolari, a devenit fără valoare întrucat banca franceză nu a obţinut o semnătură din partea omului de afaceri din spatele acordului, preşedintele Saad Group, Maan al-Sanea. Golden Belt 1Sukuk, administratorul special tranzacţiei, a dat în judecată BNP Paribas pentru neglijenţă şi nerespectarea contractului în calitate de aranjor şi administrator al acordului de finanţare din 2007, care era conform legii Sharia, transmite Bloomberg. Cand grupul Saad a intrat în incapacitate de plată în 2009, a devenit clar că tranzacţia nu a fost executată corect conform legislaţiei saudite, întrucat actele nu au avut semnătura personală a lui al-Sanea (în unele contracte este suficientă semnătura electronică), se arată în documentele depuse de Golden Belt în septembrie şi care au devenit disponibile săptămana trecută. Din cauza acestei erori, demersurile legale din Arabia Saudită "nu vor oferi probabil niciun remediu", iar BNP Paribas trebuie să suporte pierderile, susţine Golden Belt. Companiile Saad Group şi Ahmad Hamad Algosaibi & Brothers au intrat în incapacitate de plată în 2009, pentru datorii de 15,7 miliarde de dolari, pe fondul blocării creditării în perioada crizei financiare. Cele două holdinguri de familie au fost implicate de atunci în dispute juridice.

Visa Europe revine la compania mamă contra 21,2 miliarde euro

Visa Inc, operatorul celei mai mari reţele de plăţi din lume, a convenit preluarea Visa Europe, într-o tranzacţie evaluată la pană la 21,2 miliarde de euro care va unifica brandul la nivel global, după opt ani în care cele două companii au funcţionat separat, transmite Bloomberg. Achiziţia va permite Visa să concureze mai eficient MasterCard. Tranzacţia include un avans de 16,5 miliarde de euro, în numerar şi acţiuni convertibile, şi o posibilă plată suplimentată de 4,7 miliarde de euro, la patru ani de la finalizarea acordului, au anunţat luni cele două companii, într-un comunicat. Achiziţia pune capăt zvonurilor din ultimii ani din randul analiştilor dacă aceste companii, care s-au separat în 2007 înaintea ofertei publice iniţiale a companiei americane, se vor reunifica. Visa Inc şi Visa Europe, o asociere de bănci europene cu peste 500 de milioane de carduri, făceau parte, pană în 2007, dintr-o reţea globală deţinută de bănci. Majoritatea diviziilor au fuzionat pentru a forma Visa Inc, care s-a listat în 2008, iar Visa Europe a devenit companie separată. Barclays este cea mai activă bancă din cadrul reţelei Visa Europe şi va profita cel mai mult, în randul băncilor care vor încasa bani din tranzacţie. Peste 3.000 de companii vor profita probabil financiar de pe urma acordului.































În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.