Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE: Cea mai mare achiziţie din istoria IT

Ziarul de Vrancea
12 oct 2015 373 vizualizări
Compania de stocare a datelor EMC Corp a acceptat o ofertă de preluare din partea Dell în valoare de 67 miliarde de dolari, au anunţat luni Michael Dell şi directorul general al EMC, Joe Tucci, achiziţia fiind cea mai mare din istoria sectorului tehnologic, relatează MarketWatch

Titlurile EMC sunt în urcare cu 7% în timpul tranzacţiilor electronice premergătoare deschiderii bursei americane, dar de la începutul anului sunt în declin cu 7%, în timp ce indicele S&P 500 a pierdut 2,1%. "Creăm o companie cu o forţă incredibilă. Este vorba de a aduce împreună tehnologii complementare şi să ajutăm clienţii să răspundă provocărilor şi oportunităţilor create de viitorul digital", a declarat Michael Dell, preşedinte şi director general al Dell, la CNBC. Acţionarii EMC vor primi circa 33,15 dolari pe acţiune în numerar şi un tip de acţiuni evaluate în funcţie de valoarea participaţiei de control deţinută de EMC la VMware, care va rămane independentă şi tranzacţionată public, se arată într-un comunicat al companiilor. Tranzacţia este cea mai mare din istoria sectorului tehnologic, fiind peste oferta de 37 de miliarde de dolari a producătorului de cipuri Avago Technologies pentru Broadcom, achiziţie care nu este încă finalizată.

Volkswagen primeşte lovitură după lovitură

Banca Europeană pentru Investiţii (BEI) va analiza dacă Volkswagen i-a folosit împrumuturile pentru a trişa la testele emisiilor poluante ale vehiculelor diesel şi i-ar putea cere să returneze banii, a declarat directorul general al BEI, Werner Hoyer, unei publicaţii germane, transmite Reuters."BEI ar putea fi afectată de scandalul emisiilor, pentru că trebuie să respectăm anumite ţinte de mediu, atunci cand acordăm împrumuturile" a afirmat Hoyer. Cel mai mare producător auto din Europa a admis că a trişat în timpul testelor de emisii din SUA, iar ulterior a recunoscut că 11 milioane de vehicule la nivel mondial au fost dotate cu un soft ilegal, în acest scop. BEI a acordat VW împrumuturi în valoare de aproximativ 6,4 miliarde de euro, din 1990, între altele pentru dezvoltarea de motoare cu emisii reduse şi pentru înfiinţarea de fabrici în America de Sud, potrivit Sueddeutscche Zeitung. Dintre aceste împrumuturi, circa 1,8 miliarde de euro sunt în derulare. BEI v a efectua "investigaţii amănunţite" referitoare la destinaţia fondurilor, a spus Hoyer, prezent la reuniunea FMI de la Lima, Peru. De asemenea, China investighează dacă vehiculele Volkswagen (VW) importate sau produse local respectă standardele referitoare la nivelul emisiilor poluante, urmand exemplul Statelor Unite, Europei şi Japoniei, care anchetează deja producătorul auto german după scandalul dieselgate, relatează Bloomberg. Niciunul dintre cele 11 milioane de vehicule diesel ale VW implicate în scandal nu sunt fabricate în China, iar aproximativ 1.900 dintre acestea au fost importate, se arată într-un comunicat al Ministerului pentru Protecţia Mediului. Ministerul a cerut VW să pună la dispoziţia autorităţilor date referitoare la respectarea reglementărilor în domeniul emisiilor.

Nobelul pentru economie i-a revenit unui profesor de la Princeton

Profesorul Angus Deaton, de la Universitatea Princeton, un renumit microeconomist, a caştigat premiul Nobel pentru Economie, pentru studiile în domeniul consumului, sărăciei şi asistenţei sociale, relatează New York Times. Deaton, în varstă de 69 de ani, este cunoscut pentru studiile efectuate în domeniul alegerilor făcute de consumatori. "Prin legătura făcută între alegerile individuale şi rezultatul agregat, cercetarea sa a contribuit la transformarea microeconomiei, macroeconomiei şi economia în domeniul dezvoltării", explică Royal Swedish Academy of Sciences. Premiul a fost anunţat la Stockholm de Goran K. Hansson, secretarul permanent al academiei. În ultimul an, comitetul Nobel a onorat un număr de profesori pentru lucrări care au arătat fie ineficienţa pieţelor fie cum trebuie tratată această realitate. Anul trecut, comitetul l-a premiat pe economistul francez Jean Tirole Jean Tirole, pentru munca sa în domeniul reglementării eficiente a pieţelor imprfecte. În 2013, Eugene F. Fama, Lars Peter Hansen şi Robert J. Shiller au obţinut premiul Nobel pentru cercetările referitoare la mişcările pe pieţele financiare. Premiul Nobel pentru economie este unul dintre cele mai noi, înfiinţat în 1968, în memoria lui Alfred Nobel, la a 300-a aniversare a băncii centrale a Suediei, prima din lume. Între laureaţii premiului Nobel pentru economie se numără Milton Friedman, Friedrich von Hayek şi Amartya Sen. Premiul este în valoare de 8 milioane de coroane suedeze (circa 976.000 dolari). Peste 80% dintre economii laureaţi din cetăţeni americani. O singură femeie a primit premiul Nobel pentru economie, Elinor Ostrom, în 2009

