Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE: Dacia a lansat Prestige, nouă versiune de top Logan

Ziarul de Vrancea
22 oct 2015 509 vizualizări
Dacia a lansat o nouă versiune de top a modelului Logan, Prestige, la preţuri de 9.600 euro pentru varianta cu motorizare pe benzină, respectiv 11.700 euro pentru cea pe motorină.

Pe lista echipamentelor de care dispune Prestige se regăsesc sistemul de climatizare cu reglare automată, comenzi ale geamurilor electrice pe portiere, un nou design interior, cu o planşă de bord echipată cu aeratoare centrale dreptunghiulare, o tapiţerie cu design nou, semnalizatoare pe oglinzile retrovizoare exterioare, sistem multimedia şi de navigaţie MediaNav şi proiectoare dublu optice. Noua versiune Logan Prestige va fi disponibilă în două versiuni de motorizare, ambele răspunzand normei Euro 6 şi care constituie în acelaşi timp cele mai solicitate propulsoare de către clienţii gamei Logan. Cele două versiuni sunt motorul pe benzină de 1.2 litri şi 16 supape, de 73 CP, precum şi propulsorul diesel 1.5 dCi de 75 CP. Preţurile de achiziţie al noii versiuni de echipare de top sunt de 9.600 de euro cu TVA în cazul motorizării pe benzină şi de 11.700 de euro cu TVA în versiunea diesel. Dacia Logan este cel mai bine vandut model de autoturism în Romania în primele nouă luni ale anului, cu 11.532 unităţi, urmat de Dacia Duster, cu 4.715 unităţi, şi Dacia Sandero, cu 4.473 unităţi, potrivit datelor APIA.

Raport UE: Romania nu aplică integral legislaţia comunitară privind lemnul

Romania, Grecia, Ungaria şi Spania nu au pus încă pe deplin în aplicare Regulamentul Uniunii Europene privind lemnul, fiind posibil ca lemnul obţinut în mod ilegal să fie importat în continuare în UE prin intermediul acestor patru ţări, potrivit unui raport al Curţii de Conturi Europene. Combaterea exploatării ilegale a lemnului joacă un rol crucial în eforturile de controlare a schimbărilor climatice prin reducerea emisiilor de dioxid de carbon în atmosferă, iar protejarea pădurilor reprezintă un mijloc primordial de a ajuta mediul. În acest sens, planul de acţiune inovator lansat de Comisie în 2003 a fost o iniţiativă binevenită. Totuşi, doisprezece ani mai tarziu, rezultatele de ansamblu sunt limitate. "Patru ţări (Grecia, Ungaria, Romania şi Spania) nu au pus încă pe deplin în aplicare Regulamentul UE privind lemnul, care a fost introdus pentru a preveni pătrunderea lemnului obţinut ilegal pe piaţa UE. În condiţiile în care veriga cea mai slabă a lanţului de control determină soliditatea de ansamblu a acestuia pe piaţa unică, lemnul obţinut în mod ilegal ar putea fi importat în continuare în UE prin intermediul acestor patru ţări", afirmă într-un comunicat Karel Pinxten, membru al Curţii, responsabil cu acest raport. Pe de altă parte, Europa a promovat un regim de licenţe pentru a se asigura că ţările producătoare de lemn din întreaga lume exportă doar lemn obţinut în mod legal. "UE ar trebui să îşi facă ordine mai întai în propria curte şi să dea un exemplu în ceea ce priveşte combaterea exploatării forestiere ilegale şi a comerţului cu lemn recoltat în mod ilegal", a arătat Pinxten. Auditorul extern al UE a examinat eficacitatea principalelor elemente ale Planului de acţiune al UE referitor la aplicarea reglementărilor forestiere, guvernanţă şi schimburi comerciale. În perioada 2003-2013, în cadrul planului de acţiune, a fost alocată o sumă totală de 300 de milioane de euro pentru 35 de ţări. Două dintre aceste ţări, Indonezia şi Ghana, au făcut paşi importanţi în direcţia obţinerii unei licenţe definitive pentru lemnul pe care îl exportă. În general însă, progresele realizate au fost foarte lente şi pentru numeroase ţări a fost extrem de dificil să depăşească obstacolele din calea bunei guvernanţe. În intervalul de 12 ani de la introducerea planului de acţiune de către Comisie, nicio ţară parteneră nu a obţinut o licenţă aprobată în totalitate.

