Economic

Putem pierde 1% din PIB din cauza scandalului Volkswagen

Ziarul de Vrancea
28 sep 2015 854 vizualizări
Erste consideră că scandalul VW poate afecta exporturile de componente auto ale Romaniei în Germania

Impactul negativ al scandalului emisiilor poluante ale automobilelor diesel ale Volkswagen asupra Romaniei ar trebui să se rezume la exporturile de componente în Germania, care reprezintă circa 1% din PIB, respectiv 2,9% din exporturile totale, potrivit unei analize Erste pentru regiunea ECE. "Dacă situaţia se va înrăutăţi şi se va extinde la alţi mari producători de automobile din Germania sau Franţa, atunci va fi afectată o parte mai mare din exporturile Romaniei, inclusiv de maşini şi kituri de componente", se arată în analiza realizată de Erste. Totodată, Erste nu exclude o posibilă scădere a importurilor de automobile ale Romaniei, în cazul în care criza emisiilor automobilelor diesel se va agrava, ceea ce ar reduce decalajul dintre contribuţia importurilor şi exporturilor la creşterea economică. Potrivit Erste, scandalul nu va avea o impact mare asupra producţiei auto din Europa Centrală şi de Est (ECE), dacă va rămane limitat la motoarele diesel ale VW. La nivelul ECE, extinderea scandalului la alte motoare sau alţi producători va avea efecte negative temporare asupra întregii producţii auto din regiune, pană vor fi adoptate noi tehnologii. Statele din ECE au produs anul trecut circa 4 milioane de vehicule, din care o treime sub mărcile grupului VW, respectiv Audi, Skoda, VW, Porsche sau Seat. Regiunea ECE are o contribuţie importantă la producţia europeană a VW, fiecare al patrulea automobil fabricat anul trecut de grupul german în UE fiind produs într-o ţară din ECE. Dacă scandalul va fi limitat la motoarele VW diesel de tip EA 189, impactul asupra producţiei actuale va fi probabil destul de limitat, întrucat aceste motoare nu mai sunt instalate pe maşinile noi. Noi investigaţii vor avea însă loc pentru a verifica dacă sunt implicate şi alte motoare sau alţi producători în influenţarea rezultatelor testelor de poluare. Între timp, incertitudinile legate de cerere, după daunele serioase de imagine suportate de VW, ar putea avea ca efect o formare mai conservatoare a stocurilor şi a investiţiilor, pe termen scurt.

Fostul CEO al Volkswagen, investigat penal

Procuratura din Germania a lansat luni o investigaţie penală împotriva fostului director general al grupului Volkswagen, Martin Winterkorn, după ce producătorul auto a trişat în testele privind emisiile poluante ale unora dintre automobilele diesel, relatează Bloomberg. Investigaţia se referă la acuzaţii de fraudă, din cauza vanzării de vehicule dotate cu un software care reduce nivelul emisiilor în timpul testelor, se arată într-un comunicat al procuraturii din Braunschweig. Grupul Volkswagen a depus la randul său o plangere penală în acest caz. Procurorii vor stabili cine este responsabil pentru manipularea testelor. Winterkorn a demisionat în 23 septembrie, el fiind înlocuit vineri cu fostul director general al diviziei Porsche, Matthias Mueller.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.