Vanzările IKEA Romania au crescut cu peste 12%
Cea mai mare parte a vanzărilor IKEA (84%) este dată de magazinul de mobilă şi decoraţiuni, restul vanzărilor fiind generate de restaurant şi de magazinul online. "Cele mai vandute produse din catalog au fost dormitoarele, iar accesoriul cel mai bine vandut a fost becul LED", a declarat Stefan Vanoverbeke, noul şef al IKEA Romania. În perioada septembrie 2014 - august 2015, magazinul IKEA a fost vizitat de 3,25 milioane de persoane. În acest interval, compania a vandut 14,17 milioane de produse, din care 58% au fost obiecte de mobilier şi 42% decoraţiuni în magazin. Dintre produsele de mobilier, familia HEMNES (mobilier de depozitare pentru dormitor, living şi baie) a avut cel mai mare succes, cu 21.046 de bucăţi cumpărate. Dintre accesorii şi decoraţiuni, familia de becuri LED a atins anul acesta cel mai mare număr de vanzări, cu 211.714 de bucăţi vandute. Departamentul IKEA FOOD, format din restaurantul IKEA, Magazinul de Delicatese Suedeze şi Bistro a înregistrat vanzări cu 9,63% mai mari faţă de anul trecut. În anul de catalog 2015, vanzările IKEA FOOD au reprezentat 8% din totalul vanzărilor IKEA Romania. Potrivit companiei, IKEA FOOD a vandut 4,84 milioane de chifteluţe, în timp ce numărul de hot-dog vanduţi s-a situat la 3,53 milioane, cu o lungime totală de 6.358 kilometri. Segmentul online a înregistrat 35.354 de comenzi, reprezentand aproximativ 8% din totalul vanzărilor IKEA Romania. Cele mai multe comenzi vin din Bucureşti, urmat de Cluj, Timişoara şi Iaşi, în total reprezentand 50% ponderea în totalul vanzărilor serviciului de comenzi online. Valoarea celei mai mari comenzi a fost de 30.138 lei (sumă care include TVA şi servicii). În intervalul analizat, IKEA Romania a avut 529 de angajaţi. Divizia de retail a Ikea Group este reprezentată în Romania printr-un magazin, deschis în Bucureşti în 2007, iar grupul a cumpărat recent terenul pentru al doilea magazin, tot în Bucureşti.