Agricultura şi Dezvoltarea Regională au primit cei mai mulţi bani la rectificare

Ministerele Agriculturii, Dezvoltării Regionale, Fondurilor Europene şi Finanţelor vor primi cei mai mulţi bani la cea de-a doua rectificare bugetară din acest an, iar sumele puse la dispoziţia Transporturilor şi Energiei vor fi diminuate, per total deficitul urmand să rămană la 1,85% din PIB. Astfel, ministerul Agriculturii va primi în plus 769,5 milioane lei (inclusiv pentru despăgubirea fermierilor), Dezvoltarea Regională 754,4 milioane lei, Fondurile Europene 729,6 milioane lei, Finanţele 584,3 milioane lei (inclusiv pentru plata unor titluri executorii), Apărarea 558,1 milioane lei, Educaţia 271,4 milioane lei, Afaceri Interne 269,2 milioane lei, Justiţie 245 milioane lei, Serviciul Roman de Informaţii 140,4 milioane lei, Afacerile Externe 132,8 milioane lei, Ministerul Muncii 80,1 milioane lei, potrivit proiectului de rectificare. Vor fi reduse, în schimb, bugetul Ministerului Transporturilor, cu 1,61 miliarde lei, şi cel al Energiei, cu 108,1 milioane lei. Cu toate acestea, vor fi alocate 597,3 milioane lei pentru capitalizarea CFR SA şi 55 milioane lei pentru Metrorex. Bugetul instituţiilor/activităţilor finanţate integral şi/sau parţial din venituri proprii se majorează la venituri cu suma de 692,8 milioane lei, la cheltuieli cu suma de 220,0 milioane lei, cu un excedent de 472,8 milioane lei. Bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate se majorează atat la venituri cat şi la cheltuieli cu suma de 361,5 milioane lei, printre altele pentru acordarea majorărilor salariale aprobate personalului din unităţile sanitare, în timp ce sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru bugetele locale creşte cu 2,46 miliarde lei. Per ansamblu, atat veniturile bugetului general consolidat cat şi cheltuielile vor creşte cu 2,62 miliarde lei, astfel că deficitul se menţine la 13 miliarde de lei, respectiv 1,85% din PIB.

Dobanda de politică monetară la euro, menţinută de nivelul zero

Banca Centrală Europeană (BCE) a menţinut ieri dobanda de politică monetară aproape de nivelul zero, în conformitate cu estimările analiştilor, care aşteaptă indicii din partea preşedintelui Mario Draghi referitoare la o posibilă suplimentare a măsurilor de stimulare, relatează Bloomberg. Cei 25 de membri ai consiliului guvernatorilor BCE au confirmat dobanda cheie la minimul record de 0,05%. Dobanda pentru depozite şi rata marginală pentru împrumuturi au rămas la -0,2%, respectiv 0,3%. BCE se confruntă cu un scenariu complex de semnale economice mixte, o perspectivă incertă la nivel global şi opinii divergente legate de măsurile necesare pentru stimularea inflaţiei.Înainte de şedinţa organizată la Malta, Draghi şi majoritatea colegilor săi au spus că este prea devreme să decidă dacă programul de achiziţii de obligaţiuni de 1.100 de miliarde de euro trebuie să fie suplimentat. Ewald Nowotny, membru în consiliul guvernatorilor instituţiei, a declarat săptămana trecută că BCE va rata în mod clar ţinta unei inflaţii de aproape 2%, din cauza declinului dramatic al preţurilor petrolului, el considerand că sunt necesare noi măsuri de stimulare a economiei zonei euro.

Cat de tare va fi afectată Romania de scandalul Volkswagen

Impactul scandalului Volkswagen ar putea fi mai mare asupra Cehiei, unde grupul are producţie, însă pentru Romania efectele se reflectă mai mult pe partea de componente, nu pe autoturisme, avand în vedere că circa 30% din piesele auto se duc către grup, a afirmat Dan Bucşa, macroeconomist UniCredit."Pe autoturisme, impactul ar putea să fie mare asupra Cehiei, dar încă este foarte greu de cuantificat. Concurenţa a presupus că va scădea producţia în Cehia cu 15%. De unde! Nici măcar în criză nu am avut un asemenea şoc de reducere a producţiei", a spus Bucşa, macroeconomist la Londra al grupului UniCredit, la o întalnire cu jurnaliştii. El a precizat că, în urma chestionării producătorilor de piese, a reieşit că circa 30% din piesele auto din Romania sunt direcţionate către grupul Volkswagen. "Pentru Romania, expunerea este mult mai mare aşa, din componente, decat din autoturisme. Nu avem fabrică Volkswagen", a comentat Bucşa. El a adăugat că pieţele principale de vanzare pentru Volkswagen sunt Europa şi Asia-Pacific, unde regulatorii se uită sunt mai degrabă la emisiile de dioxid şi monxid de carbon, şi nu de compuşi ai azotului.

YouTube va lansa un serviciu pe bază de abonament

YouTube, site-ul de partajare de fişiere video deţinut de Google, va lansa un serviciu pe bază de abonament, fiind pentru prima dată cand această platformă va limita accesul la o parte din conţinutul său, care va fi accesibil doar utilizatorilor care plătesc pentru a-l vizualiza, potrivit bbc.com. Acest serviciu, intitulat YouTube Red, va fi disponibil iniţial în SUA şi le va impune utilizatorilor săi o taxă de 9,99 de dolari pe lună. Prin intermediul YouTube Red, utilizatorii vor avea acces la un conţinut original şi exclusiv, care este creat de cei mai de succes vloggeri (creatori de conţinut de pe YouTube) şi care nu va include publicitate. Vedete ale platformei online YouTube, precum PewDiePie, Rooster Teeth şi Lilly Singh, se numără printre numele implicate în acest proiect. Începand din 28 octombrie, YouTube le va oferi utilizatorilor săi americani posibilitatea de a testa gratuit timp de o lună acest nou serviciu. Informaţii privind lansarea la nivel internaţional a acestui serviciu contra cost şi preţurile la care YouTube Red va putea fi accesat ar urma să fie anunţate în curand.























În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.