Scandalul Volkswagen a explodat: Germania şi Franţa deschid noi anchete
Oficiali din Germania şi Franţa au cerut ieri ca investigaţiile referitoare la manipularea de către Volkswagen (VW) a testelor pentru emisiile poluante ale automobilelor diesel ale grupului să fie extinse la nivelul întregii industrii auto, relatează MarketWatch. Ministrul Economiei al landului Saxonia Inferioară, Olaf Lies, membru în consiliul de supraveghere al VW, a cerut ca investigaţia să fie extinsă, el afirmand că cercetările vor avea efect asupra oricărui director găsit vinovat de manipularea deliberată a datelor. Landul Saxonia Inferioară este un acţionar major al VW, cu o deţinere de 20% din titlurile cu drept de vot. "Sunt convins că toată lumea va fi foarte interesată să ştie dacă valorile emisiilor care au fost măsurate sunt cele reale. Această problemă nu afectează doar VW ci întreaga dezbatere publică şi va juca în mod sigur un rol la alte companii", a spus Lies. Guvernul francez a cerut la randul său extinderea investigaţiilor, sugerand o analiză la nivel european a industriei auto. ”Trebuie să aibă loc la nivel european”, a declarat marţi ministrul francez de Finanţe, Michel Sapin. Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA şi Comisia pentru Resursele de Aer din California au acuzat vineri VW că a folosit un software numit "dispozitiv de apărare" pentru a face să pară că motoarele diesel ale vehiculelor grupului emit un nivel mai scăzut de emisii decat în realitate. Circa 482.000 de automobile Volkswagen diesel au fost afectate. Este vorba despre automobile diesel sub brand VW şi Audi, respectiv VW Jetta, Beetle, Golf şi Passat şi Audi A3. În urma acuzaţiilor, reprezentanţii Volkswagen (VW) au exprimat scuze publice şi au oprit vanzarea anumitor modele diesel în Statele Unite, iar titlurile grupului au scăzut luni cu 19%. Grupul german riscă amenzi de pană la 18 miliarde de dolari în acest caz. Volkswagen a anunţat marţi că alocă 6,5 miliarde de euro în trimestrul trei pentru acoperirea costurilor remedierii neregulilor legate de emisiile poluante ale motoarelor diesel instalate pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial, în condiţiile în care scandalul declanşat în SUA se extinde.