Rata inflaţiei se menţine pe teritoriul negativ

Rata anuală a inflaţiei a fost în septembrie de -1,7%, revenind la nivelul din iulie, după ce în august s-a adancit la -1,9%, pe fondul creşterii preţurilor de consum cu 0,9% la alimente şi cu 0,1% la servicii în cursul lunii septembrie, potrivit datelor INS. Măsurată prin indicele armonizat al preţurilor de consum, rata anuală a inflaţiei s-a situat la -1,5%. "Creşterea medie a preţurilor de consum în ultimele 12 luni (octombrie 2014 - septembrie 2015) faţă de precedentele 12 luni (octombrie 2013 - septembrie 2014), calculată pe baza IPC, este de 0,0%. Determinată pe baza IAPC, creşterea este de 0,2%", se arată într-un comunicat al Institutului Naţional de Statistică (INS). În septembrie, ponderea mărfurilor şi serviciilor care au înregistrat o scădere a preţurilor faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut este de 38,8%, cele care au avut creşteri cuprinse în intervalul 0-2,5% deţin o pondere de 34,1%, iar mărfurile şi serviciile ale căror preţuri au crescut cu mai mult de 2,5% reprezintă 27,1%. Faţă de august, preţurile de consum au crescut cu 0,26% în septembrie, susţinute de avansul cu 0,9% al preţurilor la alimente şi cu 0,13% al tarifelor serviciilor, în timp ce mărfurile nealimentare s-au ieftinit cu 0,15%. Cel mai mult s-au scumpit cartofii, cu 21,3%, legumele şi conservele din legume (plus 7,9%), ouăle (plus 4,15%) şi citricele şi alte fructe meridionale (plus 4%). Pe de altă parte, cel mai mult s-au ieftinit fructele proaspete, cu 1,8%. Dintre mărfurile nealimentare, mobila a consemnat cea mai mare creştere de preţuri, de 0,5%, urmată de confecţii, cu 0,37%, îmbrăcăminte şi articole de menaj, cu circa 0,3% fiecare. În schimb, combustibilii s-au ieftinit cu 1,36%, iar articolele medicale şi medicamentele cu 0,02%. La servicii, transportul urban s-a scumpit cu 0,3%, iar categoria "alte servicii" a înregistrat o creştere a tarifelor cu 0,9%.

Fiscul a depistat datorii la buget de peste 3 miliarde lei

Inspectorii Direcţiei Generale Antifraudă Fiscală (DGAF) au stabilit datorii la bugetul de stat de peste 3 miliarde lei (678,8 mil. euro) în urma controalelor efectuate la 26.214 firme selectate în cadrul analizei de risc fiscal şi au pus măsuri asiguratorii pe active patrimoniale de 1,89 mld lei. "Pe baza analizei de risc şi a informaţiilor furnizate de instituţii specializate, au fost identificate şi instrumentate fenomene de fraudă cu implicaţii fiscale negative semnificative asupra bugetului statului. Astfel, inspectorii antifraudă fiscală au investigat lanţuri tranzacţionale organizate în scopul sustragerii de la îndeplinirea obligaţiilor fiscale şi au cuantificat prejudicii cauzate bugetului statului în valoare totală de peste 2,80 miliarde de lei, echivalentul a 635,24 milioane de euro", se arată într-un comunicat al ANAF. Astfel, inspectorii antifraudă au instituit măsuri asigurătorii asupra unor active patrimoniale identificate în valoare totală de peste 1,89 miliarde lei (429,24 milioane euro), pentru a se asigura de recuperarea acestor prejudicii.

Ford va investi într-o nouă generaţie de automobile smart

Ford Motor va investi 1,8 miliarde de dolari în China, în următorii cinci ani, într-o nouă generaţie de automobile smart, pentru a opri declinul vanzărilor, pe fondul încetinirii creşterii în acest sector şi a intensificării concurenţei, relatează MarketWatch. Producătorul auto american a anunţat luni că va investi 11,4 miliarde de yuani (1,8 miliarde dolari), în următorii cinci ani, pentru cercetare în domeniul creşterii conectivităţii smartphone, conducere autonomă şi alte funcţii auto smart pentru automobilele destinate pieţei chineze. Prin această investiţie, vehiculele Ford de nouă generaţie din China vor fi proiectate în jurul clienţilor de pe piaţa respectivă, a declarat directorul general al Ford, Mark Fields. Reprezentanţii Ford speră că investiţiile planificate în China vor contribui la dezvoltarea de funcţii smart special concepute pentru şoferii chinezi. În prezent, Ford instalează pe automobilele destinate Chinei sisteme smart proiectate şi utilizate pe alte pieţe. "Vedem China ca o piaţă în dezvoltare foarte mare. Este o mare oportunitate să creştem nu doar afacerea de bază, de vanzare de automobile, dar să oferim oamenilor şi servicii mobile", a spus Fields.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.