Economic

Astra Călători Arad lucrează la un tramvai de concepţie proprie

Ziarul de Vrancea
27 sep 2015 269 vizualizări
Compania vrea să îşi reducă astfel dependenţa faţă de Siemens

Fabrica Astra Vagoane Călători Arad va lansa un tramvai de concepţie proprie, la care lucrează în prezent, pentru a nu mai depinde de Siemens, compania parteneră în fabricarea modelului Imperio, motivul fiind legat de anumite condiţii impuse de Siemens la licitaţii. Directorul de marketing al SC Astra Vagoane Călători SA, Adrian Paraschiv, a declarat, sambătă seară, într-un discurs susţinut la prezentarea proiectului candidaturii Aradului la titlul de Capitală Culturală Europeană 2021, că în prezent compania lucrează la conceperea unui tramvai nou. "Lucrăm în prezent la un tramvai dezvoltat de Astra, prin colectivul nostru de proiectare, prin colectivul nostru de cercetare. Dezvoltăm acest proiect ca să nu mai depindem de partenerul extern. Pentru că la orice licitaţie pe care o caştigi internaţional ai nişte condiţii pe care ţi le pune partenerul. Cu alte cuvinte, nu eşti independent", a declarat Paraschiv. Directorul de marketing s-a referit la parteneriatul cu Siemens pentru producerea singurului tramvai romanesc, modelul Imperio, care se află în circulaţie în Arad după ce municipalitatea a achiziţionat şase garnituri. Paraschiv nu a oferit mai multe informaţii despre noul model, însă a prezentat o carcasă a acestuia, care se afla în hala în care a avut loc evenimentul de prezentare a proiectului candidaturii Aradului la titlul de Capitală Culturală Europeană. În discurs, directorul de marketing a afirmat că noua politică a companiei este să comercializeze vagoane moderne şi mai scumpe, pentru a nu mai vinde în cantităţi mari produse ieftine. "Am schimbat politica de marketing. Nu mai vindem multe şi ieftine. Am vandut mulţi ani în peste 20 de ţări. Filozofia noastră era: multe vagoane ieftine. În ultimii ani, ne orientăm spre vagoanele complexe şi am exportat în Iran, Egipt, Italia, Brazilia", a declarat Adrian Paraschiv. El a adăugat că în urma vizitelor făcute de management în multe oraşe europene s-a observat că parcurile de vagoane de călători sunt foarte vechi, cu o medie de 40 de ani, iar în centrele oraşelor, mai ales în zonele istorice, se interzice circulaţia vehiculelor poluante, fiind admise doar vehicule cu tracţiune electrică. El a spus că, în aceste condiţii, există o oportunitate foarte mare pentru fabrica de tramvaie din Arad, care va participa la toate licitaţiile. "În Estul Europei, cam toate administraţiile au tramvaie second hand. Acestea nu mai au piese de schimb şi într-o zi vor fi trase pe dreapta, apoi vor fi licitaţiile (...) Vom participa şi la licitaţiile pentru cele 13 oraşe din Romania care au tramvaie", a spus Paraschiv. El a adăugat că, în timp ce în Arad infrastructura pentru tramvaie a fost modernizată în ultimii ani, astfel că s-au putut cumpăra garnituri noi, celelalte oraşe din ţară "au rămas în urmă la acest capitol, dar şi ele vor avea nevoie de tramvaie noi".



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.