Economic

Volkswagen va trebui să refacă 11 milioane de autovehicule

Ziarul de Vrancea
29 sep 2015 720 vizualizări
VW va cere clienţilor, în următoarele cateva zile, să vină la reprezentanţele grupului pentru reechiparea automobilelor diesel dotate cu softul care a generat scandalul

Volkswagen va rechema pană la 11 milioane de vehicule diesel implicate în scandalul emisiilor, pentru a se asigura că motoarele acestora respectă standardele referitoare la nivelul noxelor, a declarat ieri noul director general al grupului german, Matthias Mueller, transmite Bloomberg. Mueller a spus că grupul a conceput un plan "cuprinzător" de reechipare a automobilelor, care va fi prezentat autorităţilor de reglementare. VW va cere clienţilor, în următoarele cateva zile, să vină la reprezentanţele grupului pentru reechiparea automobilelor diesel dotate cu softul care a generat scandalul. De asemenea, autorităţile vor fi informate în octombrie în privinţa remediilor tehnice, a afirmat Matthias Mueller într-o întalnire cu uşile închise la care au participat circa 1.000 de directori din cadrul grupului, care a avut loc luni seara la sediul central al VW din Wolfsburg. Compania este supusă unei presiuni imense de a rezolva cea mai gravă criză din istoria de 78 de ani a producătorului auto. Autoritatea germană de reglementare a sectorului auto, KBA, a impus VW ca pană pe 7 octombrie să prezinte un plan de a aduce nivelul noxelor la nivelul permis de lege. Volkswagen a anunţat săptămana trecută că circa 11 milioane de automobile ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit după ce Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) a acuzat VW că a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunand cetăţeni americani la gaze poluante.Potrivit autorităţilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle şi Golf, precum şi modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 şi modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor. Săptămana trecută, Guvernul de la Berlin a cerut constructorilor de automobile informaţii tehnice suplimentare pentru a se putea verifica dacă în Germania sau în Europa există probleme privind respectarea normelor de poluare, în contextul scandalului în care este implicat grupul auto Volkswagen în Statele Unite. Oficiali din Germania şi Franţa au cerut la randul lor ca investigaţiile referitoare la manipularea de către Volkswagen a testelor pentru emisiile poluante ale vehiculelor diesel să fie extinse la nivelul întregii industrii auto.  Volkswagen intenţionează să aloce 6,5 miliarde de euro în trimestrul trei pentru acoperirea costurilor remedierii neregulilor legate de emisiile poluante ale motoarelor diesel instalate pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial, în condiţiile în care scandalul declanşat în SUA se extinde.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.